به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی صبح شنبه در نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش و استاندار خراسان رضوی با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مشهد با تاکید بر اهمیت تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش، عنوان کرد: گزینش معلمان یکی دیگر از دغدغههای نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. بیش از ۲۴ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش رد شدند که پس از بازبینی مجدد صورت گرفته ۱۸ هزار نفر پذیرفته شدند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: تلاش میشود که ۶۰ هزار معلم پذیرفته شده در مرحله اول سه آزمون استخدامی آموزش و پرورش مجدداً بازبینی شوند. این امر با کمک و حمایت ادارات کل آموزش و پرورش استانها صورت گرفت. پس از بررسی مجدد حدود ۵۰۰ نفر در آزمون دبیری و آموزگاری آموزش و پرورش پذیرفته شدند. در آزمون کیفیت بخشی نیز حدود ۵۷۰۰ نفر مجدداً قبول شدند.
وی در بخش دیگر سخنانش به چالش پاداش معلمان و دغدغه آنان اشاره کرد و گفت: به دلیل خلاءهای قانونی امکان پرداخت پاداش معلمان امکانپذیر نبود. الحمدالله توانستیم یک جایگاه قانونی برای این امر یافته و در دستور کار سران قوا قرار دهیم که با مصوبه نشست سران قوا ۲۳۵ هزار میلیارد ریال برای این امر در نظر گرفته شد.
کاظمی در خصوص حق الزحمه امتحانات معلمان، عنوان کرد: بالغ بر ۲۰۰ میلیون برگه توسط معلمان آموزش و پرورش بررسی و امضا میشود که حقالزحمه این تلاش معلمان نیز تأمین و پرداخت شد.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: موضوع رفاهیات معلمان نیز در دستور کار است. افزایش حقوق معلمان حق التدریس نیز در دستور کار قرار گرفته است مطالبات آنان از ابتدای مهرماه پرداخت خواهد شد.
وی در بخش دیگر سخنانش به کنکور و تأثیر قطعی معدل بر آن اشاره و خاطرنشان کرد: ۹۰۰ ملک آموزش و پرورش در مرحله مولدسازی است. آموزش و پرورش رتبه اول مولدسازی در سطح کشور را دارد.
کاظمی با تاکید بر توسعه عدالت آموزشی، اظهار کرد: آموزش و پرورش مبنای تحول کشور است. اساس تحول یک کشور با آموزش و پرورش است. مسیر توسعه عدالت آموزشی از طریق محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی صورت میگیرد. کلاسهای درسی زیادی در کشور درحال ساخت است که خیرین نیز تلاش زیادی برای آن کردند. کیفیت بخشی به فضای آموزش نیز مسیر دیگر توسعه عدالت آموزشی است.
وی با تاکید بر تحول دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: به روزآوری و روزآمدسازی محتوای دانشگاه فرهنگیان در دستور کار است. تقویت فعالیتهای پرورشی و فرهنگی از دغدغههای مهم مجموعه نظام تعلیم و تربیت است.