مصطفی نجفیزاده در گفتوگو با ایسنا با اشاره به تشکیل کارگروه صدای مردم در استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: هدف از تشکیل این کارگروه شناسایی مشکلات و مسائل عمومی، عامالابتلاء یا کثیرالانتفاع است که حلوفصل و تعیین تکلیف آنها از طریق هماهنگی بین دستگاهی مقدور بوده و نیازمند تخصیص بودجه نیست.
وی ادامه داد: از جمله این موضوعات می توان به رسیدگی به شکایتهای مردمی پرتکرار از دستگاههای اجرایی و فرمانداریهای استان، شناسایی و پیگیری مسائل همگانی و افزایش رضایت مردمی، شناسایی پیشزمینههای بروز بحران و حل مسائل خرد و ملی و همچنین شنیدن صدای آگاهان محلی و شهروندان دلسوز اشاره کرد.
دبیر کارگروه صدای مردم در خراسان رضوی با اشاره به ساختار پیشبینیشده جهت شنیده شدن مشکلات مردم، بیان کرد: بدین منظور و بنا بر دستورالعمل کارگروه صدای مردم که از طرف مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاستجمهوری به استانداران ابلاغ گردیده، اختیار انتخاب اعضا به استانداران واگذار شده است. استاندار خراسان رضوی، در راستای تحقق شعار دولت با عنوان "صدای بیصدایان" و به منظور ایجاد وفاق ملی، بنده را که سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی هستم، به عنوان دبیر کارگروه صدای مردم استان منصوب کرد.
نجفیزاده با اشاره به دیگر اعضای این کارگروه، عنوان کرد: آقایان محمد علی نبیپور معاون سیاسی، احسان یوسفی معاون توسعه مدیریت و منابع، علیرضا قامتی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی، رضا جمشیدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی، امیرالله شمقدری سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی، حجتالاسلاموالمسلمین علی عسگری سرپرست معاونت فرهنگی و سیدحسن حسینی سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه مشهد از اعضای کارگروه صدای مردم هستند.
وی اضافه کرد: همچنین مهدی دونده معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور، مجتبی شجاعی سرپرست معاونت استانداری و فرماندار ویژه تربت حیدریه، حامد قربانی سرپرست معاونت استانداری و فرماندار ویژه سبزوار، ملکبهمن شیردل مشاور و سرپرست حوزه استاندار، محمدرضا قلندرشریف شهردار مشهد، محمدرضا دبیری سرپرست حراست استانداری، احمد سفری بلندی معاون امور بینالملل دفتر استاندار و محسن همتی معاون ارتباطات مردمی (سامد) دفتر مدیریت عملکرد از دیگر اعضای این کارگروه هستند.
دبیر کارگروه صدای مردم در خراسان رضوی با اشاره به نحوه ارتباطگیری مردم با این کارگروه، اظهار کرد: مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاستجمهوری رأساً از طریق شناسایی و دریافت گزارشهای مردمی، موضوعات بااهمیت و پرتکرار را شناسایی و برای پیگیری و اتخاذ تصمیم به کارگروه استانها ابلاغ میکند.
نجفیزاده ادامه داد: تا کنون موضوعات متنوعی که جنبه پیگیری ملی داشته، در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاستجمهوری شناسایی و به استان جهت پیگیری ارسال شده است؛ موضوعاتی از قبیل کمبود برخی اقلام دارویی، گرانی دارو، کمبود برخی نهادههای دامی در برخی شهرستانها ، کمبود سهمیه بیمه کارگران ساختمانی، پرداخت مطالبات گندمکاران و آلودگی هوا. به علاوه برخی موضوعات از جمله کمبود شیر خشک در مشهد، مشکل توزیع کود در برخی شهرستانهای استان، قاچاق چوب و بوی نامطبوع فاضلاب در برخی مناطق نیز از جمله مشکلاتی است که جنبه پیگیری استانی دارد و از طریق نهاد ریاستجمهوری به ما ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه در سایر استانها نیز این کارگروه تشکیل شده، گفت: بنا بر ابلاغ مرکز ارتباطات نهاد ریاستجمهوری به استانداران مبنی بر تشکیل این کارگروه، بایستی در تمامی استانهای کشور کارگروه صدای مردم راهاندازی شده باشد.
انتهای پیام