شناسهٔ خبر: 71469815 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون شهردار اصفهان خبر داد

راه‌اندازی سومین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در محدوده باغ گل‌ها

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به آغاز به‌ کار رسمی سومین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در اصفهان گفت: این ایستگاه که گامی مهم در راستای توسعه حمل‌ونقل پایدار به‌شمار می‌رود، در محدوده باغ گل‌ها و در مجاورت میدان بزرگمهر (محدوده منطقه ۴ شهرداری اصفهان) به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز به‌کار رسمی سومین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در اصفهان اظهار کرد: این ایستگاه که گامی مهم در راستای توسعه حمل‌ونقل پایدار به‌شمار می‌رود، در منطقه ۴ شهرداری اصفهان، محدوده باغ گل‌ها و در مجاورت میدان بزرگمهر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: سومین ایستگاه جدید که یکم اسفند فعالیت خود را آغاز کرد و یک جایگاه شارژ سریع با قابلیت شارژ هم‌زمان دو خودروی برقی است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: این ایستگاه با توان ۱۲۰ کیلووات طراحی شده است که می‌تواند فرایند شارژ سریع را ارائه دهد، زمان لازم برای شارژ کامل هر خودرو در این ایستگاه بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه برآورد شده است، همچنین سیستم مدیریت مصرف انرژی از طریق اندازه‌گیری توان خروجی در آن تعبیه شده است.

ساکت خاطرنشان کرد: این سامانه با سرمایه‌گذاری شرکت مپنا و با همکاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان عملیاتی شده است و تجهیزات زیرساختی و عمرانی مربوط به آن نیز توسط منطقه ۴ شهرداری اصفهان اجرا شده است.

وی گفت: این ایستگاه قابلیت پشتیبانی از کانکتورهای GB/T و CCS را دارد که مناسب برای خودروهای اروپایی و چینی است، همچنین اتصال به مرکز داده از طریق LAN و WiFi، بهره‌گیری از سیستم احراز هویت با QR کد و RFID و حفاظت‌های مربوط به جریان اضافه، اضافه ولتاژ، خطای زمین و نشتی جریان از دیگر ویژگی‌های این ایستگاه است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه پس از راه‌اندازی رسمی سومین ایستگاه شارژ سریع، نخستین سری از خودروهای برقی با موفقیت از خدمات این ایستگاه بهره‌مند شدند، افزود: پیش از این، نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی مهر سال جاری در مجتمع گردشگری صفه با سرمایه‌گذاری شرکت آرین خودرو و با ظرفیت چهار جایگاه شارژ عملیاتی شد.

ساکت تاکید کرد: دومین ایستگاه نیز با سرمایه‌گذاری شرکت مپنا هم‌زمان با ورود ۵۰ دستگاه تاکسی برقی به اصفهان، در خیابان فرایبورگ راه‌اندازی شد و هم‌اکنون در حال ارائه خدمات است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌های شارژ برقی افزود: با توجه به روند رو به رشد استفاده از خودروهای برقی در بخش‌های مختلف از جمله تاکسی‌ها و خودروهای شخصی، برنامه‌ریزی‌هایی از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در حال انجام است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: تجهیز پارکینگ‌های شهرداری به ایستگاه‌های شارژ و توسعه فست‌شارژها در دستور کار قرار دارد که به‌زودی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان نیز فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای احداث فست‌شارژهای جدید را منتشر خواهد کرد.

ساکت گفت: سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان نیز برنامه‌ریزی کرده است تا دو جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی را در مجاورت این سازمان راه‌اندازی کند؛ این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به حمایت شورای اسلامی شهر از توسعه حمل‌ونقل برقی ادامه داد: در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر اصفهان، برنامه‌ریزی برای حمایت از ورود ۳۰۰ دستگاه تاکسی برقی دیگر تصویب شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه اقدامات لازم برای تأمین مالی خرید اتوبوس‌های برقی نیز در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این اقدامات با هدف برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در حال پیگیری بوده و در چارچوب یک برنامه‌ریزی جامع اجرا خواهد شد.

ساکت گفت: شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید ویژه‌ای بر توسعه زیرساخت‌های مرتبط با فست‌شارژها دارند و این روند نه‌تنها به تکمیل خدمات کنونی کمک خواهد کرد، بلکه مسیر توسعه پایدار حمل‌ونقل در شهر را هموار می‌سازد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی این معاونت برای سال آینده، احداث جایگاه‌های شارژ در تمام مناطق شهری است، تصریح کرد: این موضوع در ردیف بودجه سال ۱۴۰۴ مناطق شهری نیز پیش‌بینی شده و قرار است سال آینده شاهد رشد قابل‌توجهی در توسعه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی باشیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به مشخصات شارژ فست ۱۲۰ کیلووات اظهار کرد: مشخصات این نوع شارژ شامل قابلیت شارژ هم‌زمان دو خودرو (برای هر خودرو ۶۰ کیلووات)، مدت زمان شارژ کامل هر خودرو حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه، دارای اندازه‌گیری‌های توان خروجی برای مدیریت میزان مصرف، پشتیبانی از کانکتورهای GB/T و CCS برای خودروهای اروپایی و چینی، اتصال به مرکز داده از طریق LAN و WiFi، مجهز به سیستم RFID و QR کد برای احراز هویت و حفاظت‌های اضافه جریان، اضافه ولتاژ، خطای زمین و نشتی جریان می‌شود.