شناسهٔ خبر: 71453326 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

با گران‌فروشی دارو برخورد جدی می‌شود / تخلفات را گزارش کنید

سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه نظارت بر قیمت دارو بر برخورد جدی این سازمان با تخلفات گران‌فروشی و ارائه نکردن فاکتور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، سعید مهرزادی به نظارت‌های دقیق این سازمان بر بازار دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات سلامت‌محور اشاره و اظهار کرد: سازمان غذا و دارو به‌طور جدی در پیگیری شکایات و تخلفات برای حفظ سلامت عمومی و حقوق مصرف‌کنندگان فعال است.

وی افزود: به‌طور مستمر بازرسی‌هایی از داروخانه‌ها و مراکز عرضه محصولات بهداشتی و تجهیزات پزشکی انجام می‌شود تا از صحت کالاها و خدمات اطمینان حاصل شود، همکاران ما با دقت و حساسیت بالا، به شناسایی و رفع مشکلات احتمالی می‌پردازند و از بروز هرگونه خطر برای سلامت مصرف‌کنندگان جلوگیری می‌کنند.

سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو به رسیدگی سریع به شکایات مصرف‌کنندگان در زمینه گران‌فروشی، تقلبی بودن یا تاریخ گذشته بودن محصولات اشاره و تصریح کرد: این شکایات به‌دقت بررسی می‌شود و در صورت لزوم، اقدامات قانونی همچون ارجاع پرونده‌ها به کمیسیون‌های تخصصی و تعزیرات اتخاذ می‌شود.

مهرزادی ادامه داد: هدف، ایجاد فضایی امن و قابل اعتماد برای مصرف‌کنندگان است، در صورتی که تخلفی شناسایی شود، به سرعت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت تا سلامت مردم تهدید نشود.

وی از همکاری نزدیک سازمان غذا و دارو با دیگر نهادهای مسئول در این حوزه خبر داد و افزود: این همکاری‌ها علاوه‌بر برخورد با تخلفات، شامل ارتقای سطح آگاهی عمومی و بهبود فرایندهای نظارتی نیز می‌شود.

سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو به اقدامات انجام‌شده در حوزه نظارت بر قیمت دارو در فصل پاییز و برخورد جدی این سازمان با تخلفات گران‌فروشی و ارائه نکردن فاکتور بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۹۸۰ شکایت در این زمینه ثبت شده که از این تعداد ۶۱۹ مورد پس از بررسی، مورد پذیرش قرار گرفته و اقدامات قانونی لازم برای آن‌ها انجام شده است.

وی تأکید کرد: سازمان غذا و دارو به‌طور مستمر نظارت‌های خود را افزایش داده است و نتایج نشان می‌دهد که تخلفات در حال کاهش است، افراد می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه‌های مشخص‌شده ثبت کنند تا به سرعت مورد بررسی قرار گیرد.