شناسهٔ خبر: 71419819 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جانشین سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) مطرح کرد؛

۳۰ میلیون بازدید؛ شلیک موشک‌های نقطه‌زن فرهنگی به قلب دشمن است

جانشین سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) گفت: این نمایشگاه تنها یک رویداد نبود، بلکه یک رزمایش فرهنگی تمام‌عیار بود، با تلاش یک لشکر ۸۰۰ نفره، ۱۳۴ مپینگ، ۶۴ سرود، ۳۲ تئاتر، ۷ کنسرت و ۲۰۰۰ دوره آموزشی برگزار شد، اما مهم‌تر از همه، ۳۰ میلیون بازدید مجازی نشان داد که این حرکت یک موج گسترده فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ علی‌فتحیان ظهر امروز _دوشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در اختتامیه نمایشگاه زاینده‌نور اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد، تمرکز بر فعالیت‌های مؤثر و باکیفیت در حوزه فرهنگی است.

وی افزود: اگر قرار است چندین برنامه اجرا شود، بهتر است که تعداد کمتر اما تأثیرگذارتر باشند، در همین راستا از ظرفیت‌های علمی، هنری و اجرایی برتر بهره گرفته‌ایم تا محتوایی غنی و اثربخش ارائه شود.

جانشین سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) گفت: از میان ۱۳۰ پایگاه مقاومت بسیج، ۲۴ پایگاه به‌عنوان برترین‌ها انتخاب شده‌اند و این نشان‌دهنده ظرفیت بالای نیروهای بسیجی در اجرای برنامه‌های فرهنگی است، همکاری پایگاه‌های مقاومت و اقشار مختلف جامعه، در ارتقای سطح کیفی این رویداد نقش مهمی داشت.

سرهنگ فتحیان تاکید کرد: همکاری میان بخش‌های مختلف، از معاونت‌های اجرایی گرفته تا بخش‌های امنیتی، موجب برگزاری موفق این رویداد شد.

وی ادامه داد: این استقبال نشان‌دهنده علاقه مردم به برنامه‌های فرهنگی و ارزش‌های انقلابی است، این رویداد علاوه بر نمایشگاه‌های تخصصی، شامل کارگاه‌های آموزشی، مشاوره‌های تخصصی و برنامه‌های متنوع بوده است که مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

جانشین سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) گفت: از صداوسیما، خبرنگاران و رسانه‌های مختلف که در پوشش خبری این رویداد نقش داشتند، تقدیر می‌کنم.

سرهنگ فتحیان توضیح داد: این نمایشگاه ویژه، با اجرای برنامه‌های متنوع و گسترده، توانسته است تأثیر چشمگیری در فضای فرهنگی ایجاد کند، در طول برگزاری، ۱۳۴ پروژه مپینگ طراحی شد و در کنار آن، ۶۴ سرود، ۳۲ تئاتر، و ۶۰ تک‌نوازی به اجرا درآمد.

وی افزود: در این مدت ۷ کنسرت برگزار شد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، از سوی دیگر، این نمایشگاه تنها محدود به اجرای برنامه‌ها نبود، بلکه یک رویداد آموزشی فراگیر نیز محسوب می‌شد؛ چراکه حدود ۲۰۰۰ نفر در دوره‌های آموزشی آن شرکت کردند.

جانشین سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) تاکید کرد: این رویداد با همت یک تیم ۸۰۰ نفره برگزار شد که از شش ماه قبل، برای اجرای برنامه‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند. در همین راستا، ۲۵۰ جلسه هماهنگی انجام شد و ۸ بازی ویژه طراحی شد، ۹۰ کارگاه آموزشی و ۵۰ تیم تخصصی شکل گرفتند که نقش مؤثری در ارتقای کیفیت رویداد داشتند. در بخش تکنولوژی نیز ۹ سامانه مختلف به کار گرفته شد تا بتوان نمایشگاهی متفاوت و پیشرو ارائه کرد.

سرهنگ فتحیان تاکید کرد: این نمایشگاه علاوه بر رویدادهای هنری، دارای ۲۵۰ اجرای نمایشی ویژه شخصیت‌های فرهنگی بود و ۶ محور ارزش‌افزوده برای ارتقای سطح محتوای فرهنگی تعریف شد، همچنین ۱۷ رویداد شهری و ۲۰ رویداد معاونتی برگزار شد که همگی نقش مهمی در ارتقای فضای فرهنگی ایفا کردند.

وی ادامه داد: در مجموع، ۱۰۲ اثر فرهنگی و ۱۰۰ تولید رسانه‌ای ارائه شد و برنامه‌ها در فضایی به وسعت ۱۳ هزار متر مربع اجرا شدند، یکی از نکات قابل توجه، ثبت ۳۰ میلیون بازدید مجازی از نمایشگاه بود که نشان‌دهنده استقبال گسترده مخاطبان است.

جانشین سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) بیان کرد: امیدواریم این حرکت فرهنگی ادامه‌دار باشد و بتوانیم با اجرای برنامه‌های فاخر، پاسخی درخور به نیازهای فرهنگی جامعه بدهیم