شناسهٔ خبر: 71408566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

در جلسه شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خوزستان تاکید شد؛

ضرورت بهره گیری از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در جلسه شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خوزستان گفت: بهره گیری از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ها ضروری و اجتناب ناپذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، امید زمانی، رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در سومین کارگاه آموزشی تولید محتوای چند رسانه ای با موبایل ویژه مدیران، کارشناسان و کارکنان روابط عمومی های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در خوزستان که همزمان با دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع رسانی برگزار شد؛ گفت: این جلسه و کارگاه آموزشی با هدف ایجاد هماهنگی، مشورت برای حل مشکلات موجود، همکاری برای تسهیل و پیشرفت اقدامات حوزه اطلاع‌رسانی و استفاده بهینه از منابع در دسترس تشکیل و در طی آن تمهیدات لازم در خصوص بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و هوش مصنوعی در این حوزه برگزار شد.

وی با اشاره به لزوم و اهمیت برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدیران و کارکنان شاغل در روابط عمومی ها اظهار داشت: با توجه به فناوری‌هایی که در حوزه روابط عمومی به کار گرفته می‌شود این حوزه در سنوات اخیر در فضای رسانه به شدت علمی‌تر، پیچیده‌تر و پرمحتواتر شده است.

زمانی بر اهمیت استفاده از تکنولوژی‌های نوین و هوش مصنوعی در زمینه اطلاع‌رسانی تاکید کرد و افزود: در خانواده بزرگ راه و شهرسازی به عنوان یک وزارتخانه راهبردی و زیربنایی تکالیف ویژه‌ای بر عهده داریم و اداره‌کل راه و شهرسازی مجموعه گسترده‌ای از خدمات را به مردم ارائه می‌دهد لذا لازم است با بهره گیری از فناوری های نوین نوع ارتباطات خود با جامعه هدف را تنظیم کنیم.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی آبادان برگزار شد، اظهار داشت: از آنجایی که روابط عمومی‌ها به ‌عنوان درگاه ارتباطی حقیقی در دستگاه‌ها و سازمان‌ها نقشی محوری ایفا می‌کنند و از طرفی موضوعی میان‌رشته‌ای است نیازمند نیروهایی نخبه، کاربلد و آشنا به تحولات روز دارد.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی ابزارهای بسیاری را در اختیار روابط عمومی‌ها قرار می‌دهد افزود: این ابزارها در زمینه تجزیه تحلیل، استراتژی‌ها و بسته به سطح انتظار هر روابط عمومی متفاوت است.

زمانی با اشاره به اهمیت برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی و کاربردی در زمینه فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی برای کارکنان حوزه روابط عمومی افزود: در حال حاضر نقش هوش مصنوعی در استراتژی و ایجاد محتوا مهم‌تر از همیشه است همچنین فراتر از تولید محتوای اولیه، هوش مصنوعی اکنون به ایده‌پردازی ظریف، وظایف پیچیده نوشتن و ویرایش کمک می‌کند.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه یکی از حوزه‌های کلیدی که هوش مصنوعی در آن نقش مهمی ایفا می‌کند تولید محتوا است، گفت: هوش مصنوعی به روسا و کارمندان روابط عمومی در ایده‌پردازی، استراتژی، خلاصه‌نویسی، نوشتن و ویرایش کمک می‌کند، این تکنولوژی در توسعه محتوا امکان خروجی کارآمدتر و خلاقانه‌تر را فراهم و به تیم‌های روابط عمومی ابزارهایی برای تولید ایده، ایجاد پیش نویس‌ها و اصلاح محتوا با سرعت و دقت بیشتر ارائه می‌دهد.