به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از ایکوپرس- این نشست در شرایطی برگزار شد که صنعت خودروسازی کشور با حضور بخش خصوصی در مدیریت بزرگترین خودروساز کشور، هوای تازهای را تنفس میکند.
آرش محبینژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور، در این مراسم با تاکید بر نقش کلیدی قطعهسازان در صنعت خودرو، گفت: قطعهسازان ریشههای صنعت خودرو هستند و 64 صنعت به این صنعت وابسته است. هرچه این ریشهها قویتر شوند، صنعت خودرو نیز قویتر خواهد شد.
محبینژاد با بیان اینکه بخش خصوصی بار خودروسازی را از دوش دولت برخواهد داشت، خاطرنشان کرد: بالاخره دولت و حاکمیت تصمیم گرفتند که این صنعت را به کاربلدهای خودش بسپارند.
وی در پاسخ به شایعات درباره جابهجایی سهام در ایرانخودرو، توضیح داد: اصلا سهامی جابهجا نشده و مدیریت به یک کنسرسیوم متشکل از چند شرکت که از قبل سهامدار بودهاند واگذار شده است.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور با اشاره به مسوولیت سنگین هیات مدیره جدید ایرانخودرو، اظهار کرد:اگر خصوصیسازی ایرانخودرو موفق شود، راه برای بقیه خصوصیسازیها نیز باز میشود، از این حیث، امانت بزرگی به دست هیات مدیره جدید سپرده شده است.
محبینژاد با تاکید بر نقش مطالبهگری تشکلهای مردمنهاد، گفت: انتظار داریم مدیریت جدید خصوصی ایرانخودرو نیز مطالبهگر باشد و کیفیت را در راستای منافع ذینفعان ارتقا دهد.
وی همچنین با اشاره به انتظارات انجمن قطعهسازان از هیات مدیره جدید، افزود: مدیریت جدید به عنوان بخش خصوصی باید از ظرفیتهای موجود استفاده کند. انجمن همگن صنایع قطعهسازی تجربه زیادی دارد و ما حاضریم این تجربه را رایگان در اختیار خودروسازان قرار دهیم.