به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، مهدی زندیهوکیلی عصر امروز _یکشنبه بیستوهشتم بهمن_ در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مسائل آموزش و پرورش را بهصورت ویژه پیگیری میکنیم، اظهار کرد: وجه نخست نصب سلولهای خورشیدی بر بام مدارس و وجه دوم ترویج فرهنگ و تفکر مربوط به استفاده از این موضوع در مدارس است.
وی افزود: با وجود اینکه استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی و تولیدی شناخته شده است، اما یک استان فرهنگی نیز محسوب میشود.
استاندار مرکزی با بیان اینکه در سالجاری در حال رکوردشکنی صادرات غیرنفتی هستیم، تصریح کرد: با توجه به مسئله ناترازی انرژی در کشور و اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی است و هم مشکل آلودگی هوا اذیت کننده است، در راستای توسعه نیروگاههای خورشیدی در استان ۱۰ برنامه تدوین شد که یکی از این برنامهها مربوط به مدارس است.
زندیهوکیلی عنوان کرد: مهمترین ظرفیت استان مرکزی نیروی انسانی توانمند و فرهیخته است.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۵ درصد مفاخر و مشاهیر کشور در ۲۰۰ سال گذشته متعلق به استان مرکزی است، عنوان کرد: در رأس مفاخر این استان شخصیتهایی همچون امام خمینی (ره) و امیرکبیر هستند.
استاندار مرکزی تاکید کرد: استان مرکزی مرکز تولید دانش و علم است و باید این ظرفیت فرهیختگی را برای استان حفظ کنیم که البته تنها رهگذر آن آموزش و پرورش است و رئیسجمهور بر نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی تاکید دارد.
زندیهوکیلی با بیان اینکه مدارس کانکسی استان حذف شده و مدارس سنگی و کپری نداریم، عنوان کرد: در مرکز استان و شهر ساوه که تراکم دانشآموز زیاد است، باید برای توسعه فضاهای آموزشی تلاش کنیم، همچنین نوسازی مدارسی که نیاز به بازسازی دارند از دیگر اولویتهای ماست.
وی ادامه داد: خیّرین مدرسهساز یک پشتوانه قوی برای آموزش و پرورش هستند و در استان مرکزی نیز با همت خیّرین کارهای خوبی آغاز شده و در این دولت با عزم جهادی به اهداف مدنظر رئیسجمهور در حوزه آموزش و پرورش خواهیم رسید.
استاندار مرکزی عنوان کرد: تمام سیستمهای گرمایشی مدارس در استان مرکزی نوسازی شده است، تعدادی از مدارس عمدتاً در روستاها یا سرویس بهداشتی ندارند یا فرسوده است که با استفاده از ظرفیتهای جهادی در تلاش هستیم این مشکل را هم برطرف کنیم.
زندیهوکیلی گفت: برنامهریزی شده است که با حمایت خیّرین پنلهای خورشیدی را بر بام مدارس نصب کنیم تا هم در مسیر رفع ناترازی گام برداریم و هم برای مدارس درآمد پایداری از محل فروش برق تولیدی ایجاد کنیم تا در نگهداری مدارس هزینه شود.