به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، عیسی خادمی، رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران، اعلام کرد: بیش از ۳ میلیون و ۷۶۶ هزار مسافر از ابتدای امسال تا پایان دی ماه با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران جابجا شدهاند.
وی افزود: این میزان جابجایی مسافر در قالب حدود ۷۸۷ هزار سفر انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳ درصدی داشته است.
خادمی تأکید کرد سیاست این اداره کل، جابجایی ایمن و آسان مسافران است و نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکتها و ناوگان عمومی انجام میشود.
وی افزود: فعالیت غیرمجاز سایتها و اپلیکیشنهای اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است؛ لذا توصیه میشود هموطنان از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر، رانندگان حرفهای، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند، ایمنی سفر و رانندگان حرفهای هستند، استفاده نمایند تا از هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری شود.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان گفت: در بخش جابجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است، به گونهای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب به مسافرین ارائه میگردد و لزوم ارتقای ارائه خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.
عیسی خادمی افزود: در سیستم حملونقل زمینی، شرکتهای مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران مسئولیت دارند و موظف به رعایت قوانین و مقررات حمل و نقل هستند.
وی همچنین اشاره کرد در مازندران ۲۲۱ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند و مسافران میتوانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکتها و پایانههای مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و در صورت لزوم در کمیسیونهای مربوط به تخلف شرکت، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.