به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «کلید مذاکرات ثروتساز» به قلم مهران خسروتاش، توسط نشر ذهن موفق به چاپ رسیده و اکنون در پیشخوان کتابفروشیها است.
این کتاب در ۱۳ فصل تدوین شده و موضوع و عنوان هرفصل به شرح زیر است:
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: آمادگی درونی
فصل سوم: مثبتاندیشی و شادمانی
فصل چهارم: عزت نفس
فصل پنجم: هوشهای انسانی
فصل ششم: شناخت مذاکرات
فصل هفتم: مدیریت مذاکرات
فصل هشتم: محبوبیت در مذاکرات
فصل نهم: تحلیل واکنشهای دفاعی در مذاکرات
فصل دهم: شکست در مذاکرات
فصل یازدهم: خلاصهای از کلیدهای مذاکرات
فصل دوازدهم: شخصیتشناسی و آسیبشناسی
فصل سیزدهم: ضمیمه روانشناسی
در بخشی از پیشگفتار کتاب آمده است: قوانین مطلقی برای گفتوگو وجود ندارد. توصیهها و پیشنهاداتی است نه قوانین مطلق.فیزیک. آنچه گفته می شود توصیههایی است در جهت گفتوگویی بهتر و هدفمند. اما در نهایت هرکس با توجه به تجربیات شخصی خود و شناخت طرف مقابل باید انتخاب نماید که از چه روشی استفاده کند. در حالت کلی منافع حاصل از رعایت اصول مذاکره بسیار بیشتر از ضررها و هزینههای آن خواهد بود. برخلاف باور عمومی یک برنامه و استراتژی از پیش تعیین شده برای هر مذاکره نیاز است هرچند که ممکن است با سخنان یا عملکرد غیر قابل پیشبینی طرف مقابل بیشتر آن بر باد رود و مجبور به تغییر استراتژی گردید. در هر حال شما هم به نقشه کلی مسیر نیاز دارید هم گزینههایی برای نرمش یا انتخاب توسط طرف مقابل در واقع با تعیین استراتژی و برنامهریزی قبلی برای مذاکره بیشتر خودتان و همکارانتان را آماده شرایط و تحولات میز مذاکره مینمایید، مهم این نیست که آنجا ممکن است، اتفاقاتی غیرقابل پیشبینی بیفتد، مهم این است که شما آماده هرنوع برخورد و شرایط جدید شدهاید.
تنها خوب صحبت کردن نمیتواند کافی باشد و ملاک یک گفت وگوی خوب قرار گیرد، چرا که وقتی ما صحبت میکنیم فرد مقابل هم میخواهد از جانب خودش حرفهایی بزند. در واقع قرار است در این رابطه گفتوشنود انجام شود؛ به این اتفاق گفتوگو یا مذاکره میگویند که نیازمند مهارتهای خاصی میباشد چرا که گفتوگو کردن یک اتفاق دو طرفه است. بنابراین اگر قرار است طریقه گفتوگو کردن با دیگران را به خوبی یاد بگیریم بایستی بدانیم که چگونه درست صحبت کنیم و همینطور یک شنونده دقیق و فعال باشیم.
این کتاب با ۳۴۳ صفحه و قیمت ۹۰ هزارتومان با تیراژ ۱۰۰ نسخه در زمستان ۴۰۱ به چاپ اول رسیده است و در دسترس مخاطبان قرار دارد.