شناسهٔ خبر: 71357731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی: ایرنا در مواقع بحران حرفه‌ای عمل می‌کند

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: رسانه ایرنا در بحران ها، حوادث و اتفاقات بسیار موفق، حرفه ای و با صداقت و شفافیت عمل می‌کند.

صاحب‌خبر -

سیدجلال لنگری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک ۹۰ سالگی ایرنا اظهار کرد: رسانه‌ها در لحظه وقوع بحران و حادثه باید به دنبال آرامش افکار عمومی باشند که ایرنا در این خصوص عملکرد بسیار مثبتی دارد.

وی افزود: رسانه ایرنا در طول فعالیت خود در تمامی بحران ها، اتفاقات و حادثه ها توانسته است مردم را به آرامش دعوت کند و با اطلاع رسانی درست و به موقع باعث دلگرمی مردم شده است.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی به حادثه زلزله در استان خراسان شمالی و مشکلاتی که برای فضاهای فیزیکی این مرکز آموزش عالی ایجاد شد اشاره کرد و گفت: وقوع زلزله باعث ترک خوردگی فضاهای آموزشی این دانشگاه شد که به همین دلیل با چالش ها و مشکلاتی برای تهیه فضای استاندارد مورد نیاز مواجه شد که رسانه ایرنا به خوبی ورود و اطلاع رسانی کرد.

وی تصریح کرد: رسانه ایرنا برای رفع مشکلات دانشجویان در فضاهای تخریبی و ترک خورده از ناحیه زلزله و فراهم شدن فضای استاندارد بسیار خوب عمل کرد و در این خصوص مصاحبه ها و گزارش هایی را رقم زد که در نهایت به نفع دانشگاه تمام شد، در حالی که این مشکل می توانست باعث تنش و مشکلات اجتماعی و فضای منفی در جامعه شود.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی با بیان اینکه ایرنا رسانه ای قابل احترام است گفت: خبرنگاران این رسانه موضوعات را بسیار دقیق و موشکافانه پیگیری می کنند و علاوه بر آن اطلاع رسانی به موقع و دقیقی نیز دارند.

وی تصریح کرد: شخصا در زمان تماس خبرنگاران ایرنا تلاش کرده ام که پاسخگو باشم و علاوه بر این اطلاعات را دقیق و درست در اختیار آنان قرار داده ام چرا که این رسانه به دنبال اطلاعات دقیق و به موقع و پیگیر موضوعات به صورت مستمر نیز است.

ایرنا منبعی موثق است

لنگری با بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی منبع خبری موثق و مورد اعتماد مردم است افزود: ایرنا با داشتن نیروهای حرفه ای و رعایت دقت و درستی در انتشار اخبار اعتماد مخاطبان را جلب می کند.

وی از ایرنا به عنوان یک مرجع محکم خبری یاد کرد و افزود: باتوجه به حوادث های مختلف در کشور و همچنین استان از جمله بارندگی ها و وقوع سیلاب ها در چند سال اخیر، ایرنا به درستی عمل کرده است و توانسته نظر مردم را برای مشارکت جلب کند.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: رسانه ها با نقد سازنده می توانند به رفع مشکلات کمک کنند که این مهم رسالت ایرنا است.

وی تصریح کرد: فضای مجازی اکنون تلاش می کند که افکار عمومی جامعه را تغییر دهد و اکنون رسالت رسانه های داخلی سنگین تر است و ایرنا در این خصوص تلاش مضاعف دارد.

اطمینان مخاطب

لنگری خاطرنشان کرد: اعتماد مخاطب مهم‌ترین عنصر و شرط دوام و بقای یک رسانه خبری است که امروزه مخاطبان در شرایط بحران با انبوهی از رسانه‌های جمعی احاطه شده‌اند و پیشرفت تکنولوژی ارتباطی دسترسی شهروندان را به منابع متعدد و متنوع آسان کرده است.

وی گفت: رسانه‌های رسمی به عنوان نهادهای نظام اجتماعی و بخشی از نظام سیاسی هر کشور، یکی از منابع اساسی کسب اطلاعات و اخبار برای اکثریت مردم محسوب می‌شوند که ایرنا توانسته به این رسالت خود عمل کند چرا که اکنون مردم برای اخبار دقیق و درست به این رسانه مراجعه می کنند.

لزوم شکل دهی درست رسانه ها به افکار عمومی

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی تصریح کرد: فعالیت رسانه‌ها در عرصه اطلاع رسانی و تبلیغات، آنها را به بازیگری مهم در زمینه هدایت و شکل دهی به افکار عمومی تبدیل کرده است.

وی گفت: رسانه‌ها با توجه به قابلیتی که در جذب مخاطبان وسیع و مشارکت در فرآیند شکل دهی به افکار عمومی دارند نقش قابل ملاحظه‌ای در بحران‌ها و کشمکش‌های اجتماعی، سیاسی و بین المللی ایفا می‌کنند.

لنگری گفت: مطمئنم حضور فعال و سازنده رسانه‌ها در شرایط بحران و مشکلات، علاوه بر اینکه می‌تواند به حل این بحران‌ها کمک کند، از تکرار موارد مشابه در آینده نیز پیشگیری خواهد کرد که ایرنا در این خصوص سربلند است.

بنیان ایرنا در سال ۱۳۱۳ خورشیدی و با تأسیس «آژانس پارس» در چهارچوب سازمانی وزارت امور خارجه، با هدف گردآوری، ترجمه و انتشار اخبار ایران و جهان گذارده شد که نزدیک به چهار دهه بعد، وزارتخانه‌ای با عنوان اطلاع‌رسانی

فعالیت خود را در دولت وقت آغاز کرد و به این ترتیب در سال ۱۳۴۲، آژانس پارس به «خبرگزاری پارس» با نام اختصاری پانا (PANA) تغییر نام داد.