شناسهٔ خبر: 71339467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احداث ۹۱ مدرسه در لرستان طی ۲ سال گذشته

خرم آباد - ایرنا - معاون نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: در راستای اجرای عدالت در توسعه فضاهای آموزشی عملیات ساخت‌ و ساز ۹۱ مدرسه از سال ۱۴۰۱ تاکنون به پایان رسیده و پیشرفت سایر پروژه‌ها نیز بین ۸۰ تا ۸۵ درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر آقایی چگنی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش با محوریت نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی اظهار کرد: در استان ۶۳ مدرسه سنگی وجود دارد که بیش از ۱۰ دانش‌آموز در آنها مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۳۳ مدرسه بالای ۱۰ دانش‌آموز و مابقی زیر ۱۰ دانش‌آموز دارند.

وی تاکید کرد: همچنین هفت مدرسه عارضه‌ای در لرستان وجود دارد که ایمنی دانش‌آموزان در آنها به دلیل ساختار نامناسب ساختمان‌ها با مشکل مواجه است، ضمن اینکه مدارس تخریبی و کلاس‌های با تراکم بالای ۳۵ دانش‌آموز از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش استان است.

معاون نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه دولت قول داده تا سال آینده این مشکلات را با ساخت مدارس جدید برطرف کند، افزود: بنیاد علوی در ساخت مدارس سنگی و بنیاد حرکت در ساخت مدارس کانکسی و سایر مدارس، کمک‌های قابل‌توجهی به آموزش و پرورش کرده‌اند که نقش مهمی در پیشبرد اهداف آموزشی استان داشته است.

لزوم تهیه شناسنامه باسوادی برای لرستان

سرپرست معاونت سیاسی استاندار لرستان نیز با بیان اینکه در این جلسه هشت مصوبه مهم به تصویب رسید، یادآور شد: تهیه شناسنامه سواد برای تمامی روستاهای استان در این راستا به تصویب رسیده است.

بهرام‌ رشیدی نیا عنوان کرد: این طرح با همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها اجرایی و هدف آن شناسایی افراد کم‌سواد و بی‌سواد در روستاها و هدایت آنان به مراکز آموزشی تعیین‌شده توسط معاونت سوادآموزی است.

وی بیان کرد: همچنین در یک دوره زمانی مشخص، مدارس کانکسی و سنگی برچیده خواهند شد که این اقدام با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود انجام می‌شود و گامی مهم در جهت بهبود شرایط آموزشی در استان است.

سرپرست معاونت سیاسی استاندار لرستان تصریح کرد: آمارگیری در هر دوره ۱۰ ساله انجام می شود که میزان سواد افراد را مشخص می‌کند، اما هدف از تهیه شناسنامه سوادآموزی، به‌روزرسانی این آمار در فاصله بین دوره‌های آمارگیری و شناسایی دقیق افراد کم‌سواد و بی‌سواد برای هدایت به سمت مراکز آموزشی است.