شناسهٔ خبر: 71335179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رسانه نخستین ابزار دشمن برای اعمال نفوذ است

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اهمیت قدرت رسانه گفت: رسانه نخستین ابزار دشمن برای اعمال نفوذ و تغییر علائق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حسین طائب مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در ادبیات سیاسی قدرت، تهدید و در نهایت جنگ تعریف می‌شود.

وی افزود: کلمه قدرت تا اواخر قرن ۲۰ به دو صورت سخت و نرم تعریف می‌شد که تعریف آن بر اساس قدرت فیزیکی و ذهنی تقسیم بندی شده بود، اما پس از مدتی جنگ نیمه سخت نیز به این دو عبارت اضافه شد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: قدرت هوشمند شامل اجبار، اکراه، مجذوب سازی و استخدام است که در این روند معتبر سازی جنگ نظامی، محدودسازی منطقه‌ای و علمی، محاصره اقتصادی و همچنین جنگ نرم و نفوذ مطرح می‌شود.

وی در تشریح قدرت ادامه داد: قدرت هیبریدی سال ۲۰۱۵ توسط آمریکا مطرح شد که آن را یک قدرت دفاعی منظم یا منظم، حقیقی یا مجازی، اقتصادی و در کل ترکیبی از عناصر قدرت معنا کردند، در تمامی این تعاریف مسئله تبلیغات رسانه جنگ نرم به عنوان یک رکن مطرح است.

طائب خاطرنشان کرد: رسانه از نظر تعریف آمریکایی یعنی باید آن چیزی را که مطلوب است به عنوان یک حقیقت در تصویر عمومی مطرح کند.

وی ادامه داد: در جنگ نرم تغییر و جابجایی نسبت به ارزش‌های خودی و بیگانه مطرح است و در این جنگ کسی برنده است که از صنعت تبلیغ به درستی استفاده کند تا ابتدا بی‌تفاوتی ایجاد کرده و سپس نسبت به ارزش‌های خودی نفرت و نسبت به ارزش‌های بیگانه عشق ایجاد کند.

 طائب تاکید کرد: در جنگ رسانه نخستین تغییر در علایق و سلایق است و پوشش و غذا نخستین چیزی است که مطرح می‌شود و دشمن بر آن تاکید دارد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان گفت: به فضل الهی روند پیروزی همچنان پیش خواهد رفت و مصداق این پیروزی حضور پرشور مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه بود.