ایلان ماسک پس از سالها تأکید بر اینکه تسلا در آستانه تحقق سیستم تمامخودران (FSD) است، سرانجام اذعان کرد که خودروهای فعلی با سختافزار کنونی قادر به این کار نخواهند بود.
به گزارش ایتنا و به نقل از فیوچریسم، در جدیدترین تماس گزارش درآمدی تسلا، ماسک تصریح کرد که کاربران دارای سختافزار 3 (HW3) برای بهرهگیری از FSD باید ارتقا یابند.
او همچنین اعتراف کرد که، علیرغم تبلیغات گستردهای که برای فروش آن انجام شده بود، تعداد زیادی از مشتریان این بسته را خریداری نکردهاند. در همین نشست، مدیر خودکارسازی تسلا، اشوک الوسوامی، اعلام کرد که تسلا در حال توسعه نسخهای سادهتر از FSD برای خودروهای مجهز به HW3 است، و در عین حال نسخه کامل این قابلیت برای خودروهای مجهز به سختافزار جدیدتر HW4 عرضه خواهد شد.
به گزارش ایتنا و به نقل از فیوچریسم، در جدیدترین تماس گزارش درآمدی تسلا، ماسک تصریح کرد که کاربران دارای سختافزار 3 (HW3) برای بهرهگیری از FSD باید ارتقا یابند.
او همچنین اعتراف کرد که، علیرغم تبلیغات گستردهای که برای فروش آن انجام شده بود، تعداد زیادی از مشتریان این بسته را خریداری نکردهاند. در همین نشست، مدیر خودکارسازی تسلا، اشوک الوسوامی، اعلام کرد که تسلا در حال توسعه نسخهای سادهتر از FSD برای خودروهای مجهز به HW3 است، و در عین حال نسخه کامل این قابلیت برای خودروهای مجهز به سختافزار جدیدتر HW4 عرضه خواهد شد.
![](https://www.itna.ir/images/docs/000083/083157/images/elon-musk-admits-fsd-hardware-.jpg)
این اعتراف در ادامه اظهارات قبلی ماسک در سال 2024 صورت گرفت که طی آن اعلام کرده بود احتمالاً HW3 قادر نخواهد بود سطح ایمنی لازم برای رانندگی خودکار بدون نظارت را فراهم کند. او همچنین تأیید کرد که سختافزار 4 (HW4) چندین برابر قدرتمندتر از HW3 است و توسعه قابلیتها روی آن آسانتر خواهد بود.
این تغییرات یادآور برنامه قبلی تسلا در سال 2018 است که این شرکت به مشتریانی که نرمافزار FSD را خریداری کرده بودند، ارتقای رایگان به HW3 را پیشنهاد داد. اکنون نیز ماسک وعده ارتقای دارندگان FSD به HW4 را داده است، اما جدول زمانی مشخصی برای این اقدام ارائه نکرده است. این وضعیت، پس از بیش از یک دهه تأخیر و تغییر موضع، بسیاری از مشتریان را نسبت به وعدههای مکرر تسلا بیاعتماد کرده است.