شناسهٔ خبر: 71311822 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس قوه قضائیه:

امام (ره) جهان دوقطبی را به سه‌قطبی تبدیل کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه محتوای انقلاب و شعارهای آن مطابق فطرت انسانی است، گفت: امام راحل دو قطبی عالم سال 56 و 57 را به سه قطبی تبدیل کرد.

صاحب‌خبر -

همایش «چهارمین سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»،

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، صبح امروز، سه‌شنبه 23 بهمن‌ماه در همایش «چهارمین سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، گفت: حمد و سپاس خداوندی را که ما را به آنچه راه صحیح عبودیت است، هدایت کرد «الْحْمْدُ لِلّهِ الِّذي هَدانا لِهذا وَ ما کُنَّا لِنَهْتَدِيَ لْوْ لا أَنْ هَدانا اللهُ». اگر هدایت پروردگار نبود مطمئنا چنین انقلابی در این مقطع از زمان رخ نمی‌داد. درود بر روح فتوح امام راحل که در این مقطع زمانی چنین انقلاب بی نظیری را پایه‌گذاری کرد و به ثمر رساند. درود به رهبر انقلاب که این نورانیت را ادامه داد و به آن شتاب بخشید و سلام و صلوات بر همه شهدا، ایثارگران، مجاهدان و کسانی که در این راه تلاش کرده و می‌کنند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما از نوع بعثت انبیا (ص) و شعبه‌ای از نور ولایت بوده و هست و انشاءالله زمینه‌ساز طلوع خورشید عظمای ولایت خواهد شد. انقلاب اسلامی در برهه‌ای از زمان اتفاق افتاد که در محاسبات عادی و اندیشکده‌های دنیای شرق و غرب به هیچ وجه چنین اتفاقی را پیش‌بینی نکرده بودند. انقلاب در شرایط باورناپذیر و با یک شخصیت به ظاهر آسمانی رخ داد به طوری که ناممکن‌ها را ممکن ساخت. آن کاری که امام راحل انجام داد این بود که قلب‌ها را جذب و تسخیر کرد و آن ظرفیت را ایجاد کرد که در قلب‌ها آن نور الهی تابید و یک انقلاب بی‌نظیر را به پا کرد. 

رئیس عدلیه اظهار کرد: امام راحل دو قطبی عالم سال 56 و 57 را به سه قطبی دنیا تبدیل کرد. جهان آن روز به دو قطب شرق و غرب تبدیل شده بود و مستکبرین عالم با آسوده خاطری در جهت منافع استکباری خود هر کدام بلوک، عده‌ای و کشورهایی را در ذیل سلطه خود تعریف کرده بودند و به جلو می‌رفتند. هنگامی که امام راحل انقلاب نشئت گرفته از بعثت انبیا (ص) را مطرح کرد، یک زلزله‌ای را در کاخ‌های آنها به وجود آورد و حال آنها را پریشان کرد و اندیشمندان و اندیشکده‌های آنها را به فکر واداشت و تمام دستگاه‌های عریض و طویل اطلاعاتی آنها را سردرگم کرد. غرب، شرق را متهم می‌کرد که تو لابد کمک کرده‌ای که چنین انقلابی به وجود آمده است و شرق، غرب را به این موضوع متهم می‌کرد چون در باور و ذهن آنها نمی‌گنجید و هیچ کدام از سیستم‌های اطلاعاتی آنها پیش‌بینی نکرده بودند که ممکن است یک شخص روحانی، بدون داشتن تجهیزات و به اصطلاح امروزی‌ها بدون یک نظام، حزب، تشکل مشخص با شاخه‌های سیاسی، فرهنگی و غیره این انقلاب را به وجود بیاورد. باور نمی‌کردند یک شخص روحانی بتواند ایده‌ و الگویی را در دنیا ارائه دهد و همه کسانی که تحت ستم قرار گرفته بودند و به این شرایط که عده‌ای ظلم کنند و عده‌ای ظلم را بپذیرند، عادت کرده بودند، جذب آن شوند و  یکباره تمام آزادی‌خواهان جهان و عدالت‌خواهان و تمام فطرت‌های پاک توجه ویژه‌ای به ایران کردند. 

وی با تأکید بر اینکه تمام نگاه‌ها اعم از ظالم و مظلوم از جهات مختلف به ایران بود، تصریح کرد:  ستمگر و ستم‌دیده همه متوجه ایران شدند. چه اتفاقی افتاده است؟ چگونه یک شخص بلند شده و قدرت استکباری شرق و غرب را به چالش کشیده و می‌گوید فقط الله؟!، آن هم با چه پشتوانه و ابزاری؟ ! این انقلاب چرا ماندگار شد و چرا بعد از 46 سال با تمام فراز و فرودهایی که داشته و دارد، این مردم با همان انگیزه بلکه قوی‌تر، با همان شعار بلکه با شعور بیشتر با همان غیرت بلکه بالاتر و با بصیرت بالاتر به میدان می‌آیند و زمان‌شناس هستند و دست رد به دشمن می‌زنند، علت چیست؟ چرا انقلاب ما تداوم پیدا کرده است؟

رئیس عدلیه بیان کرد: انقلاب‌های بسیاری در دنیا به وجود آمده است. اولا اگر بگوییم هر ملتی که تحت ستم قرار گرفته، انقلاب کرده، اینگونه نبوده است. در دوره‌های مختلف تاریخ ملت‌های زیادی تحت ستم قرار گرفتند اما انقلاب نکردند و یا انقلاب کردند و انقلاب آنها پایدار نبود و به زودی انقلاب آنها به انحراف رفت اما انقلاب اسلامی چرا بعد از 46 سال بالنده‌تر، عمیق‌تر و قوی‌تر شده و از شعارها و اهداف خود انحراف پیدا نکرده است؟ 

وی با تأکید براینکه محتوای انقلاب و شعارهای آن مطابق فطرت انسانی است، اظهار کرد: فطرت پاک انسانی عدالت، عزت، استقلال، نوع‌دوستی، احسان، ایثار، فداکاری، صداقت و مروت و تمام فضایل اخلاقی و الهی را می‌طلبد. هر انسان دارای فطرتی پاک؛ عدالت، صداقت، عزت و کرامت را دوست دارد. محتوای شعار جمهوری اسلامی ایران آمیخته‌‌ای از خواسته‌های فطرت انسانی بود. 

رئیس عدلیه ابراز کرد: امام راحل هنگامی که انقلاب کرد قدرت‌های استکباری دیدند زلزله‌ای به پا شده است و کنگره‌های برخی از آنها بهم ریخته است. برخی از بت‌ها شکسته است و تبر ابراهیمی آمده است اما نمی‌دانستند چه کسی این بت‌ها را شکسته است. آنچه دشمنان برای خود از هیمنه و ابهت ایجاد کرده بودند، فروریخت. قدرت استکباری هم غرب و هم شرق آن زمان به شدت از این انقلاب ناراحت بودند البته شیطان بزرگ آمریکا بدتر. تمام کسانی که منافع دنیایی، مقام، ثروت و جایگاهشان به خاطر انقلاب لطمه می‌دید، مقابله می‌کردند نه فقط رژیم پهلوی و نه صرفا در داخل ایران. اما پهلوی‌صفتان و خود پهلوی‌ دیدند که مقام و جایگاهشان با انقلاب به خطرافتاده لذا در مقابل امام راحل ایستادند. 

وی اظهار کرد: کسانی که اسلام را بد فهمیده بودند یا نخواستند اسلام را خوب بفهمند و بد تعریف می‌کردند در مقابل امام (ره) ایستادند. امام راحل حیات و هویت مجددی از آموزه‌های اسلام ارائه داد. ایشان به زن و جوانان، هویت جدید داد و حرمت واقعی داد. امام راحل مردم را به عنوان ناس پذیرفت و به آنها بعد از خدا تکیه و به آنها اعتنا کرد. امام راحل حریت، آزادی و کرامتی به انسان‌ها بخشید که انسان‌هایی که مورد ستم قرار گرفته بودند و تصور می‌کردند باید اینگونه باشد و همواره تحت ظلم و ستم قرار گیرند را در هم شکست. حتی متحجرین نیز مخالف امام (ره) شدند. کسانی که بخاطر عافیت‌طلبی، راحت‌طلبی، دنیاطلبی یا برداشت غلط دین را از سیاست جدا می‌کردند و اسلام منهای سیاست را مطرح می‌کردند در مقابل امام (ره) قرار گرفتند. کسانی که به غلط مهدویت را ترویج می‌کردند و آن گونه می‌گفتند که باید چه زمینه‌ای فراهم شود تا ظهور حضرت فراهم شود و به گونه‌ای دیگر از ظهور حضرت مهدی (عج) تعبیر می‌کردند، مخالف شعار و محتوای امام (ره) شدند. 
 
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه مخالفان امام خمینی (ره) انواع و اقسام موانع را بر سر راه ایشان قرار دادند، افزود: امام بزرگوار، حدود یک دهه انسان ساخت. سرمایه اصلی انقلاب که معنویت، اخلاق و تفکر صحیح اسلامی است از اسلام و مسلمان چهره دیگری ارائه داد و این آن چیزی بود که توانست در مقابل همه مخالفت‌ها و اقدامات نظامی دشمنان و بدخواهان، چه در داخل و چه در خارج و جریان‌های چپ، لیبرال، التقاطی، وابسته به شرق و غرب و شیطان بایستد. آنها چه مشکلاتی را سرراه انقلاب ایجاد کردند و دست به ترور چه کسانی زدند و چه کسانی را اوایل انقلاب به شهادت رساندند؟ جنگ تمام‌عیار داخلی در شمال، غرب، جنوب و داخل کشور را به گونه‌های مختلف به راه انداختند. جنگ اقتصادی، جنگ هشت ساله تحمیلی و انواع تحریم‌ها و جنگ‌های فرهنگی‌ را بر کشور تحمیل کردند.
 
قاضی القضات افزود: بعد از رحلت حضرت امام راحل، آنچه که مایه بقای این نظام شد همان چیزی بود که باعث این انقلاب شد؛ یعنی یک رهبر آسمانی پرچم را بدست گرفت و مردم با همان انگیزه، نیت، هوشیاری، ایثار، فداکاری، شجاعت و از خودگذشتگی در میدان باقی ماندند. البته ما ریزش داشتیم همانطور که رویش نیز داشتیم و تا به امروز و این ادامه دارد. در برخی از روایات آمده وقتی که حضرت حجت (عج) ظهور می‌کند برخی از افراد می‌گویند که انگار دین جدید آورده شده است. این انقلاب شعبه‌ای از ولایت است، برخی از مسائل که امام راحل مطرح کردند و مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند ورای آموزه‌های دینی و قرآنی است و فکر می‌کنیم چیز جدید و تازه‌ای است؛ نه، اینها در قرآن و سنت بوده اما مغفول و مهجور مانده است. امام راحل آمدند و اینها را زنده کردند و مقام معظم رهبری نیز این راه را ادامه و توسعه دادند و عمق بخشید و امروز می‌بینید استکبار جهانی از گذشته خطرناک‌تر و کینه‌توزتر شده است. 
 
رئیس عدلیه درباره برخی سؤالات مبنی بر اینکه پس از 46 سال جایگاه فرهنگ کجاست؟ انقلاب در چه مرحله‌ای است؟ گفت: ما با منویات و خواسته‌های امامین انقلاب باید حرکت کنیم اما همه این کار را نکردیم همانطور که به منویات قرآن نیز عمل نکردیم. هنگامی که امام (ره) قیام کردند آیا ما اندیشکده، دانشگاه، گروه و حزب داشتیم؟! عرضم این است که ما به جای اینکه مرتب بگوییم مقام معظم رهبری اینگونه فرمودند، باید به آنچه رهبر انقلاب می‌خواهند، عمل کنیم یعنی مهمتر از گفتن، عمل به این فرمایشات است.
 
وی درباره اقدامات قوه قضائیه در راستای بیانیه گام دوم گفت: سند تحول قضایی در زمان آیت‌الله آملی لاریجانی نگاشته شد و ریشه‌اش در آنجا بود. در زمان شهید رئیسی این به یک سند تبدیل شد. سپس سند به‌روز رسانی شد و در زمان بنده نیز تحولی در آن ایجاد شد. آیا این توجه به بیانیه گام دوم انقلاب بود یا نبود؟ یکی از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مردمی شدن هر چه بیشتر امور بود و به این موضوع عنایت فراوانی شد. اینکه چند درصد در آن موفق بودیم، بحث دیگری است. در سند تحول نیز کاملا به آن پرداخته شده و در عمل نیز حتی در سفرهای استانی و غیر استانی نیز هیچ قشری در این کشور نیست که با او ملاقات نکرده باشم. نمی‌گویم فرد فرد هر قشری‌! منظور قشر استاد، دانشجو، حوزه، دانشگاه، کاسب، تاجر، صنعت‌گر، دامدار، کشاورز و سایر موارد است.
 
قاضی القضات با تأکید بر اینکه در تمام ملاقات‌هایی که در خدمت مردم بوده و هستم، این را توسعه دادیم، ادامه داد: بیش از دو سال است که در مساجد، حسینیه‌ها و نمازهای جمعه مرتباً مسئولان حضور پیدا می‌کنند به ویژه در تهران و شهرهای بزرگ تعداد زیادی از افراد حضور دارند. همچنین با تمام کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس هر ساله، دو بار جلسه داریم و با بسیاری از نمایندگان مردم به صورت مردمی جلسه داشتیم. مردمی‌سازی که امام (ره) و مقام معظم رهبری به آن اعتنا و اعتماد داشتند به صورت ویژه در سند تحول قضایی دیده شده و در این راستا نیز قدم برداشتیم اما ادعای کامل شدن آن را نداریم. 
 
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به حوزه اقتصاد در بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: از دیگر مسائلی که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم بر آن تکیه می‌کنند مسئله معنویت، اخلاق، علم و  دانش است. قوه قضائیه در باره اقتصاد تقریباً کاری می‌کند که به گفتمان تبدیل شود و سعی کردیم تا زمینه‌ها، ریشه‌ها و سرچشمه‌های ایجاد مشکلات اقتصادی را شناسایی کنیم و به دولت و مجلس ارائه دهیم تا آنها را برطرف کنیم. در مواردی به صورت علنی حرکت کردیم یعنی قوه خود به میدان آمده است؛ به طور نمونه برخی از دستگاه‌ها از لحاظ انضباط، خودکنترلی و توجه به کنترل‌های بیرونی در مقایسه با سال‌های گذشته قابل قیاس نیستند. 
 
قاضی‌القضات با تأکید بر اینکه تصدی‌گری دولت باید در امور اقتصاد کم و اقتصاد باید مردمی شود، اظهار کرد: با رصد کردن می‌توانید ببینید از حدود سه سال گذشته تا به امروز، چه مطالبی را در راستای مردمی کردن اقتصاد، اهمیت اقتصاد با رعایت تمام جوانب آن بدون ایجاد اختلاف طبقاتی، رعایت عدالت در مسائل اقتصادی و عدم فساد در آن، به صورت کلی و جزئی مطرح کردم. 
 
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه آنچه در بیانیه گام دوم مورد توجه مقام معظم رهبری بود بسیار مورد توجه و عنایت ما بود، گفت: در این زمینه سعی کردیم اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش بسیار انجام دهیم. یکی از مسائل مورد تأکید رهبر معظم انقلاب این است که انسان‌های خوب تربیت و جذب شوند و انسان‌های عاقل و پاکدست به کار گرفته شوند. عنایت کنید در این مرحله یک گزینش متفاوتی با گذشته انجام دادیم با دانشجویان، حوزه، اساتید و شورای عالی حوزه صحبت کردیم تا ما را در این مسئله کمک کنند و مسائل اساسی قوه قضائیه را در درس‌ها و مواد درسی خود قرار دهند و بر آن تکیه کنند. حتی از آنها خواستیم تا افراد مناسب را به قوه قضائیه را معرفی کنند و خودمان نیز در این زمینه اقداماتی را شروع کردیم و اسم آن را گزینش‌های اختصاصی یا جذب اختصاصی گذاشتیم.
 
حجت‌الاسلام محسنی اژه با تأکید بر اینکه برای آنها آموزش فشرده و موقت برگزار کردیم، افزود: در مقام این هستیم که از افراد نخبه جوان، ریشه‌دار و اصیل و کسانی که روحیه انقلابی دارند، همانطور که در بیانیه گام دوم به آن تأکید شده، استفاده کنیم. به دو سه نفر از مجموعه خودمان غیر از دستگاه نظامی، حفاظت، دادسرای انتظامی و دادستانی کل کشور این موضوع مطرح شد و گفتم شما از مجموعه خودمان افراد با استعداد، با تقوا، اصیل، دارای نبوغ و ایده‌های جدید و در تراز قضای اسلامی شناسایی و معرفی کنید اما هنوز در مسیر هستیم همانطور که انقلاب در مسیر است. واقعا هنوز در برخی از موارد مشکلات قانونی و یا عملی برای سپردن برخی از سمت‌ها به جوانان وجود دارد.
 
وی در بخش دیگر از سخنانش پیرو سؤال طرح شده درباره قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس اشاره کرد و افزود: هنگامی که می‌خواهید مسئله‌ای را محاجه کنید قانون آن را ببیند اگر قانون را نبیند بعد احساسی مطرح می‌شود که ناقص است. این قانون در 20 مهرماه سال 1401، تصویب شد و در آبان‌ماه همان سال نیز برای اجرا، ابلاغ شد و از آن تاریخ تا کنون برخی از افراد که در این سمت‌‌ها بودند و یا هستند و برخی از افراد چه قبل از این دولت و چه در این دولت، ممکن است گمارده شده باشند. این قانون 5 ماده و چند بند دارد. در ماده اول این قانون آمده است اگر کسانی که قرار است در شغل‌های حساس به کار گمارده شوند اول باید استعلام شود. اگر اکسی استعلام نکرد و آنها را به این سمت گمارد در قانون برای آن پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است. اگر استعلام شد و جواب منفی گرفت باز پیش‌بینی اقدام بعدی آن نیز انجام شده است. بنابر این قانون باید از سه مرجع؛ قوه‌قضائیه (کسانی که دارای محکومیت قطعی هستند)، سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات استعلام شود.
 
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای اظهار کرد: اگر احیانا براساس این قانون بین دو مرجع استعلامی، اختلاف نظر بود، پیش‌بینی شده کارگروهی با افراد مشخص تعیین شده و این مسئله را حل و فصل کند. همچنین اگر چنانچه مقامی تشخیص داد این پست خالی است و باید حتما این پست به دلیل اهمیت و ضرورت مشغول شود و غیر از این فرد، کسی را نداریم و نمی‌شناسیم،  پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است. یک مورد این قانون در ماده 2؛ ممنوعیت انتصاب کسانی است که خود، فرزندان یا همسر ایشان دارای تابعیت مضاعف است. لذا اگر چنین چیزی پیش آمد و بر ضرورت قرارگیری چنین شخصی در آن جایگاه تأکید شد باید به آن کارگروهی که در این قانون به آن تصریح شده است، ارجاع داده شود و اگر آن کارگروه به لحاظ اهم و مهم این موضوع را تشخیص داد، مشکلی نیست.
 
وی ادامه داد: همچنین در ماده 4 این قانون اینگونه پیش‌بینی شده است؛ اگر کسی که واجد این شرایط نیست و از جمله خود یا همسر و فرزندان دو تابعیتی دارد نه اینکه اقامت دارد، بکارگرفته شود، تخلف است و جرم نیست چون مجازات برای آن تعیین نکردیم و گفتیم این بکارگیری ممنوع است. به دنبال این هستیم که از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون تا کنون چه کسانی در پست‌های حساس مشغول شدند و یا استعلام نشده است اما تا این لحظه هنوز به من جواب کامل ندادند جز دادگستری که جواب آن را گرفتم اما دو مرجع دیگر هنوز جواب ندادند. همچنین از آنها جویا شدم چه کسانی استعلام شده و شما مخالفت کردید اما به کار گمارده شده، هنوز جواب نیامده است و اینکه در انتصاب چه کسانی بین مراجع اختلاف شده، هنوز جوابی دریافت نکردیم. باید ببینیم این افراد چه کسانی هستند و اکنون چه پستی دارند که بعد بتوانیم تصمیم جمعی بگیرم نه اینکه هر روز برای یکی از آنها تصمیم گرفته شود. 
 
رئیس عدلیه بیان کرد: اکنون مدتی است دنبال این هستم که جواب کامل و صد در صدی را عرض کنم که چه کسانی بدون استعلام و چه کسانی با استعلام و خلاف آن در چه سمت‌هایی الان مشغول هستند. اکنون در مقام این هستیم که اگر آنها این جواب را بدهند، تصمیمی گرفته شود.  
 
وی با تأکید بر اینکه از مسائل مورد توجه انقلاب و مورد عنایت بیانیه گام دوم انقلاب، مسئله اخلاق اسلامی است، افزود: یکی از آقایان گاهی با ادبیاتی به من بد می‌گوید، اشکالی ندارد. حق دارد و شاید من هم جای او بودم همین کارها را می‌کردم. می‌گوید تو می‌آیی نصحیت می‌کنی. بله من از باب طلبگی و هم از باب فرمایش امام راحل، مقام معظم رهبری، قانون و مبانی قرآن این کار را انجام می‌دهم. اینکه امروز مردم با حساسیت مسائل را رصد می‌کنند و بی تفاوت نیستند، ارزشمند است. یکی از بالندگی‌های نظام و افتخارات نظام این است که مردم به شعور سیاسی و حساسیت بالا به حفظ ارزش‌ها و دفاع از ارزش‌های انقلاب رسیدند که تمام مسائل را رصد می‌کنند و بی‌تفاوت از آن نمی‌گذرند. ثالثا اینکه مردم با صراحت لهجه و گاهی نیز با ادبیات تند، نقد می‌کنند اما مطلب دیگر این است که توجه داشته باشیم خدایی نکرده شیطان جای عقل ما را نگیرد و تقوای ما را از همین دریچه بهم نزند و مطالب تبدیل به تهمت و دروغ نشود که دشمن از آن سو استفاده کند. 
 
رئیس عدلیه به نقش فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در مدیریت کشور اشاره کرد و افزود: گاهی که در جمع‌های دانشجویان هستم از آنها می‌پرسم که چند نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر، مانند دانشگاه شریف، تهران، یا امام صادق، هم‌اکنون در سمت‌های مدیریتی کشور فعالیت دارند؟ آیا شما از عملکرد آنها راضی هستید؟ اگر نه، چرا؟  
 
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در پایان بیان کرد: اگر ما از مدیریت افرادی راضی نیستیم کاری کنیم که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها که فردا مدیر می‌شوند، موجبات رضایت مردم را فراهم کنند. این امر مستلزم رعایت جنبه‌های مختلفی است که یکی از مهمترین آنها، رعایت اخلاق است. آنچه امام راحل را به جایگاه رهبری رساند، نه تنها صداقت، شجاعت، منش الهام گرفته از مکتب اسلام و قرآن، فلسفه، فقه و اصول ایشان بود بلکه معنویت و اخلاق اسلامی بود. درست است کاستی‌هایی داریم اما امیدواریم با تدبیر شما حل شود. من چندین بار بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه کردم و هر بار که به آن بیشتر دقت می‌کنم، نکات تازه‌تری را پی می‌برم.
انتهای پیام