به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، بسیاری از افراد معتقدند که اطلاعات شخصی آنها به درد کسی بهجز خودشان نمیخورد. این مقاله مخصوصاً ویژه این دسته از افراد است تا دریابند که در عصر دیجیتال امروز، اطلاعات شخصی ما بیش از هر زمان دیگری ارزشمند است.
خیلی از شرکتها، این دادهها را جمعآوری میکنند و به اشتراک میگذارند و گاهی حتی بدون اطلاع ما آنها را میفروشند. ما در این مقاله قصد داریم تا برخی از این شرکتها که به فروش اطلاعات شخصی کاربرانشان معروف هستند را به شما معرفی کنیم. درک اینکه این شرکتها کدام کمپانیها هستند و چگونه کار میکنند، برای محافظت از حریم خصوصی شما و انتخاب آگاهانه در مورد خدماتی که استفاده میکنید ضروری خواهد بود.
نکات کلیدی
خیلی از شرکتها از فروش دادههای شخصی، معمولاً بدون رضایت کاربران سود میبرند.
قوانین جدید حفظ حریم خصوصی در برخی از ایالتهای آمریکا، باهدف محافظت از دادههای مصرفکنندگان وضعشده است.
نقض دادهها، به معنای افشای اطلاعات حساس کاربران و نگرانی درباره امنیت آنهاست.
برخی از این شرکتها، این موضوع را انکار میکنند.
آگاهی در مورد شرکتهایی که دادههای شخصی کاربرانشان را میفروشند، در بین مصرفکنندگان افزایشیافته است.
هزینهای که برخی از کارگزاران برتر داده در سال ۲۰۲۰ برای لابی کردن هزینه کردهاند
هزینه لابی
شرکت
اوراکل
۹.۵۷ میلیون دلار
Accenture
۳.۲۵ میلیون دلار
PwC
۲.۸۲ میلیون دلار
دیلویت
۲.۴۰ میلیون دلار
RELX
۲.۳۸ میلیون دلار