شناسهٔ خبر: 71307160 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

برگزاری پنل تخصصی بازار هوشمند و کسب و کار دیجیتال اولین کنفرانس ملی حکمرانی هوشمند در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

پنل تخصصی بازار هوشمند و کسب و کار دیجیتال اولین کنفرانس ملی حکمرانی هوشمند در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پنل تخصصی حکمرانی هوشمند بازار و کسب و کار دیجیتال اولین کنفرانس ملی حکمرانی هوشمند در سازمان ملی کارآفرینی ایران (وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران) با سخنرانی حسین سلاح ورزی رئیس سازمان، امیرمحمد مهراد دبیرکل سازمان، سادینا آبایی رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران، سیدمهدی جلالی عضو هیأت علمی گروه مدیریت بازرگانی، گمرک و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و نیما نامداری مدیرعامل کارنامه برگزار شد.

در این پنل تخصصی، روش‌های نوین تحلیل داده و تأثیر آن بر تصمیم گیری‌های استراتژیک در کسب و کارها، تحلیل مدل‌های موفق کسب و کار دیجیتال و چگونگی پیاده‌سازی آنها در بازار‌های مختلف، نقش فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، بلاک‌چین و اینترنت اشیاء در تحول کسب و کارها، چالش‌ها و فرصت‌های حکمرانی در فضای دیجیتال و تأثیر آن بر رشد و توسعه کسب و کارها، استراتژی‌های مؤثر در جذب و حفظ مشتریان در دنیای دیجیتال و نیز نقش کسب و کار‌های دیجیتال در توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین شناسایی و تحلیل چالش‌ها و فرصت‌های موجود در فضای کسب و کار دیجیتال و ارائه راهکار‌های عملی، ترویج فرهنگ نوآوری و استفاده از فناوری‌های نوین در بهبود عملکرد کسب و کارها، ایجاد فرصت‌های شبکه‌سازی و همکاری میان متخصصان، کارآفرینان و تصمیم‌گیرندگان در حوزه دیجیتال از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بوده است.

در پایان پنل تخصصی تأکید شد که حکمرانی هوشمند در بازار و کسب و کار ایران نیازمند توجه به دو زاویه مختلف است. بخش خصوصی که باید کسب و کار‌ها را به دقت بررسی کنند که چه باید‌ها و نباید‌هایی را انجام دهند و نیز دولت به ایجاد زیرساخت‌های لازم و حمایت از بخش خصوصی از جمله؛ تدوین قوانین و مقررات مناسب، فراهم کردن امکانات لازم برای تبادل و ارتقاء امنیت داده‌ها بپردازد.