مهدی پارسی در گفت وگو با ایسنا، افزود: طول سه کریدور اصلی سیستان و بلوچستان ۱۵۹۷ کیلومتر است که تاکنون ۶۷۱ کیلومتر آن تبدیل به بزرگراه شده و عملیات اجرایی ساخت باند دوم در ۴۹۱ کیلومتر آن نیز در دست اجراست.
وی تاکید کرد: با تفویض اختیار اخیر ساخت پروژههای راه سازی به استان به سرعت وارد خیز توسعه زیر ساختی شدهایم بطوری که در چند سال آینده تمام کریدورهای استان تبدیل به بزرگراه خواهد شد.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: دولت نگاه ویژه ای به توسعه زیرساخت های ارتباطی استان نظیر راه آهن چابهار- زاهدان و شبکه بزرگراهی دارد که امیدواریم با همین هدف گذاری تا پایان دولت شاخص بزرگراهی استان را به متوسط کشوری برسانیم.
پارسی، جذب اعتبارات را در سرعت بخشیدن به اجرای طرحهای بزرگراهی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: هیچ طرحی در حوزه عمرانی راه متوقف نیست و در صورت تخصیص بهموقع منابع مالی طرحهای این حوزه از شتاب بیشتری برخوردار میشوند.
وی گفت: همچنین از آنجایی که بندر چابهار به علت شرایط خوبی که نسبت به بندرعباس دارد و ارتباط با کشورهای اطراف یک مزیت خاص داشته و صاحبان بار و شرکتهای حمل و نقل بین المللی حتما از کشور چین و هند کالاهایشان را به بندر چابهار منتقل خواهند کرد. تبدیل هر چه سریعتر راههای استان به بزرگراه در کنار خط ریلی این مسیر سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: بزرگراه ها نقش و جایگاه مهمی در تحقق سیاستهای کلی نظام و بهرهمندی از ظرفیتها و مزیتهای ژئوپلتیکی و ترانزیتی منطقه ای دارد، بر این اساس تکمیل و توسعه زیرساختها حمل و نقل زمینی در کنار سایر مسیرهای دریایی، ریلی و هوایی سرمایهگذاران بخش خصوصی و دولتی کشورهای همجوار را بیشتر برای حضور در استان تشویق میکند.
پارسی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به شرایط راهبردی این مرز و بوم ایجاد سیستم حمل و نقل کارآمد در توسعه فرهنگی و اجتماعی جایگاه و نقش ویژه ای دارد.
انتهای پیام