شناسهٔ خبر: 71292052 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

در روزنو بخوانید

لباس‌های مارک‌دار چه ویژگی‌هایی دارند؟ | روزنو

هدی کاشانیان: لباس‌های مارک‌دار یا برند معمولاً به دلیل کیفیت، طراحی منحصربه‌فرد و اعتبار برند، محبوبیت زیادی دارند. این لباس‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را از سایر محصولات متمایز می‌کند. لباس‌های مارک‌دار با کیفیت بالا، طراحی زیبا و ارزش ویژه‌ای که به مصرف‌کننده ارائه می‌دهند، انتخابی مناسب برای افرادی هستند که به دوام و جذابیت لباس اهمیت می‌دهند. با انتخاب هوشمندانه، می‌توانید تجربه‌ای لذت‌بخش از خرید لباس‌های مارک‌دار داشته باشید.

صاحب‌خبر -

برند و مارک چیست؟

منظور از برند یا مارک، نام تجاری که روی محصول می‌چسبانند نیست. همه لباس‌ها نام تجاری دارند ولی همه آن‌ها برند نیستند. برای این‌که یک محصول تبدیل به یک برند شود باید وقتی اسم آن می‌آید در ذهن مشتری معنا داشته باشد. یک نام تجاری سال‌ها باید وقت صرف کند و در تولید یک محصول حضور فعال داشته باشد، مشتری‌هایش را راضی نگه دارد و محصول خود را با ویژگی‌های خاص و باکیفیت عرضه کند و متنوع و به روز باشد تا نامش اعتبار یک محصول و تبدیل به یک برند شود.

علت خرید لباس برند

اگر به دنبال خرید لباس باکیفیت هستید، احتمالاً اولین گزینه‌ای که پیش رو دارید، لباس‌ برند هست. لباس برند که در کشور ایران یا کشورهای خارجی تولید می‌شود، می‌تواند کیفیت بسیار بالاتری نسبت به لباس‌های معمولی داشته باشد، چرا که برندهای تولید کننده لباس، نمی‌آیند اعتبار خودشان را با تولید لباس‌های بی‌کیفیت خراب کنند. در واقع بهتر است بگوییم این برندها به دلیل تولید لباس‌های باکیفیت، در کشور ایران یا در سطح جهان معروف شده‌اند.

به دلیل موضوعات گفته شده، ایجاب می‌کند که برای خرید لباس‌های باکیفیت، به دنبال خرید لباس‌های برند باشید. البته بدیهی است که کیفیت هر یک از لباس‌های تولید شده در برندهای مختلف با هم متفاوت است. بنابراین اگر می‌خواهید از مزایای خرید این لباس‌ها حداکثر استفاده را ببرید، کافیست که به فروشگاه‌های معتبر برای خرید این لباس‌ها مراجعه کنید. در ادامه در مورد هفت دلیل اینکه لباس‌های برند گزینه بهتری نسبت به لباس‌های غیر برند هستند، صحبت می‌کنیم.

تاریخچه برند لباس در جهان و ایران

در قرن نوزدهم میلادی چارلز فردریک ورث با دوختن برچسب نام خود به لباس‌هایی که طراحی می‌کرد زمینه ساز شروع طراحی مد به طور کلی شد. موفقیت ورث به طوری بود که او به جای اینکه مانند خیاط‌‌های دیگر که در گذشته تنها از دستور مشتری پیروی می‌کردند رفتار کند، می‌توانست به مشتریانش دیکته کند چه بپوشند. واژه طراح مد در حقیقت اولین بار برای توصیف او ساخته شد.

 در ایران، پیش از دوره قاجار اطلاع از لباس‌های اروپایی در میان زنان ایرانی محدود بود. نقطه شروع مدگرایی زمانی بود که همسر اول فتحعلی شاه طی یک مهمانی دربار با «الیزابت مک نیل» همسر «جان مک نیل» آشنا شد. الیزابت در آن مهمانی لباس ساتن سفید، تزئین شده با چین‌های توری و همچنین ردای قرمز ابریشمی بر تن داشت که مخالف با لباس‌ها و جواهرات با شکوه و پر زرق و برق خانم‌های ایرانی بود. اما همین لباس ساده چشم همسر اول دربار ایران را گرفت و نقطه شروعی شد بر تغییر لباس زنان دربار قاجار. بعدها در سال ۱۸۵۰ میلادی، «لیدی شیل» با ملک جهان مادر ناصرالدین شاه دیدار کرد. در زمان سلطنت ناصرالدین شاه، به واسطه نفوذ دخترش تاج السلطنه که تحصیل کرده اروپا بود و از آزادی زنان ایران پشتیبانی می‌کرد مد روز در سبک اروپایی به ایران وارد شد.

معرفی انواع مارک لباس

مارک‌های لباس به طور کلی به دسته‌های مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی های خاصی دارند. این دسته‌بندی‌ها شامل مارک‌های پارچه‌ای (بافتی)، اتویی، چسبی (جنس پارچه‌ای)، و چاپی با انواع مختلف چاپ‌ها می‌شود. همچنین، مارک‌های چرمی نیز جایگاه ویژه‌ای در صنعت مد دارند.

·        مارک‌های پارچه‌ای

مارک‌های پارچه‌ای یا بافتی، یکی از رایج ترین انواع مارک لباس هستند که به طور مستقیم روی پارچه ها بافته می‌شوند. این نوع مارک‌ها معمولاً از نخ‌های خاص و با کیفیت بالا ساخته می‌شوند که به پارچه پیوند می‌خورند. مارک‌های بافتی به دلیل دوام و مقاومت بالایی که دارند، معمولاً برای لباس‌های با کیفیت و مرغوب استفاده می‌شوند.

·        مارک‌های اتویی

مارک‌های اتویی یکی دیگر از انواع رایج مارک‌های لباس هستند که با استفاده از حرارت و فشار به پارچه چسبانده می‌شوند. این مارک‌ها معمولاً با استفاده از یک لایه چسبنده روی پارچه قرار می گیرند و سپس با حرارت مناسب به پارچه چسبانده می شوند. این نوع مارک ها بیشتر برای لباس های ورزشی و راحتی استفاده می شوند.

·        مارک‌های چسبی

مارک‌های چسبی که از جنس پارچه‌ای ساخته می‌شوند، به دلیل ویژگی‌های خاص خود در صنعت مد کاربرد زیادی دارند. این مارک‌ها به وسیله چسبی که بر روی قسمت پشتی آن‌ها قرار دارد، به پارچه‌ها چسبانده می‌شوند. جنس پارچه‌ای این مارک‌ها باعث می‌شود که بافت آن‌ها به پارچه اصلی لباس پیوند بخورد و به راحتی در معرض شستشو و استفاده مکرر قرار بگیرد.

·        مارک‌های چاپی

مارک‌های چاپی، یکی از انواع محبوب مارک‌های لباس هستند که با استفاده از تکنیک‌های مختلف چاپ به پارچه‌ها اضافه می‌شوند. این مارک ها به صورت چاپی ساتن، چاپی کتان و چاپی کاغذی دسته بندی می‌شوند.

·        مارک‌های چرمی

مارک‌های چرمی یکی از انواع خاص و لوکس مارک‌های لباس هستند که از جنس چرم طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شوند. این مارک‌ها به دلیل کیفیت بالای چرم و ظاهر منحصر به فرد آن، به لباس‌ها ظاهری شیک و مجلل می‌بخشند. مارک‌های چرمی معمولاً در لباس‌های رسمی و خاص مانند کت‌های چرمی، کیف‌های دستی و کفش های چرمی استفاده می‌شوند.

دلایل خرید لباس برند

 لباس برند که در کشور ایران یا کشورهای خارجی تولید می‌شود، می‌تواند کیفیت بسیار بالاتری نسبت به لباس‌های معمولی داشته باشد، چرا که برندهای تولید کننده لباس، هرگز اعتبار خود را با تولید لباس‌های بی‌کیفیت خراب نمی‌کنند. در واقع بهتر است بگوییم این برندها به دلیل تولید لباس‌های باکیفیت، در کشور ایران یا در سطح جهان معروف شده‌اند. چند دلایل برای خرید لباس برند:

·        کیفیت بالای پارچه لباس‌های برند

هر یک از شرکت‌های تولید کننده لباس برند، از پارچه‌های بسیار مرغوبی برای دوخت لباس‌های خود استفاده می‌کنند. چون این برندها به کیفیت کار اهمیت زیادی می‌دهند و می‌خواهند که مشتریان خودشان را راضی نگه دارند. استفاده از بهترین جنس پارچه، نه تنها می‌تواند طول عمر لباس‌ها را افزایش دهد، بلکه می‌تواند زیبایی لباس‌های برند را چندین برابر کند. همانطور که می دانید، حتی فرم ایستادن لباس‌های برند بهتر از لباس‌های معمولی است. این موضوع هم به جنس پارچه بستگی دارد، هم به نوع دوخت آن.

·        طول عمر بالای لباس برند

لباس‌های برند به دلیل داشتن طول عمر بالا، محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم پیدا کرده‌اند. به کار رفتن پارچه‌های مقاوم، استفاده از متریال های باکیفیت و عدم استفاده از پارچه‌های نامرغوب سبب شده تا بتوانیم تا چندین سال از این لباس‌ها استفاده کنیم، بدون اینکه نگران خرابی آن‌ها باشیم. لباس‌های برند به دلیل داشتن پارچه‌های مرغوب پس از بارها شستشو با دست یا ماشین لباسشویی، تغییر رنگ نمی‌دهند و ظاهر این لباس‌ها خراب نمی‌شود.

·        تنوع لباس‌های برند

لباس‌های برند به دلیل اینکه توسط طراحان معروف و هنرمند طراحی و تولید می‌شوند، از تنوع بالایی برخوردار هستند. رقابتی که بین طراحان برندهای مختلف بر سر در نوآوری و خلاقیت وجود دارد، باعث می‌شود که لباس های برندهای مختلف در مدل‌های بسیار متنوع روانه بازار شوند.

·        زیبایی و تمیزی دوخت لباس‌های برند

زیبایی دوخت برای هر یک از لباس‌های زنانه و مردانه اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر نوع برش و دوخت لباس‌ها خوب نباشد، نمی‌توان شاهد فرم بسیار جذاب این لباس‌ها هنگام پوشیدن بود. برای دوخت انواع لباس‌های برند از خیاطان با تجربه و متخصص کمک گرفته می‌شود. این افراد می‌توانند به صورت تخصصی مراحل مربوط به دوخت انواع لباس‌ها را انجام دهند. دوخت تمیز و اصولی هر یک از انواع لباس‌های برند، باعث خوش فرم ایستادن این لباس‌ها روی تن می‌شود. هیچ خط اضافی در دوخت لباس‌های برند وجود ندارد که در ذوق شما بزند. همه چیز اصولی و تمیز دوخته شده‌ است. فقط کافیست که یک بار این لباس‌ها را پرو کنید تا شاهد زیبایی فوق‌العاده آن‌ها در تن خودتان باشید.

·        استایل خاص برای خانم‌ها

یکی دیگر از مزایای خرید لباس برند این است که با پوشیدن آن‌ها، یک استایل خاص و شیک خواهید داشت. همانطور که چندین بار اشاره کردیم، لباس‌های برند آنقدر زیبا هستند که می‌توانند در تن شما زیبایی فوق‌العاده‌ای داشته باشند. استفاده از لباس‌های شیک برای خانم‌ها که در برندهای مختلف دوخته شده‌اند، زیبایی استایل آن‌ها را چندین برابر می‌کند.

·        قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا

اگرچه شاید در نگاه اول قیمت لباس برند نسبت به لباس‌های معمولی بالاتر باشد. ولی این موضوع نباید باعث شود تا از خرید لباس‌های برند پشیمان شد. به طور کلی، لباس‌های برند به دلیل داشتن پارچه‌های مقاوم، می‌توانند تا چندین سال کارایی داشته باشند. بنابراین، اگرچه در همان ابتدا برای خرید هر نوع لباس برندی هزینه زیادی پرداخت می‌کنید، اما می‌توانید خودتان را از خرید لباس‌های جدید بی‌نیاز کنید. به همین خاطر است که باید خرید لباس‌های برند به دلیل کیفیت بالایی که دارند، مقرون به صرفه است.