به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، فرزاد توکلی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این خصوص گفت: طی روزهای اخیر و پس از اعلام شرایط جوی ویژه زمستانی توسط سازمان هواشناسی استان، به منظور افزایش پایداری شبکه زیرساختهای ارتباطی و پوشش تلفن همراه استان، مقابله با حوادث احتمالی در شرایط ویژه جوی این روزها و جلوگیری از هرگونه قطع و اختلال در ارتباطات شهری و روستایی استان، اقدامات مختلف پیشگیرانه و بازبینی های فنی توسط تلاشگران حوزه ارتباطات استان زنجان در بخش های مختلف انجام شده است.
وی در ادامه افزود: با توجه به سردسیر و بارش خیز بودن ذاتی استان زنجان و به علاوه پس از اعلام پیش بینی بارش های قابل توجه برف و نفوذ سامانه های هوای سرد به استان، اقدامات مختلفی در راستای پایداری هرچه بیشتر ارتباطات استان و جلوگیری از هرگونه قطعی و اختلال در شبکه های ارتباطی در سطح استان زنجان انجام شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در این باره ضمن تشکر ویژه از تلاش تیم های فنی و پشتیبانی مجموعه مدیریت ارتباطات زیرساخت استان، مدیریت مخابرات منطقه زنجان و کارورهای تلفن همراه مستقر در استان در این زمینه گفت: کلیه این اقدامات به منظور افزایش پایداری شبکه زیرساخت های ارتباطی و پوشش تلفن همراه استان، مقابله با حوادث احتمالی در شرایط ویژه جوی این روزها و جلوگیری از هرگونه قطعی و اختلال در ارتباطات شهری و روستایی استان، در قالب اقدام های مختلف پیشگیرانه و بازبینی های فنی و مقاوم سازی های مورد نیاز توسط تلاشگران حوزه ارتباطات استان زنجان در بخش های مختلف انجام شده است. فرزاد توکلی در این خصوص به تلاش تیم فنی مدیریت ارتباطات زیرساخت استان در رفع افت مفصل های فیبر نوری کیلومتر ۸۹ مسیر تاکستان و رفع خرابی حاصل از حفاری غیر مجاز در مسیر فیبر نوری دندی، اشاره نمود. وی در ادامه گفت در طی روزهای گذشته و با وجود شرایط جوی سخت زمستان، تیم های فنی شرکت ایرانسل در کوتاهترین زمان ممکن خرابی مربوط به سایت تلفن همراه روستای سعید آباد و همچنی سایت مسیر مواصلاتی قیدار به ابهر را رفع کردند. توکلی در ادامه به بازدیدهای مستمر تیم های فنی مدیریت مخابرات منطقه زنجان و شرکت ارتباطات همراه اول برای افزایش پایداری شبکه ارتباطی این کارورها و پیش بینی تمهیدات لازم برای مقابله با شرایط سخت زمستانی پیش رو اشاره و از تلاش های این تیم ها با وجود شرایط سخت زمستانی قدر دانی کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در پایان گفت در صورت بروز هرگونه خرابی و یا حوادث مربوط به هر یک از کارورهای ارتباطی استان مردم می توانند از طریق شماره تلفنهای ذیل مرتبط با هر کارور مشکلات را با پشتیبانی مربوطه مطرح نمایند:
مخابرات و تلفنهای ثابت:
تلفن ۲۰۱۱۷ از خطوط تلفن ثابت
تلفن ۰۲۴۲۰۱۱۷ از سایر خطوط
همراه اول:
تلفن ۰۹۹۹۰ از خطوط همراه اول
تلفن ۰۹۱۲۹۹۹۰ از تلفن ثابت و سایر خطوط
ایرانسل:
تلفن ۷۰۰ از خطوط ایرانسل
تلفن ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ از تلفن ثابت و سایر خطوط
رایتل:
تلفن ۲۰۰ از خطوط رایتل
تلفن ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ از تلفن ثابت و سایر خطوط
قطعی ها و حوادث فیبر نوری شرکت ارتباطات زیرساخت استان:
تلفن ۳۳۳۶۴۰۰۰ و ۳۳۳۶۴۱۷۱ از خطوط تلفن های ثابت و همان شماره ها با پیش کد ۰۲۴ از خطوط تلفن همراه کلیه کارورها