شناسهٔ خبر: 71284756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

گرامیداشت ۱۷۳ سال تجربه و ۹۰ سال افتخارآفرینی ویژه معاونت فرهنگی دانشجویی

دوران دانشجویی، نقطه عطفی در آینده فرد و کشور است

دکتر سید رضا رئیس کرمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مراسم گرامیداشت ۱۷۳ سال تجربه و ۹۰ سال افتخارآفرینی این دانشگاه، بر نقش کلیدی دوران دانشجویی در شکل‌دهی آینده دانشجویان و تأثیر آن بر پیشرفت کشور تأکید کرد. وی همچنین بر اهمیت فراهم‌سازی بسترهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برای دانشجویان و ضرورت ایجاد فضای گفت‌وگو و نقد سازنده در محیط دانشگاه اشاره داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا تهران، در چارچوب آیین گرامیداشت ۱۷۳ سال تجربه و ۹۰ سال افتخارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، روز سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۳، از ساعت ۱۳ در سالن آمفی‌تئاتر ابن‌سینا دانشکده پزشکی برگزار شد. این مراسم با حضور دکتر سید رضا رئیس کرمی، جمعی از اساتید پیشکسوت، مسئولان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه همراه بود.

دوران دانشجویی؛ پلی به سوی آینده‌ای روشن
دکتر رئیس کرمی با تأکید بر اهمیت این دوره حساس، اظهار داشت: «دوران دانشجویی، مرحله‌ای سرنوشت‌ساز در مسیر زندگی فردی و حرفه‌ای دانشجویان است. این دوره فرصتی است تا دانشجویان علاوه بر تحصیل علمی و تخصصی، در سایر ابعاد زندگی نیز رشد کنند. آینده علمی، مدیریتی و تخصصی کشور به این دانشجویان وابسته است.»
وی افزود: «دانشجویان باید در این مقطع، روحیه جست‌وجوگری را در خود تقویت کنند و علاوه بر مباحث آموزشی، در حوزه‌های پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و هنری نیز فعال باشند.»

لزوم ارتقای امکانات آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین بر ضرورت فراهم‌سازی ابزارهای یادگیری و فضای رشد برای دانشجویان تأکید کرد و گفت: «دانشگاه باید امکانات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، سیاسی، هنری و ورزشی را در اختیار دانشجویان قرار دهد. خوشبختانه، دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه تا حد زیادی اقدامات مؤثری انجام داده و رسالت معاونت فرهنگی و دانشجویی این است که مسیر رشد و یادگیری را برای دانشجویان هموار سازد.»

فضای نقد و گفت‌وگو؛ لازمه رشد و پویایی دانشجویی
دکتر رئیس کرمی، در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت ایجاد فضای آزاد برای بیان نظرات و نقد سازنده اشاره کرد و گفت: «باید به دانشجویان اجازه داده شود بدون ترس و محدودیت، نظرات خود را بیان کنند. سکوت دانشجو نشانه ناامیدی، سرخوردگی و بی‌انگیزگی است، در حالی که دانشجویی که حق خود را مطالبه کند، به رشد فردی و اجتماعی خود کمک خواهد کرد.»
وی بر نقش دانشگاه در تقویت فرهنگ گفت‌وگو و تعامل بین دانشجویان، اساتید و مسئولان تأکید کرد و اظهار داشت: «دانشگاه باید بستری را فراهم کند که نقدپذیری و گفت‌وگوی علمی و اجتماعی در آن ترویج یابد. این امر نه‌تنها موجب پویایی محیط دانشگاهی می‌شود، بلکه نقش مهمی در پرورش نسل آینده مدیران و متخصصان کشور خواهد داشت.»

گزارش تصویری

کد خبر: ۲۴۰۵۰۱