به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمد رستگاری افزود: این پنج هزار کیلومتر شامل زیرسازی، روسازی، آسفالت، خطکشی، نصب تابلو و علائم، ایجاد شیب شیروانی، احداث انواع گاردریل، احداث پل و سایر ابنیه فنی و... نیز میشود.
رستگاری ادامه داد: پیش از انقلاب در استان یزد حتی یک کیلومتر از راههای روستایی آسفالت نداشت، در حالی که بعد از انقلاب و در شرایط فعلی بیش از ۹۸ درصد از راههای روستایی، دارای آسفالت هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان تصریح کرد: پیش از انقلاب هیچگونه سامانه هوشمند جادهای در استان موجود نبود و امروز میبینیم که در استان یزد ۲۰۱ مورد سامانه هوشمند در جادهها نصب شده است.
وی با اشاره به ساماندهی و توسعه زیر ساخت حملونقل مسافر افزود: این ظرفیت به بیش از یک میلیون نفر در سال رسیده است بهطوریکه در سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۵۸۸ هزار و ۲۸۶ نفر از مبدا استان یزد به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جادهای، جا به جا شدهاند.
رستگاری تصریح کرد: در حوزه حملونقل کالا نیز علاوه بر ساماندهی و توسعه زیرساختها، ظرفیت حملونقل در این استان به بیش از ۴۰ میلیون تن در سال رسیده است.