شناسهٔ خبر: 71278844 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

مرکز تماس پاسخگویی به متقاضیان خدمات حوزه دانشجویی در سازمان امور دانشجویان راه‌اندازی شد

مرکز تماس پاسخگویی به متقاضیان خدمات حوزه دانشجویی با حضور دکتر حبیبا معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان امور دانشجویان، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع سازمان امور دانشجویان در آیین آغار به کار این سامانه، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن چهل و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مجموعه تلفن مرکزی سازمان امور دانشجویان در راستای یکی از اساسی‌ترین وظایف‌ این سازمان یعنی پاسخگویی مسئولیت مدار و فضیلت‌‌گرا به مردم راه اندازی شده است.

دکتر اللهیاری با بیان اینکه اساسی‌ترین محور هر حاکمیت و دولتی، پاسخگویی به مردم است؛ ادامه داد: در گذشته به دلیل نبود این مجموعه در سازمان امور دانشجویان، خدمات ارائه شده به خوبی دیده نمی‌شد به همین منظور اولین اقدام مسئولان سازمان در دولت چهاردهم در راستای پاسخ‌گویی متعهدانه و فضیلت‌مدارانه به مسئولیت اجتماعی، راه‌اندازی مجموعه تلفن مرکزی بود.

وی تاکید کرد: مجموعه تلفن مرکزی سازمان امور دانشجویان موتور محرکه و نمادی از کارنامه‌ای پاسخگویی به متقاضیان است که امروز به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح می شود.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: یکی از اهداف سازمان امور دانشجویان ورود به بستر هوشمندسازی است و راه اندازی پاسخگویی اینترنتی و تلفنی نیز مسیری در جهت ورود به این بستر بود.

وی با اشاره به اینکه تسهیل‌گری در سیستم سازمان امور دانشجویان شعار ما در دولت چهاردهم است، افزود: با راه اندازی تلفن مرکزی تسهیل‌گری در سیستم پاسخگویی سازمان امور دانشجویان رخ داده است به نحوی که دیگر نیازی به حضور مراجعین و متقاضیان نخواهد بود.

اللهیاری ادامه داد: از مهم‌ترین وظایف سازمان امور دانشجویان می‌توانیم به تایید صحت مدارک تحصیلی با ارئه کد صحت  20 رقمی و جذب 320 هزار دانشجوی بین‌المللی تا پایان برنامه هفتم توسعه اشاره کنیم بنابراین با راه‌اندازی این مجموعه تلفن مرکزی ان‌شاءالله بتوانیم پاسخگویی مناسب در راستای حکمرانی مطلوب باشیم و در نهایت رضایت عمومی را به ارمغان آوریم.

دکتر صالحی مدیرکل توسعه فناوری اطلاعات سازمان امور دانشجویان نیز در این خصوص گفت: با تاکید رئیس سازمان و حمایت معاونت پشتیبانی در خصوص تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت‎‌مندی متقاضیان، مرکز تماس پاسخگویی به متقاضیان خدمات حوزه دانشجویی در سازمان امور دانشجویان راه‌اندازی شد.

مدیرکل توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ خدمت متفاوت از طریق پنجره واحد خدمات هوشمند سازمان به آدرس my.saorg.ir و از طریق احراز هویت متمرکز، به دانشجویان ارائه می‎‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری به طور میانگین ماهیانه ۲۵۰ هزار درخواست خدمت ثبت شده است؛ تصریح کرد: در جهت پشتیبانی از این خدمات به‌طور میانگین روزانه ۷۰۰ تماس با سازمان گرفته می‌شود که در چهار دسته : 1- درخواست راهنمایی (۵۲٪)، 2- پیگیری وضعیت درخواست (۲۵٪)، 3- مشکل سامانه (۱۸٪) و 4-خطای کاربری (۵٪) تقسیم می‌شوند.

مدیرکل توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان اظهار کرد:: مرکز تماس به شماره ۰۲۱۹۶۶۶۴۰۰۰ با شش داخلی ۴۸۱ و ۷۶۱ الی ۷۶۵ جهت پاسخگویی توسط کارشناسان لایه اول میزخدمت الکترونیکی فعال شده است که در صورت مشغول بودن خطوط لیست انتظار فعال می‌شود. همچنین امکان پیگیری سیستمی وضعیت خدمت درخواستی، از طریق ورود کد پیگیری درخواست در IVR فراهم شده است.

گفتنی است در این رونمایی دکتر اللهیاری معاون پشتیبانی و مدیریت منابع، دکتر قنبری معاون بورس و امور دانشجویان خارج، دکتر دانشیان معاون امور دانشجویان داخل و دکتر خوش‌قلب مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان حضور داشتند.