به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، برخی از کشاورزان ایالات متحده آمریکا بهدلیل کاهش درآمد کشاورزی و بازارهای بیثبات کالا، برای تکمیل درآمد خود به گردشگری کشاورزی (Agritourism) روی آوردهاند. آنها از پلتفرمهای اجاره مکانهای اقامتی همچون ایربیانبی (Airbnb) و هیپ کمپ (HipCamp) برای ارائه اقامتگاههای مزرعهای و تجربههای روستایی به گردشگران استفاده میکنند.
گردشگری کشاورزی در طول کووید -۱۹ رونق گرفت زیرا مردم تصمیم گرفتند در مزارع و مناطق روستایی به تعطیلات بروند، به این امید که تفریحی با فاصله اجتماعی در حومه شهر داشته باشند. این صنعت از آن زمان به رشد خود ادامه داده است که ناشی از افزایش تعداد شهرنشینانی است که از یکسو بهدنبال آرامش و انزوا هستند و از سوی دیگر کشاورزانی بهدنبال راههای دیگری برای تزریق پول نقد به مزارع خود هستند.
لیزا چیس، استاد توسعه در دانشگاه ورمونت میگوید که حدود ۷ درصد از مزارع در سطح آمریکا فرصتهای گردشگری کشاورزی را ارائه میدهند که شامل فروش محصولات مزرعه به بازدیدکنندگان نیز میشود. بسیاری از طریق شرکتهای گردشگری کشاورزی، درآمد خود را سالانه ۲۵ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار افزایش دادند و بعضی از مزارع میتوانند سالانه بیش از یک میلیون دلار از راه اجاره اتاق همراه با غذا و سایر تجربیات کشاورزی درآمد کسب کنند.
تعداد اقامتگاههای مزرعه در پلتفرمهای اجاره کوتاهمدت در ایالات متحده در پنج سال گذشته ۷۷ درصد افزایش یافته است؛ تقریباً دو برابر افزایش در کل فهرستها. دلارهای حاصل از گردشگری کشاورزی در رویارویی با قیمتهای پایین محصول، نرخهای بهره بالا و هزینههای گزاف بابت بذر، کود و نیروی کار، یک مزیت محسوب میشود. درآمد حاصل از تفریح و گردشگری میتواند به خانوادههای آمریکایی کمک کند تا مالکیت مزارع خود را حفظ کنند، بدهی خود را بپردازند و برای نسلهای جوانتر شغل ایجاد کنند. کشاورزان فعالیتهایی همچون پیچراههای ذرت، مزارع کدوتنبل و فرصتهایی برای چیدن گلهای آفتابگردان و گلهای داوودی را ارائه میدهند. کشاورزان همچنین انگیزه دارند تا سبک زندگی کشاورزی خود را به اشتراک بگذارند و فرزندان خود را در محیطی روستایی بزرگ کنند.