شناسهٔ خبر: 71257594 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رشد سرمایه «بساما» طی دوره یک ماه منتهی به ۳۰ دی ماه امسال

«بساما» با سرمایه ثبت شده ۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه امسال از محل فروش حق بیمه مبلغ ۱۰۵,۳۵۶,۵۹۶ میلیون ریال درآمد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازرگانی ایلنا؛ بر اساس اطلاعات برآورده شده در کدال، شرکت بیمه سامان با نماد بورسی «بساما» و با  ۵,۰۰۰,۰۰۰ سرمایه ثبت شده طی دوره یک ماه منتهی به ۳۰ دی ماه امسال از محل فروش حق بیمه مبلغ ۱۰,۸۵۰,۷۱۷ میلیون ریال درآمد داشته است.

«بساما» با سرمایه ثبت شده ۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه امسال از محل فروش حق بیمه مبلغ ۱۰۵,۳۵۶,۵۹۶ میلیون ریال درآمد داشته است.

مروری بر دستاوردهای شرکت

در 5 خردادماه امسال، شرکت بیمه سامان در سال جاری در زمینه مبارزه با پولشویی به طور فعالانه عمل کرده است. این شرکت به عنوان اولین شرکت بیمه ایران، قانون مدیریت مبارزه با پولشویی را اجرا کرده است و در نتیجه، در اولین مرحله از بازرسی‌های دوره ای مرکز اطلاعات مالی، به عنوان شرکت پیشرو انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت. این امر نشان از تلاش این شرکت در مبارزه با پولشویی دارد.

این شرکت همچنین، در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله حمایت از ورزش چوگان فعالیت دارد. در ۱۳ خرداد ماه، شرکت بیمه سامان به حمایت از لیگ ملی چوگان در سال ۱۴۰۳ پرداخته است.

در تاریخ ۱۹ خردادماه، شرکت بیمه سامان با هدف ایفای تعهدات اجتماعی و مسئولیت‌های خود در راستای توسعه علم و دانش، اقدام به جذب و حمایت از دانشجویان نخبه و مستعد در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم کرد. این اقدام مطابق با شیوه‌نامه اجرایی بورس، صنعت و مشاغل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است.

این شرکت با هدف پرورش استعدادهای جوان و فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای رشد علم و فناوری در کشور، به حمایت از دانشجویان مستعد پرداخته است. این نوع حمایت‌ها نشان‌دهنده تعهد شرکت بیمه سامان به توسعه پایدار و ارتقاء دانش در جامعه است.

در روز ۲۹ خرداد، احمد رضا ضرابیه، مدیرعامل شرکت بیمه سامان با اعلام رشد ۷۰ درصدی پورتفوی این شرکت در سال گذشته، اعلام کرد که رشد ۷۰ درصدی فروش در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد.

ضرابیه با اشاره به توانمندی‌های گروه مالی سامان، اظهار داشت که تمام ظرفیت‌های این گروه در اختیار شبکه فروش شرکت بیمه سامان قرار گرفته است.

وی همچنین بیان داشت که در فضای رقابتی کنونی که با تکیه بر فناوری است، باید از پتانسیل‌های گروه مالی سامان حداکثری استفاده کرد تا هماهنگی بیشتری بین بخش‌های مختلف شرکت ایجاد شود.

ضرابیه هدف مهم شرکت بیمه سامان را حداکثر کردن منافع قانونی شبکه فروش دانست و افزود: ایستایی و ماندگی سامان نیست و با توسعه زیرساخت‌ها در همه بخش‌ها، به ویژه حوزه فناوری اطلاعات، سرعت شرکت و ارتقاء کیفیت خدمات سامان به سرعت افزایش خواهد یافت.

این بیان‌ها حاکی از استراتژی رقابتی شرکت بیمه سامان برای حفظ و تقویت جایگاه آن در صنعت بیمه است و نشان می‌دهد که این شرکت با استفاده از فناوری و توانمندی‌های داخلی، به رشد و توسعه پایدانجام خواهد رساند.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان در ۳۱ خردادماه، با اشاره به اینکه فروش عمده شرکت‌های بیمه از طریق نمایندگان و کارگزاران انجام می‌شود، خدمت‌رسانی و جلب رضایت بیمه‌گرایان را از اهداف اصلی و ماموریت‌های سازمان و شبکه فروش این شرکت معرفی کرد.

معاون فنی بیمه‌های زندگی شرکت بیمه سامان در ۳ تیرماه امسال اظهار داشت که این شرکت با هدف رفع نگرانی‌های موجود و بر مبنای الگوبرداری از محصولات بیمه‌ای جهانی در زمینه بیمه‌های زندگی، محصولات متنوعی را طراحی و به اختیار مشتریان خود گذاشته است.

وی افزود: این شرکت با هدف معرفی بیشتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در حوزه بیمه‌ای، توسعه محصولات بیمه‌ای مطابق با نیازهای بازار و رفع نگرانی مالی افراد در زمان بازنشستگی، بیمه مستمری را به بازار عرضه کرده است.

این بیان حاکی از آن است که شرکت بیمه سامان در تلاش است تا برای پاسخگویی به نیازهای بازار و مشتریان خود، به طور مداوم خدمات و محصولات خود را ارتقاء بخشد. با توسعه محصولات متنوع، این شرکت در تلاش است تا نیازهای مختلف مشتریان را مورد توجه قرار دهد و از دریغ نهد. همچنین با توسعه بیمه مستمری، این شرکت سعی دارد تا نگرانی‌های مالی افراد در زمان بازنشستگی را کاهش دهد و امنیت مادی آنها را تأمین کند.

این رویکرد نشان می‌دهد که شرکت بیمه سامان به نیازهای مشتریان خود اهمیت می‌دهد و در تلاش است تا با ارائه خدمات و محصولات متنوع، جایگاه خود را در بازار بیمه تثبیت کند.

در ۱۳ تیرماه، سید میثم بهشتیان، مدیر فناوری اطلاعات شرکت بیمه سامان، اعلام کرد که اپلیکیشن جدید این شرکت به منظور تجمیع تمامی خدمات قابل ارائه به مشتریان و تسریع و تسهیل در فرایند خدمات‌دهی طراحی شده است. او تأکید کرد که این اپلیکیشن موجب افزایش دقت و کیفیت فعالیت‌ها خواهد شد. در فاز نخست، این اپلیکیشن خدمات آنلاین مرتبط با بیمه‌های درمان و بیمه‌های زندگی را ارائه می‌دهد و در هر فصل امکانات جدیدی به آن افزوده خواهد شد.

همچنین، در ۱۸ تیرماه، مدیرعامل شرکت بیمه سامان اعلام کرد که این شرکت هدف دارد از فناوری به منظور توانمندسازی نمایندگان و شبکه فروش خود استفاده کند تا کسب و کار آنها قوی‌تر و بزرگ‌تر شود. ضرابیه همچنین افزود که همراهی با نمایندگان بیمه یکی از اصلی‌ترین درگاه‌های ورود به صنعت بیمه برای شرکت‌های فناوری‌محور است.

این رویکردها نشان‌دهنده تعهد شرکت بیمه سامان به استفاده از فناوری‌های نوین برای بهبود خدمات و ارتقاء رضایت مشتریان است. همچنین، تمرکز بر توانمندسازی نمایندگان نشان می‌دهد که این شرکت در تلاش است تا روابط خود را با شبکه فروش تقویت کرده و از این طریق، رشد و توسعه خود را تسریع بخشد.

در تاریخ ۲ مرداد ۱۴۰۲، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه سامان با حضور بیش از ۸۷ درصد سهامداران این شرکت برگزار شد. در این جلسه، تصمیمات و برنامه‌های مهمی در راستای آینده و توسعه شرکت اتخاذ شد.

حضور در نمایشگاه‌های مهم کشور

شرکت بیمه سامان در نمایشگاه‌های مختلف مرتبط با صنعت بیمه، صنایع و تجارت اعم از ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران، نمایشگاه بین‌المللی ایران بیوتی، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث، بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایع وابسته-ایران آگروفود ۲۰۲۴ حضور فعال داشته و فرصت‌های مناسبی برای معرفی محصولات و خدمات خود و تعامل با مشتریان بالقوه ایجاد کرده است.

گزارش عملکرد مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه سامان

مدیرعامل شرکت بیمه سامان، احمد رضا ضرابیه، در این جلسه بر اهمیت استفاده از فناوری به منظور توانمندی نمایندگان و بهبود شبکه فروش تأکید کرد. به عقیده وی، همراهی با نمایندگان بیمه یکی از اصلی‌ترین درگاه‌های ورود به صنعت بیمه برای شرکت‌های فناور محور است. این رویکرد می‌تواند به تقویت کسب و کار نمایندگان و افزایش فروش کمک کند.

در این مجمع، مقرر شد از محل سود قابل تخصیص، مبلغ ۳,۵۹۵ میلیون ریال به حساب اندوخته قانونی و مبلغ ۲۸۷,۷۲۴ میلیون ریال به حساب اندوخته سرمایه‌ای اختصاص یابد.

سهامداران همچنین تصمیم به توزیع مبلغ ۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال (یک هزار و پانصد میلیارد ریال) به عنوان سود نقدی قابل تقسیم به سهامداران گرفتند که به ازای هر سهم ۳۰۰ ریال تعیین شده است. مابقی این سود به حساب سود انباشته انتقال خواهد یافت.

عملکرد مالی سال ۱۴۰۲

مروری بر عملکرد شرکت بیمه سامان در سال مالی ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که این شرکت در راستای تحقق چشم‌انداز خود، اقدامات مؤثری انجام داده است: حق بیمه صادره شرکت بیمه سامان با رشد ۶۸ درصدی نسبت به سال قبل به رقمی بالغ بر ۶۲ هزار میلیارد ریال رسیده است. این رشد قابل‌توجه نشان‌دهنده موفقیت شرکت در نفوذ به بازار و جذب مشتریان جدید است.

همچنین میزان خسارت پرداختی شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ نیز با رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل به بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال رسید. این افزایش در پرداخت خسارت نیاز به بررسی دقیق‌تری از مدیریت ریسک و استراتژی‌های کنترل خسارت دارد.

چشم‌انداز آینده

شرکت بیمه سامان مطابق با چشم‌انداز ۱۴۰۷ خود، در نظر دارد به یک گروه فرابیمه، تمام‌دیجیتال و بین‌المللی تبدیل شود و در اکوسیستم‌های فرابیمه کشور پیشگام باشد. این چشم‌انداز نشان از تلاش‌های شرکت برای نوآوری و پیشرفت در صنعت بیمه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: