شناسهٔ خبر: 7125534 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر فرهنگ در همایش اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی مطرح کرد

باید با معرفی چهره واقعی اسلام توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد

علی جنتی صبح امروز در اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفت: همانگونه که گردشگر اسلامی به کشوری مسلمان می رود و انتظار غذای حلال دارد، از رادیو و تلویزیون و رسانه‌های آن کشور نیز انتظار دارد که مسائل اسلامی ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با اشاره به فیلم محمد(ص)گفت: رویدادی که با نام پیامبر(ص) عجین باشد حتما مبارک است. و چه خوب بود از این فرصت استفاده می شد و این فیلم که ساخته کارگردان نام آشنای ایرانی است را مشاهده می کردید که در آن رحمت و رأفت نبوی در دوران طفولیت به نمایش در آمده است.

وی با بیان اینکه در طول سال های گذشته همواره ما از مقاومت و بیداری اسلامی سخن گفته ایم و رسانه هایی با هدف مقاومت پا به عرصه وجود نهادند، خاطرنشان کرد: رسانه هایی از جنس بیداری و حق طلبی و با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم مظلوم تاسیس شده اند.

جنتی تصریح کرد: رسانه ها اگر با همگرایی و در یک مسیر گام بردارند قطعا در دیپلماسی رسانه ای برتری خواهند داشت و نظام سلطه رسانه ای غرب که عمدتا منبع صهیونیستی دارند را به چالش می کشانند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفت: این اجلاس می تواند در راستای برملا کردن اهداف شوم رسانه های صهیونیستی گام بردارد.

وی کیفیت در کارها را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید در این مسیر گام برداریم و دستیابی به این مهم مستلزم نیروی انسانی و دانش است که بتواند با دقت و ظرافت اسلام را از پنچره هنر ارتقاء دهد.

جنتی گفت: بر کسی پوشیده نیست که در جهان امروز دیپلماسی رسانه ای بر دیپلماسی نظامی پیشی گرفته و جبهه ای جدید و پرنفوذ را در خود جای داده که نمی توان از آن گذشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مجمع رادیو تلویزیون های اسلامی می تواند در راستای تقویت دیپلماسی رسانه ای برنامه ریزی کرده و تسلیم رسانه های سلطه گر نشود، تاکید کرد: این مجمع توان هدایت و حمایت و تاثیر در رویدادهای اسلام را دارد چرا که از پشتوانه غنی بهره مند است.

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه کشورهای اسلامی اندیشه اسلامی است گفت: اگر این اندیشه به درستی تبیین شود مورد استقبال همه قرار گرفته و باید از ظرفیت هنر اسلامی به درستی در این عرصه استفاده کنیم.

جنتی اذعان کرد: امروز اسلام ناب در هیاهوی فتنه های رنگارنگ مذهبی چنان تنها مانده که تبلیغات اسلام هراسانه دشمن، در سراسر دنیا ریشه دوانده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رونمایی از برند حلال مدیا در این اجلاس، گفت: اسلام آیین تطهیر و پاکیزگی است و همواره به پاکی تاکید کرده و این پاکی همه ابعاد زندگی انسان را در بر می گیرد و تنها به غذا و لباس محدود نمی شود.

جنتی تاکید کرد: خانواده پاک، فرزند پاک و غیره که بتواند اسلام را گسترش دهند بسیار مهم است و بنیان خانواده به عنوان کانون اساسی تربیت خانواده است به شرطی که سهمی قابل توجه در استفاده از رسانه های حلال داشته باشیم.

وی گفت: جمعیت حدود 2 میلیارد نفری مسلمانان نیازی گسترده و دائمی به محصولات رسانه ای حلال دارند و این بازار صاحبان رسانه را برای تولید محصولات حلال ترغیب می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تولید محصولات غیر اسلامی و انسانی گفت: امروز مسلمانان از تولید چنین فیلم و رسانه هایی نگران هستند و باید محصولات پاک و حلال تولید شود البته باید در کشورهای اسلامی موضوع دریافت محصولات حلال مدیا نیز در نظر گرفته شود.

جنتی گفت: همانگونه که گردشگر اسلامی به کشوری مسلمان می رود و انتظار غذای حلال و مسائل اسلامی دارد، از رادیو و تلویزیون های آن کشور و رسانه ها نیز انتظار دارد که مسائل اسلامی ارائه دهند.

وی با اشاره به درخواست مدیر یونیوز در خصوص همکاری رسانه های جمهوری اسلامی گفت: 47 خبرگزاری در جمهوری اسلامی وجود دارد که بیش از 30 خبرگزاری جزو خبرگزاری های فعال هستند و در صحنه های بین المللی حضور دارند و باید این ارتباط با یونیوز برقرار شود و ما نیز این ارتباط را وظیفه خود می دانیم.

انتهای پیام/ج

نظر شما