شناسهٔ خبر: 71253894 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همکاری علمی برای ارتقای سلامت شناختی در آموزش و پرورش استثنایی

تهران- ایرنا-  دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که بهره‌برداری از مراکز جدید ارزیابی و توانبخشی را به همراه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، به منظور ارائه بهترین شیوه‌ و روش‌های پژوهشی، آموزشی و توانبخشی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک، میان سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و سالار قاسمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در محل موسسه آموزش عالی علوم شناختی به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه، با ارائه راهکارهای پژوهشی و تخصصی، سطح مهارت‌ها و توانمندی‌های کودکان و دانش‌آموزان و همچنین میزان دانش و آگاهی مربیان در این حوزه افزایش می‌یابد.

بر همین مبنا، طرفین در زمینه‌های مختلفی از جمله راه‌اندازی و تجهیز مرکز جامع علوم شناختی در زیرمجموعه سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تأسیس مراکز جامع ارزیابی، تشخیص و توانبخشی، تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی مشترک، تربیت نیروی انسانی متخصص، ایجاد کارگروه‌های مشترک تشخیصی و آموزشی، انتشار منابع علمی، و شناسایی دانش‌آموزان مستعد و دارای نیاز همکاری خواهند داشت.

مهدوی، موضوع «سلامت شناختی در سطح جامعه» را از اولویت‌های اصلی این ستاد خواند و بیان کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی، از ذی‌نفعان اصلی حوزه سلامت شناختی به شمار می‌رود که به دنبال افزایش مهارت‌ها و توانمندسازی کودکان و دانش‌آموزان و ارتقای سطح دانش و آگاهی مربیان است.

قاسمی نیز با ابراز خرسندی از توسعه همکاری‌های مشترک میان این سازمان و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی اظهار کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه، فصل جدیدی از همکاری‌ها میان طرفین آغاز خواهد شد.