به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، از آنکارا بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بینالمللی گردشگری که از معتبرترین رویدادهای گردشگری جهان محسوب میشود، با حضور شرکت های ایرانی در محل دائمی نمایشگاههای تویاپ استانبول برپا شد .
این نمایشگاه با حضور بیش از ۴۵۰ نماینده فعال از ۱۱۰ کشور جهان برگزار شده است.
غرفه جمهوری اسلامی ایران که پس از ۱۲ سال، بار دیگر در این نمایشگاه حضور یافته است. با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران و به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، به نمایندگی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در قالب ۸ غرفه تخصصی برپا شده است.
حضور مجدد ایران در این نمایشگاه فرصتی برای معرفی جاذبههای منحصربهفرد گردشگری کشور در حوزههای مختلف از جمله گردشگری فرهنگی، طبیعتگردی، گردشگری سلامت و صنایعدستی است و تلاشی برای تعامل مثبت با بازارهای منطقهای بهویژه ترکیه محسوب میشود.
در راستای تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر گسترش همکاریها با کشورهای همسایه و جذب گردشگر از این بازارها، با برنامهریزی هدفمند، زمینه حضور دوباره ایران در این نمایشگاه فراهم شده است.
در نمایشگاه امسال، بیش از ۲۶۰ شرکت از سراسر جهان، در کنار شرکتهای ایرانی، به معرفی ظرفیتهای گردشگری خود پردختهاند. کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با برگزاری نشستها و برنامههای تخصصی، در تلاش است تا ضمن توسعه همکاریهای بینالمللی، زمینه جذب سرمایهگذاری خارجی در صنعت گردشگری ایران را نیز فراهم کند.
این نمایشگاه با حضور بیش از ۴۵۰ نماینده فعال از ۱۱۰ کشور جهان برگزار شده است.
غرفه جمهوری اسلامی ایران که پس از ۱۲ سال، بار دیگر در این نمایشگاه حضور یافته است. با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران و به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، به نمایندگی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در قالب ۸ غرفه تخصصی برپا شده است.
حضور مجدد ایران در این نمایشگاه فرصتی برای معرفی جاذبههای منحصربهفرد گردشگری کشور در حوزههای مختلف از جمله گردشگری فرهنگی، طبیعتگردی، گردشگری سلامت و صنایعدستی است و تلاشی برای تعامل مثبت با بازارهای منطقهای بهویژه ترکیه محسوب میشود.
در راستای تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر گسترش همکاریها با کشورهای همسایه و جذب گردشگر از این بازارها، با برنامهریزی هدفمند، زمینه حضور دوباره ایران در این نمایشگاه فراهم شده است.
در نمایشگاه امسال، بیش از ۲۶۰ شرکت از سراسر جهان، در کنار شرکتهای ایرانی، به معرفی ظرفیتهای گردشگری خود پردختهاند. کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با برگزاری نشستها و برنامههای تخصصی، در تلاش است تا ضمن توسعه همکاریهای بینالمللی، زمینه جذب سرمایهگذاری خارجی در صنعت گردشگری ایران را نیز فراهم کند.