علی دهقان بهابادی مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگاردانشجو گفت: در یزد بیش از ۲۰ هزار دانش آموز داریم که جزو اتباع بیگانه هستند، متاسفانه مدارس این اتباع بیگانه با مدارس شهروندان قانونی تفکیک نشده است و موجب معظلات و آسیبهایی شده است، امیدواریم به زودی این تفکیک مدارس را انجام دهیم.
دهقان با اشاره به اینکه یکی از راههای انتقال مشکلات در مجموعهها و ارگانهای بزرگ و گستردهای بهمانند آموزشوپرورش، اصحاب رسانه هستند، گفت: چندین درخواست برای حل مشکلات معلمان آموزشوپرورش یزد در دیدار اخیر مدیران استان با معاون اول رئیسجمهور ارائه کردهایم که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.
وی ادامه داد: چندین سیاست در ابتدای عهدهدار شدن مسئولیت خود را پیگیری کردم که یکی از مهمترین آنها عدالت آموزشی از لحاظ سختافزار، نرمافزار و حتی معلمان و خانوادهها که در این زمینه اقدامات متعددی در دستور کار است که در حال پیگیری هستیم.
مدیرکل آموزشوپرورش یزد یکی دیگر از سیاستهای دوران مدیریت خود را گسترش عدالت تربیتی ذکر و گفت: در این زمینه کمیتهای تشکیل شده و موارد متعددی در آن پیگیری میشود و یکی دیگر از سیاستهایی که در حال پیگیری هستیم موضوع مدرسهمحوری است که علیرغم اینکه در دورههای گذشته شعارهای متعددی در این زمینه ارائه شد؛ ولی در دوره جدید با رویکرد جدید در حال پیگیری موضوع هستیم.
دهقان بحث تفویض اختیار را یکی دیگر از سیاستهای خود ذکر و گفت: نباید هیچ تصمیمی در سطح آموزشوپرورش و معاونتها گرفته شود که در آن معلمان و دانشآموزان درگیر نباشند و دراینرابطه بسیاری از تصمیمات شهرستانها را به مدارس و از سطح استان به شهرستانها منتقل کردهایم.
وی با تأکید بر اینکه بههیچعنوان قصد نداریم که تحکمی با معلمان و مدارس برخورد کنیم، تصریح کرد: در تمام دیدارهایی که با دانشآموزان و معلمان داشتهام خواهان دریافت نظرات آنها بودهام؛ زیرا اعتقاد دارم هر میزان که بتوانیم شرکای خود را در تصمیمگیری بیشتر کنیم موفقتر خواهیم بود.
دهقان در ادامه با اشاره به اینکه در مدت اخیر بیش از ۱۰۰ مدرسه را در مناطق مختلف بازدید کردهام، گفت: در این مدت از مدارسی بازدید کردهام که به ادعای دهیار آن در طول انقلاب هیچ مدیری از ان بازدید نکرده است و مشاهده کردم که مدارسی بودند که بخاری و حصار و... ندارد.
وی با بیان اینکه در طول دوران مدیریت خود چالشها و ناترازیهایی را شناسایی و برای حل هرکدام از آنها راهحلهایی اندیشیدهایم، گفت: آموزشوپرورش فردمحور نیست و متکی به هیچ فردی نیست و از تمام نظرات و پیشنهادها استقبال میکنیم.
دهقان با تاکید بر اینکه هماهنگی کامل با استاندار یزد دارم، گفت: من خود را مرد تعامل میدانم و آمدهام که با تعامل و همکاری یکدیگر موضوعات را پیش ببرم و با هیچ شخص و ادارات و ارگانها مشکلی نداریم و برای اولین بار شورای معاونان را در سطح مدارس تشکیل دادهایم.
مدیرکل آموزشوپرورش استان یزد در ادامه این نشست در مورد طرح استاندار در مورد باشگاه دهه هشتادیها گفت: از این طرح خبر ندارم.
وی تاکید کرد: قولها و نامههایی که برای درخواست معلمان و مدارس دادهام را به هیچ ناحیهای ارجاع ندادهام و در سطح اداره کل پیگیری کردهام.
مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به تجهیز مدارس مناطق محروم یزد نیز گفت: تاکنون ۱۵۰ دستگاه تلویزیون تعاملی برای مدارس محروم خریداری شده که شنبه وارد استان و تحویل مدارس مدنظر میشود.
دهقان با اشاره به موضوع، تربیت مدیران آینده نیز گفت:به چهار الی پنج گروه سیاسی شناخته شده استان پیشنهاد دادهام که هرکدام، تعدادی معلم جوان که گرایش آنها را قبول دارند معرفی تا برای مدیریت آموزش و پرورش یزد در آینده آمادهشان کنیم.
وی به وجود ۵۴ مدرسه دو شیفته در سطح ناحیه ۱ و ۲ آموزش و پرورش یزد گفت: موضوعات در آموزش و پرورش با هماهنگی و پیگیری حل میشود.