روحالله آشوری در گفتوگوبا خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به ضرروت برخورد با خودروهای شوتی اظهار کرد: استان مرکزی نه مبدا و مقصد کالاهای قاچاق است، اما متاسفانه در مسیرو کریدور این پدیده شوم قرار گرفته است و با توجه به اینکه جنوب و غرب کشور را به پایتخت و هسته مرکزی کشور متصل میکند، متأسفانه محورهای استان از تردد خودروهای شوتی اشباع شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی در کریدور و مسیر قرار دارد؛ میزان تردد در استان مرکزی از نُرم کشوری بالاتر و میانگین تردد در استان بیش از 20 درصد از سایر محورهای استانهای دیگر کشور بیشتر است، اما امسال با اقدامات صورت گرفته هم در فقره تصادفات و هم در جانباختگانی که خودروهای شوتی را شامل میشود کاهش خوبی وجود داشته است.
رئیس پلیس راه استان مرکزی بیان کرد: پلیس امنیت اقتصادی و مبارزه با کالای قاچاق یکی از برترین پلیسها در بحث برخورد با خودرهای شوتی است. همچنین در حوزه پلیس راه یکی از دغدغههای ما بحث تردد خودروهای شوتی در کنارگذر است و از آنجایی که پروژه کنار گذر هنوز کامل نشده است و علائم ترافیکی کافی ندارد و شوتیها با سرعت بالا تردد میکنند، حتی سهم عبور سایر رانندهها هم خیلی مشخص نیست و همین امر سبب گمراه شدن رانندهها به ویژه در تاریکی هوا شده و در نهایت منجر به تصادفات خسارتی، جرحی یا فوتی میشود.
آشوری ادامه داد: پلیس راههای استان در کنار همکاران سبز پوش انتظامی نسبت به برخورد با خودروهای شوتی در محورهای توره، اراک-قم و ساوه-تهران اقدام کرده و حسب تدابیر فرماندهی انتظامی و هماهنگی با مراجع قضایی قطعا برخوردهای خوبی صورت گرفته است و جزو استانهای برتر در برخورد با خودروهای شوتی هستیم، همچنین یک سری اقدامات و راهکارهایی برای برخورد با خودروهای شوتی در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی در هشت ماهه امسال، 80 درصد در فقره تصادفات و در جانباختگان تصادفات خودروهای شوتی کاهش داشته است و در طی 10 ماهه امسال یک فقره تصادف خودروهای شوتی در کنار گذر اضافه شده است، اما به صورت کلی در تصادفات وجانباختگان نسبت به سالهای گذشته کاهش داشتهایم.
انتهای پیام/711/
∎