رئیس سازمان اورژانس استان تهران با گلایه از برخی رفتارهای نادرست از سوی برخی افراد در سیستم تلفنی اورژانس گفت: " در هفته گذشته ۹۴۰۶ تماس، معادل ۱۳.۵ درصد کل تماسهای دریافتی اورژانس تهران، مزاحمت تلفنی بوده است.
واقعاً تعجب و تأمل برانگیز است که طی یک هفته بیش از ۹هزار تماس در پایتخت کشور جهت ایجاد مزاحمت تلفنی با اورژانس صورت گرفته باشد. جایی که در آن لحظات و ثانیه ها برای نجات جان انسان ها اثرگذار است و ممکن است افرادی که پشت خط انتظار قرار می گیرند در شرایط بحرانی باشند و نیازمند ارتباط با کارشناسان اورژانس باشند!.
افرادی که چنین مزاحمتی را ایجاد می کنند قطعاً درکی از حساسیت این بخش ندارند و متوجه نیستند که مزاحمت در ظاهر سرگرم کننده آنها ممکن است جان یک یا چند انسان را به خطر بیندازد. این مسئله را باید به طور جدی مورد بررسی قرار داد و از طریق رسانه های عمومی در حوزه فرهنگ سازی و آموزش به جامعه، اهمیت کار اورژانس را تبیین نمود.
ضمن اینکه از طریق نهادهای قضایی نیز باید چنین تماس هایی مورد پیگیری قرار گیرد و تذکر جدی به صاحبان شماره های تماس گیرنده داد تا متوجه اقدام غیرانسانی خود باشند و در صورت تکرار برخورد قضایی با آنها صورت گیرد.
اگر جان تنها یک نفر بر اثر این مزاحمت ها به خطر بیفتد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟! باید با آموزش و نظارت صحیح این مسئله را مدیریت کرد و نیروهای اورژانس را از زیر بار این فشار و هزینه بی مورد یاری نمود.
مزاحمت تلفنی برای اورژانس؟!
رئیس سازمان اورژانس استان تهران با گلایه از برخی رفتارهای نادرست از سوی برخی افراد در سیستم تلفنی اورژانس گفت: " در هفته گذشته ۹۴۰۶ تماس، معادل ۱۳.۵ درصد کل تماسهای دریافتی اورژانس تهران، مزاحمت تلفنی بوده است.
صاحبخبر -
∎