مرتضی محمدزاده، روز دوشنبه، پانزدهم بهمن ماه در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آموزش و پرورش، بنیان توسعه است، گفت: باید نسبت به اینکه شوراهای آموزش و پرورش چه باری از دوش نظام آموزشی برداشتهاند، دغدغهمند بود.
وی با تاکید بر لزوم توجه به ارزیابی کیفی در کنار ارزیابی کمی عملکرد شوراهای آموزش و پرورش، اظهار کرد: مدیریت خانواده آموزش و پرورش به تنهایی در توان دستگاه تعلیم و تعلیم و تربیت نبوده و نیت قانونگذار این بود با تکیه بر شوراها بتواند بسیج جمعی تشکیل داده و ماموریتهای آموزشی را انجام دهد.
محمدزاده با اشاره به مجموعه منابع عظیم اعم از زمان، انرژی و بودجه صرف شده برای حوزه آموزش و سلامت، خاطرنشان کرد: به عنوان مسئول اجرای سیاستهای عمومی کشور، دو مقوله را در اولویت کاری و سبد تعهدات خود قرار دهید. با وجود اینکه مسائل و مشکلات ملموس فصاهای آموزشی اجازه نمیدهد به بطن ورود کنید، در سیاستگداری شورای آموزش و پرورش به لایههای زیرین مانند مسائل اجتماعی در میان دانشآموزان و کیفیت آموزش هم ورود کنید. جامعه در حال گذار است و با تغییراتی همچون ارتباطات، شکاف نسلی، فهم و تفاوت در انگارههای نسلی مواجه هستیم.
معاون سیاسی_اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت منابع غیردولتی به ویژه خیران تاکید کرد و افزود: حس و روح حاکم بر سازه مدارس خیرساز، متفاوت است. خیران، محدودیتهای فهم انسانی را رد کرده و تنها نیازمند دعوت هستند.
وی، قصور در حوزههای حساسی مثل حوزه زیرساختی را گناهی نابخشودنی در افکار عمومی و در وجدان آگاه فرد دانست و متذکر شد: بخشی از عدم اجرای مقررات به تعلل ما باز میگردد و در جلسه بعدی، گزارشهای دلیل عدم اجرای مصوبات، بدون تعارف آورده شود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه مدارس کانکسی را پای ثابت تمامی جلسات عنوان نمود و از زحمت مجموعه نظام آموزشی استان، موفقیتهای کسب شده در استان را مرهون زحمات مدیران قبلی و فعلی دانست.
وی در بخش دیگری از سخنانش، سهم آموزش و پرورش از منابع و تعریف ضمانت اجرایی قوی برای قوانین موجود را مورد اشاره قرار داد و خواستار بررسی چگونگی اجرای قانون سه درصد سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداری شد.
انتهای پیام