شناسهٔ خبر: 71164172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مدیران مدارس به دنبال راهکارهای نو و اجرایی باشند - اکونیوز

اقتصاد ایران: قزوین- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه مسیر تحول در آموزش و پرورش از مدیریت اقتضایی می‌گذرد، گفت: مدیران مدارس به دنبال راهکارهای نو و اجرایی در عملیاتی نمودن برنامه‌ها باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی اصغری پیش از ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی گفتگوی مؤثر بر مدار بصیرت، ولایت و تحول با تاکید بر ضرورت توجه به پرهیز از تمرکز گرایی اظهار کرد: راهکار پرهیز از تمرکز گرایی، توجه به مدیریت مدرسه محوری است.

وی با بیان اینکه سبک مدیریت در جهانِ توسعه یافته سبک مدیریت اقتضایی است، افزود: بنا داریم با همراهی مدیران مدارس مدیریت مدرسه محور را در سطح استان قزوین پیاده سازی کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه مدرسه نقطه اصلی تحقق اهداف نظام آموزشی و پروشی است، گفت: تصمیم‌گیری صحیح و اصولی که مبتنی بر شش ساحت تربیتی است در مدارس از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

اصغری به چالش و دغدغه مدیران به تعدد بخشنامه‌ها و موازی کاری بودن آن‌ها در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: راهبری مدیریت بخشنامه‌ها در کارگروه‌های تحولی اداره کل مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به پیشنهاد اعضا نیاز داریم.

وی بیان کرد: جهان امروز پیچیده است و اگر دنبال دستیابی به چشم اندازها هستیم باید به صورت بومی و منطقه‌ای بیندیشیم و در راستای مدیریت اقتضایی عمل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه مدیران مدارس از مؤلفه‌های مهم و اساسی در فرآیند آموزش به شمار می‌روند، اظهار کرد: مدیران با بهره گیری از رویکرد مدیریت اقتضایی در مدارس می‌توانند مشکلات و موانع موجود را رفع کنند و برای مدارس دیگر تبدیل به الگو شود.

این مقام مسئول داشتن چشم انداز برای مدیران را ضروری دانست و افزود: برای عملکرد موفق، مدیران باید چشم انداز و آینده برنامه کاری خود را ترسیم کنند.

اصغری به چالش کمبود فضای آموزشی اشاره کرد و افزود: کمبود فضای آموزشی با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان همواره وجود دارد و با همراهی مسئولان و ارگان‌های مختلف، به دنبال ایجاد شهرک آموزشی از طریق مولدسازی هستیم.

برچسب‌ها: