به گزارش خبرگزاری مهر، حمید یزدانی مدیر کل دفتر متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه تلفنی با یک شبکه رادیویی درباره تعلیم و تربیت در نظام آموزشی امروز بیان داشت: نظام تعلیم و تربیت ایران بر اساس مبانی نظری سند تحول است. امروز دانش آموزان با القاب مختلفی از جمله نسل زد و آلفا معرفی میشوند و دانش آموزانی هستند که آموزش از طریق بازی را بیشتر فرا میگیرند.
وی ادامه داد: پس از تغییرات سند تحول، در کتاب کار و فناوری، بستههای آموزشی خوبی در حوزه کدنویسی و برنامه نویسی فراهم شد. در کنار آن نیز با کمک معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از ۲۷ هزار مدرسه، حدود ۳ هزار و ۲۰۰ رایانه در هفته آتی در بین آنها توزیع خواهد شد. بنابراین متناسب با شرایط دانش آموزان، آموزش را به سمتی بردهایم تا دانش آموزان بتوانند تولیدکننده بازی باشند.
یزدانی در مورد برنامه درسی بومی و محلی خاطرنشان کرد: برنامه درسی ملی روی این موضوع تاکید دارد که بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از برنامه درسی به استانها واگذار شود تا متناسب با بوم و جغرافیای استان برنامه درسی تدوین شود. روشن کردن اهداف و یکپارچه شدن ادبیات منجر به بهبود روند آموزشی در استانها و مناطق خواهد شد.
مدیرکل دفتر متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش ضمن اظهار تأسف، بیان کرد: در سنوات گذشته و با نهایی شدن امتحانات متوسطه دوم تقریباً بخش بزرگی از معلمان توانمند متوسطه اول به متوسطه دوم رفتند. همچنین معلمانی برای کار و فناوری جذب شدند که همه مهارتها را نمیدانستند. تلاش شد در چندین دوره معلمان چندین مهارتی آموزش ببینند تا در حوزه کار و فناوری توانمند شوند. باید از فرصتها استفاده کرد و توانمندسازی معلمان را در اولویت قرار دهیم.