شناسهٔ خبر: 71162748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار قم:

کمبود زمین با کاربری آموزشی، نیازمند عزم جدی شهرداری و شورای شهر است

استاندار قم گفت: یکی از معضلات موجود در استان، موضوع کمبود زمین با کاربری آموزشی به ویژه در بافت مرکزی قم است که امیدواریم این معضل با دغدغه و همت خاص شهرداری و شورای اسلامی شهر حل و فصل شود.

صاحب‌خبر -

اکبر بهنام جو، استاندار قم، امروز ۱۵ بهمن‌ماه در نشست ستاد استانی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: خوشبختانه خیرین مدرسه ساز استان، پای کار مدرسه سازی هستند و با روحیه دادن و بیان تذکرات خویش به ما، دغدغه ویژه خود را در این عرصه نشان می‌دهند.

وی با بیان اهمیت تلاش ویژه مجموعه استانی در راستای تحقق نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی که بارها از سوی رئیس جمهور مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی از معضلات موجود در استان، موضوع کمبود زمین با کاربری آموزشی به ویژه در بافت مرکزی قم است که امیدواریم این معضل با دغدغه و همت خاص شهرداری و شورای اسلامی شهر حل و فصل شود.

استاندار قم همچنین خواستار توجه مجلس شورای اسلامی به موضوع ملی متولی زمین با کاربری آموزشی در کشور شد.

ضرورت همراهی حداکثری دستگاه‌ها در زمینه مدرسه‌سازی

در ادامه این نشست، سید ناصر علایی طباطبایی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان تصریح کرد: نگرش و عملکرد همه مسئولان قم باید به گونه‌ای باشد که خیرین به این باور برسند که اولویت نخست استان، موضوع رفع عقب ماندگی موجود در زمینه فضاهای آموزشی است.

وی با تصریح بر لزوم تقویت نیروی انسانی اداره کل نوسازی مدارس، ضرورت پیگیری موضوع دانشگاه فرهنگیان استان به ویژه در بخش خواهران را متذکر شد و خواستار همراهی حداکثری دستگاه‌های خدمت رسان در زمینه مدرسه سازی شد.

پیشتازی قم در ساخت مدارس طرح‌های نهضت ملی مسکن

در ادامه، احمدرضا اجتهادی، مدیرکل نوسازی مدارس استان قم نیز برپایی این نشست را با هدف ایجاد هم افزایی بیشتر بین مسئولان استان برای تحقق نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی عنوان کرد و گفت: بر اساس نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با مشارکت مردم، مبنای برنامه ریزی‌ها بر اساس برنامه هفتم پیشرفت کشور مورد تاکید رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه هفتم، سرانه فضای آموزشی و سرانه فضای ورزشی مدارس باید به ترتیب حداقل به شش و یک دهم مترمربع و یک مترمربع برسد؛ ضمن آن که همه مدارس کشور باید استانداردسازی شده و حداقل ۸۰ درصد مدارس نیز مقاوم سازی شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس استان قم، اجتهادی اضافه کرد: البته اولویت استان در این عرصه و در طول یک سال آینده هم به تفکیک در شهرستان‌های استان مشخص شده و پیگیری می‌شود.

اجتهادی همچنین از پیشتازی استان قم در ساخت مدارس طرح‌های نهضت ملی مسکن و انعقاد قرارداد با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه ابراز خرسندی کرد.

کمبود زمین اصلی ترین مشکل مدرسه‌سازی

رضا گیوه چی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان هم در ادامه با تقدیر از همراهی‌های اداره کل نوسازی مدارس استان با خیرین مدرسه ساز بیان کرد: اصلی ترین مشکل در این عرصه، کمبود زمین با کاربری آموزشی است.

وی تصریح کرد: پیگیری مولدسازی یکی دیگر از مهم ترین سرفصل‌هایی است که باید سرلوحه مسئولان امر در جهاد مدرسه سازی باشد.

همچنین، ابوالفضل هندویان سفیر مدرسه سازی کشور نیز در این نشست تاکید کرد: تعامل بین شهرداری و آموزش و پرورش استان در این عرصه باید در اوج باشد؛ همه مسئولان و خیرین در موضوع نظام تعلیم و تربیت، مسئول هستند؛ چرا که آموزش و پرورش، موضوعی راهبردی و همگانی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به پای کار بودن رئیس جمهور و استاندار قم در موضوع تحقق توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، همه مسئولان استان هم پای کار بمانند و این مهم را تا رسیدن به اهداف تعیین شده دنبال کنند.

انتهای پیام