به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از نیچر، تنشهای کاری و تعارضات در محیطهای آکادمیک میتوانند بهطور جدی بر عملکرد و رفاه افراد تأثیر بگذارند، در چنین شرایطی متخصصان پیشنهاد میکنند که از روشهای مختلفی همچون میانجیگری، بازتاب شخصی و مربیگری برای بهبود وضعیت استفاده شود.
فانی زابلوز، میانجیگر حرفهای از سوئیس، پیشنهاد میکند که در صورت تمایل طرفین، از تیم منابع انسانی مؤسسه درخواست میانجیگری شود، میانجیگری یک فضای ساختاریافته و بیطرف برای بازسازی روابط کاری سازنده فراهم میکند، این فرایند میتواند بهصورت مستقیم (با حضور هر دو طرف در یک اتاق) یا غیرمستقیم (با حضور جداگانه طرفین) انجام شود. در هر دو حالت میانجی ابتدا با هر طرف بهصورت جداگانه ملاقات میکند تا فرایند را توضیح دهد، شرایط محرمانگی را تعیین کند و به هر طرف فرصت بیان دیدگاههای خود را بدهد.
راهحل دیگر، بازتاب گستردهتر درباره نحوه مدیریت روابط کاری است، هدف این است که استراتژیهای جدیدی برای مدیریت ناامیدیها و تعارضات توسعه داده شود. این کار میتواند با کمک یک مربی، مشاور یا منتور مورد اعتماد انجام شود.
سیمون کی، مربی آکادمیک و ایمونولوژیست سابق، معتقد است که احساسات منفی همچون خشم و ناامیدی میتوانند مانع یافتن راهحل شوند، اگر او مربی شما بود، ابتدا به شما کمک میکرد تا احساسات خود را تخلیه کنید، سپس روی رفتارها و نحوه تأثیرگذاری مثبت بر موقعیت، روابط و جهتگیری شغلی شما کار میکرد، او تأکید میکند که آگاهی از الگوهای رفتاری و تأثیر آنها بر دیگران، گام مهمی در بهبود روابط است.
مدیریت تنشهای کاری در محیطهای آکادمیک نیازمند رویکردهای چندوجهی است، میانجیگری، بازتاب شخصی و مربیگری میتوانند به شما کمک کنند تا روابط کاری خود را بهبود بخشیده و مسیر شغلی خود را بهطور مثبت هدایت کنید.