به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی جویافر امروز _یکشنبه چهاردهم بهمن_ در نشست شهراندیشی با موضوع بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۴ شهرداری اصفهان اظهار کرد: حدود ۸۵ درصد از بودجه پیشنهادی شهرداری به پروژههای مربوط به قطار شهری اختصاص یافته است.
وی افزود: این پروژهها شامل خرید اتوبوس و تکمیل رینگ چهارم بوده که بهعنوان یک نقطه قوت برای شهر مطرح شده است و در کنار نقاط مثبت، بعضی نکات و چالشها نیز مطرح شدهاند که نیاز به توجه دارند.
عضو دوره دوم شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مسئله تأمین منابع مالی برای این پروژهها تاکید کرد: یکی از راههای تأمین منابع میتواند مشارکتهای مردمی و بخش خصوصی باشد.
جویافر گفت: برای جلب این مشارکتها باید ساختارهای مالی مناسبی فراهم کرد تا سرمایهگذاران خصوصی، از جمله بانکها بتوانند به راحتی در پروژهها وارد شوند.
وی ادامه داد: شهرداری میتواند از بودجه عمرانی کل استان اصفهان برای تأمین مالی استفاده کند و با تخصیص ۱۰ درصد از این بودجه به بخش مشارکت، اعتماد مردم را جلب کند.
عضو دوره دوم شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم تمایل دارند در بانکها سرمایهگذاری کنند و در ازای آن سود بالایی دریافت کنند و این امر میتواند به تأمین منابع مالی برای پروژهها کمک کند؛ در این راستا اگر بخش مشارکت به درستی سازماندهی و مدیریت شود، میتواند تأثیر بسزایی در پیشبرد پروژهها داشته باشد.
جویافر افزود: ساختار فعلی شهرداری و ارگانهای موجود قادر به مدیریت پروژهها به صورت اصولی نیست و باید یک سیستم جدید و مشارکتی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه پروژههای بزرگ شهرداری باید به بخش خصوصی واگذار شود و شرکتی وابسته به شهرداری مسئولیت این پروژهها را بر عهده گیرد، گفت: این تغییر ساختار میتواند به مدیریت متمرکز و بهینه پروژهها کمک کند و شهرداری را قادر سازد تا با منابع مالی محدود خود، پروژهها را به بهترین شکل ممکن اجرا کند.
عضو دوره دوم شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اگر شهرداری بتواند ساختار مدیریتی خود را تغییر دهد و از مشارکتهای مردمی به درستی بهرهبرداری کند، قادر خواهد بود پروژههای بزرگی را به انجام برساند و به ارتقای وضعیت حملونقل شهری کمک کند.