شناسهٔ خبر: 71153447 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

لزوم توجه به شعار «نیاز کشور، یک سمپادی» در پرورش استعدادهای درخشان

مدیر امور فرهنگی، فوق برنامه و تولید محتوا سازمان استعدادهای درخشان با بیان اینکه باید بدانیم پرورش استعدادهای درخشان یکی از مسائل مهم کشور است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: الگوی تربیتی سمپاد با توجه به شعار «نیاز کشور، یک سمپادی» طراحی شده است تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

صاحب‌خبر -

عباس علی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درباره مدارس استعدادهای درخشان اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «به سمپاد برسید، پرورش استعدادهای درخشان و برجسته یکی از مسائل مهم و بسیار اساسی کشور است، بنابراین باید استعدادها را به معنای واقعی کلمه شناسایی کنیم و پرورش دهیم.»

وی با بیان اینکه باید بدانیم پرورش استعدادهای درخشان یکی از مسائل مهم کشور است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان چشم‌اندازی دارد که با شعار «نیاز کشور، یک سمپادی» آماده اثرگذاری است، بنابراین الگوی تربیتی براساس این شعار و بر مبنای فلسفه شکل‌گیری مدارس استعدادهای درخشان طراحی شده است.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه و تولید محتوا سازمان استعدادهای درخشان خاطرنشان کرد: الگوی تربیتی الهام گرفته از اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین، سند راهبردی کشور و امور نخبگان و اساسنامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان طراحی شده و فعالیت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، جشنواره خوارزمی و فعالیت‌هایی که تاکنون در حوزه المپیاد وجود داشته، باتوجه به این الگو بوده است.

مظفری ادامه داد: الگوی تربیتی بر مبنای تربیت متوازن، فراگیر، همه‌جانبه و با توجه به سند تحول بنیادین طراحی شده است و برنامه‌های طراحی شده ساحت‌های مختلف را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به آغاز شکل‌گیری این مدل تربیتی خاطرنشان کرد: از سال ۹۹ مدل تربیتی عنوان شده شکل گرفت و روزبه‌روز عمیق‌تر شد و در مدارس تسری پیدا کرد، امروز ۷۰۰ مدارس استعدادهای درخشان در کشور وجود دارد.

مدیر امور فرهنگی، فوق برنامه و تولید محتوا سازمان استعدادهای درخشان تصریح کرد: در تلاش هستیم، مواردی از جمله رفع مسائل میدانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی را به عنوان شایستگی به دانش‌آموزان و فارغ تحصیلان آموزش دهیم تا در نهایت به مدیریت تحول منتهی شود و آن‌ها بتوانند در عرصه‌های مختلف ورود کنند و در مسائل مدیریتی کشور تحول ایجاد شود.

مظفری خاطرنشان کرد: موضوع اثرگذاری در دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان اهمیت دارد، مؤلفه‌های اثرگذاری در نیازهای سمپادی‌ها وجود دارد و براساس تربیت متوازن، عمیق، فراگیر و چند ساحتی می‌توان به مدیریت تحول در ابعاد مختلف دست پیدا کرد.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان برگزیده در ابعاد مختلف باید نقش حلقه میانی را میان مردم و حاکمیت داشته باشند و مسائل مردم را منتقل کنند، رفع مسائل میدانی، مدیریت تحول، ایفای نقش حلقه میانی و میانجی از نتایج این شایستگی‌ها است.

مدیر امور فرهنگی، فوق برنامه و تولید محتوا سازمان استعدادهای درخشان گفت: برنامه‌هایی در سال تحصیلی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود که آن‌ها باید در این برنامه‌ها و فعالیت‌ها شایستگی‌ها را کسب کنند؛ بخشی از این برنامه‌ها در حوزه دانش و نگرش و بعضی دیگر در حوزه مهارت است.