شناسهٔ خبر: 71148085 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

در نشست خبری فیلم بچه مردم مطرح شد؛

کارگردان بچه مردم: پیر شدیم تا این بازیگران نوجوان را پیدا کنیم

کارگردان بچه مردم افزود: پیر شدیم تا این بازیگران نوجوان را پیدا کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نشست خبری فیلم بچه مردم در کاخ رسانه‌ چهل و سومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

محمود کریمی کارگردان فیلم بچه‌ی مردم درباره شیوه انتخاب بازیگران گفت: علی صالحی سال‌هاست که تدریس می‌کند و انتخاب بازیگر تجربه زیادی دارد و شانس من بود که به این پروژه اضافه شد.

کارگردان بچه مردم افزود: پیر شدیم تا این بازیگران نوجوان را پیدا کنیم.

کریستف رضاعی آهنگساز این فیلم در ادامه تصریح کرد: همکاری با آقای کریمی برای من لذت بخش بود، و اصلا متوجه گذشت زمان نشدم.

کارگردان این فیلم با اشاره به انتخاب اسم این فیلم بیان کرد: من وقتی که در جلسه‌ای داشتیم حرف می‌زدیم اسم فیلم را از ابتدا بچه‌ی مردم گذاشتیم در روزهای پایانی که این اسم را سرچ کردم داستان کوتاهی از جلال آل احمد آمد که این دو ربطی به یک دیگر ندارد.

پرویز آبنار، مدیر صداگذاری نیز طی سخنانی افزود: فیلمنامه خانم یارمحمدی فوق‌العاده بود و در وهله اول این موضوع من را جذب کرد. اما عوامل کار را نمی‌شناختم و با بابک کریمی طاری مشورت کردم و او من را به حضور در کار مجاب کرد. نوستالژی، سیر بزرگ‌شدن بچه‌ها و همه جزئیات کار فضایی بسیار ویژه را برای اثر رقم زد.

 محمود کریمی در ادامه درباره چگونگی نام‌گذاری فیلم نیز توضیح داد: ابتدا در یک جلسه ما درباره موضوع حرف زدیم و صحبت از «بچه مردم» شد. ما آن را به‌عنوان نام موقت انتخاب کردیم. کمی بعد با جستجو در اینترنت متوجه شدیم جلال آل‌احمد نویسنده، نیز کتابی با همین عنوان دارد که موضوع آن متفاوت از فیلم ما بود، بنابراین همین عنوان را به‌عنوان نام اصلی فیلم انتخاب کردیم.

 علی ربیعی دستیار اجتماعی رئیس‌جمهور که مهمان امروز سینمای رسانه است با حضور در نشست رسانه‌ای فیلم بیان کرد: این اثر فراتر از یک فیلم اجتماعی است در واقع فیلمی انسانی و درباره شهدای چشم‌انتظار هستند. این بچه‌ها هیچ‌کس را نداشتند که از آن‌ها بپرسند «کجایی».

 نازنین خزاعی، طراح لباس گفت: روز اولی که من به دفتر رفتم و فیلمنامه را خواندم، دیدم آقای کریمی همه دوره‌های زمانی فیلمنامه را روی شیشه نوشته بود. وقتی من فیلمنامه را خواندم ساختن این پروژه به نظرم پیچیده آمد. درنهایت بعد از جلساتی بسیار فیلم ساخته و لباس‌ها طراحی شدند.

بابک کریمی طاری، طراح صحنه فیلم نیز درباره طراحی آن توضیح داد: من با فیلمنامه‌ای مواجه شدم که حس کردم به‌عنوان طراح صحنه می‌توانم در آن به‌خوبی مانور بدهم. ضمن این که فکر کردم با تهیه‌کنندگی آقای احمدی فضای بازی برای ما ایجاد می‌شود و این اجازه به ما داده می‌شود که برای طراحی صحنه هزینه کنیم. از سوی دیگر محمود کریمی هم یکبار فیلم را در ذهنش ساخته بود و همه این ماجرا من را به همکاری در این فیلم مجاب کرد. تلاش کردیم از کلیشه‌های صحنه‌سازی در آن تاریخ خاص دور شویم و از سبک آرت دکو بهره بگیریم.

 درآمد حاصل از فروش تقدیم «بهشت امام رضا (ع)»

 او ادامه داد: صفر تا صد پرورشگاه را خودمان ساختیم و بعد با تغییراتی در همان دکور خانه‌ها، مغازه، و…. را طراحی کردیم. در این اثر همه عوامل با دلگرمی کار کردند. حتی در پلان‌های خارجی نیز سعی می‌کردیم همه این مسائل را رعایت کنیم.

 میلاد پرتوی، مدیر فیلم‌برداری بیان کرد: من آخرین نفری بودم که به این پروژه اضافه شدم و باید خودم را به دیگر بچه‌های گروه می‌رساندم. فرم دوربین در سینمای ما خیلی رایج نیست؛ اما من فکر می‌کردم باوجود ریسک تنها فرم خوب برای این فیلم، همین نوع از فیلم‌برداری است. خدا را شکر می‌کنم که نتیجه نهایی کار مطلوب بود.

 سید علی احمدی در پایان گفت: خیلی به فروش فیلم امیدوار هستم. باید بگویم عزیزانی بانی شدند و برای کار سرمایه‌گذاری کردند تا بعد از اکران، درآمد حاصل از فروش فیلم به «بهشت امام رضا (ع)» اهدا شود.

برچسب‌ها: