به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، مهدی چمران در جلسه امروز _یکشنبه چهاردهم بهمن_ در شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد مصوبات شورای شهر تهران در مورد تعیین نرخ عوارض با بیان اینکه در مورد بحث ورود به محدوده ترافیک هر ساله در شورای شهر تصمیمگیری میشود، اظهار کرد: موضوعی که از روز گذشته در مورد طرح ترافیک مطرح شده در مورد نرخ عوارض است که باید بگویم این رقم تعیین شده به علت بازدارندگی است تا موجب شود رانندگان کمتر وارد محدوده مرکزی تهران شوند، چرا که در این محدوده هم آلودگی هوا شدیدتر است و هم ترافیک سنگینتر است و ما نگاه درآمدی به این موضوع نداشتیم.
وی افزود: نرخ ورود به محدوده براساس نرخ تورم بوده و نگاهمان بازدارنده بود و بر همین اساس در ساعت اوج مبلغ افزایش مییابد و از ۷۵ هزار تومان سال قبل به ۱۱۲ هزار تومان افزایش یافت، در مورد پلاک شهرستانها نیز ما میبینیم که خودروهای پلاک شهرستان گروهی به تهران میآیند و به عنوان شغل فعالیت میکنند و حتی جای خواب ندارند و شما صحبت تاکسیرانان هم بشنوید که راننده تاکسی هزینه کرده و آموزش دیده اما بی مسافر میماند و حالا یک خودروی شخصی آن هم بدون شناسایی و شناسنامه شغلی مسافرکشی میکند و بعد از مدتی هم به شهر خود بر میگردد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر خودرویی با پلاک شهرستان وارد محدوده میخواهد بشود رقم افزایشی آن متفاوت خواهد بود، عنوان کرد: نرخ طرح ترافیک خودروهای پلاک شهرستان برای ۵، ۷ و ۱۰ روز به بالا متفاوت است. اگر این خلاف قانون باشد باید بگویند که کدام بخش آن خلاف است ممکن است که برخی هراس دارند که این موضوع به تمام شهر تسری پیدا کند اما در خصوص آن هنوز تصمیم نگرفتهایم.
چمران در مورد اظهارات وزیر کشور تاکید کرد: چون اطلاع دقیقی ندارم، فعلاً اظهارنظر نمیکنم و اگر نیاز بود موضوع را برای ایشان روشن خواهیم کرد.
وی در مورد بازدید اخیرش از تراموا با تأکید بر اینکه فعلاً صحبت نکنیم و هدیهای است و اگر تراموا آزمایش خوبی داشت و توانست حملونقل روان را انجام دهد و قیمت و نگهداری آن شرایط مناسبی داشت در شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: اگر هم تأیید نشد، مدتی مهمان شهر خواهد بود و بازخواهد گشت.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد تعیین نرخ پارکینگها با بیان اینکه کمترین حد تورم برای نرخگذاریها و افزایش نرخ مدنظر است، گفت: باید نرخ پارکینگ حاشیهای با نرخ پارکینگ عمومی سرپوشیده متفاوت باشد، در غیراینصورت همه در خیابان پارک خواهند کرد و برای سایرین مزاحمت ایجاد خواهند کرد.
چمران ادامه داد: شهرداری و کمیسیون عمران و حملونقل شورا مطالعات خوبی در این صورت انجام دادند و نرخ به تصویب شورا رسید، البته باید در نهایت در فرمانداری تهران نیز به تأیید برسد.