شناسهٔ خبر: 71143544 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی میزان مخاطبان مجموعه سوجان در شبکه‌های اجتماعی 

اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی رسانه ملی میزان بازدید و مصرف سریال سوجان را در فضای مجازی پایش کرد.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، طبق نتایج این بررسی سریال سوجان با ۲۲۰ میلیون بازدید و مصرف در فضای مجازی تا امروز، دومین سریال از حیث انتشار و سومین سریال رسانه ملی از حیث مصرف در سال ۱۴۰۳ شناخته شد.

براساس گزارش پایش و تحلیل رفتار مخاطب در فضای مجازی پیرامون مجموعه «سوجان» تعداد ۲۰ هزار محتوای تقطیع شده از این سریال در ۶  بستر تلگرام، اینستاگرام، ایتا، بله، روبیکا و یوتیوب منتشر شده و در مجموع ۲۲۰ میلیون بازدید و مصرف را به خود اختصاص داده است.

این میزان انتشار و مصرف، سریال سوجان را به دومین سریال از حیث انتشار و سومین سریال رسانه ملی از حیث مصرف در سال جاری تبدیل کرده است.

مجموعه تلویزیونی آقای قاضی و طوبی به ترتیب حدود ۵۰۰ و ۴۰۰ میلیون بازدید را در زمان پخش داشته است.

میزان بازدید سریال سوجان در پایش دی ماه (تا پایان قسمت ۵۵)، ۱۷۴ میلیون بازدید بوده است.

در این گزارش، ابتدا محتوا‌های تقطیع شده سریال سوجان که در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی منتشر شده‌اند، شناسایی و سپس میزان مصرف آنها محاسبه شده است.

این تحلیل با استفاده از ابزار‌های دقیق داده‌کاوی و بررسی‌های عمیق تحلیل گران شبکه‌های اجتماعی مستقر در اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی رسانه ملی انجام شد.

در آمار ارائه شده، صرفا مصرف و بازدید محتوای ویدئویی در این پلتفرم‌ها مدنظر بوده است ؛ همچنین محتوا با رویکرد مثبت نسبت به سریال در محاسبات آمده است.