شناسهٔ خبر: 71143160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت و گو با فرماندار بروجرد / زمانی برای شنیدن صدای مردم 

بروجرد - ایرنا - ارتباط بی واسطه مسوولان با مردم یکی از عوامل موثر در رضایت‌مندی اجتماعی است و هر اندازه این رابطه تعاملی بیشتر باشد، مردم احساس می کنند دولتمردان صدای آنها را می شنوند و همکاری مطلوب و مناسبی را با مجموعه دولت خواهند داشت در این صورت دولت و مردم از سرمایه اجتماعی خوبی برخوردار بوده و اعتماد نهادی در آن جامعه افزایش می یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در راستای شنیدن صدای مردم و پیگیری برای حل مشکلات آنها امروز یکشنبه ۱۴ بهمن ماه مردم بروجرد مشکلات و درخواست های خود را با معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد به صورت مستقیم و بدون واسطه با شماره تماس ۱۱۱ مطرح کردند، سامد (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت ) یکی از مجاری ارتباطی مردم با مسوولان است که مردم می توانند پیشنهاد، انتقاد، گزارش، طرح ها و ایده‌ها، شکایت و درخواست های خود را با مسوولان و کارشناسان این سامانه مطرح و پیگیری کنند.

فرماندار بروجرد امروز به مدت حدود ۲ ساعت تماس های شهروندان بروجردی را پاسخ داد، مطالبات و خواسته های مردم در این ارتباطات تلفنی در طیف متعددی از جمله در حوزه اشتغال، کشاورزی، موارد مرتبط با شهرداری، میراث فرهنگی، مدارس فرسوده، تسهیلات مرتبط با نهادهای حمایتی شامل بهزیستی و کمیته امداد، تسهیلات روستایی و مشکلات مرتبط با حوزه آبفا مطرح شد.

وی با پاسخگویی به این تماس های تلفنی پیگیری های لازم برای رفع مشکلات و پاسخگویی به خواسته های تماس گیرندگان را به دستگاه های اجرایی مرتبط به صورت یک اولویت مطرح کرد تا در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی شوند.

گاه مردم فقط می خواهند صدای آنها به جایی برسد و شنیده شوند فارغ از پیچیدگی که در به سرانجام رسیدن خواسته و مشکل آنها وجود دارد همین ارتباط با مسوولان مرتبط می تواند به تسهیل رفع مشکل آنها کمک کننده باشد یا دست کم انگیزه آنها در انتخاب راه‌های موثرتر برای رسیدن به پاسخ مشکل را بیشتر می کند.

وقتی مسوولان پای حرف مردم می نشینند در واقع توانسته اند زمینه های ایجاد یک ارتباط دو سویه و تعامل با مردم را فراهم کنند، مسوولانی که مردم چهره آنها را فقط در رسانه ها می بینند و همیشه در جایگاه مخاطب منفعل و شنونده آنها هستند همین که بستری برای شنیدن صدای مردم فراهم می شود، می تواند به شکستن این دیوار ارتباطی یک طرفه که مسوول سخن می گوید و مردم می شنوند، کمک کند.

"سامد" راهی برای برقراری ارتباط مسوولان با مردم است و هدف آن افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم از طریق ارتقاء کیفیت پاسخگویی دستگاه‌ها و سازمان‌ها، تمرکز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی به مشکلات مردم است.

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت تقویت سرمایه اجتماعی و ارتباط با مردم گفت: معیشت مردم و تقویت روحیه مطالبه‌گری از اولویت‌های اساسی دولت چهاردهم در کشور و استان است، نگاه ما نباید از بالا به پایین باشد و فلسفه حضور دولت‌ها، تحقق خواسته‌های مردم است.

سید سعید شاهرخی مشارکت عمومی را عامل مهمی در موفقیت برنامه‌های استان عنوان کرد و افزود: اعتماد مردم کلید جلب مشارکت آنها است.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد نیز در این خصوص با تاکید بر اینکه ملاک ارزیابی مدیران رضایتمندی مردم است، گفت: مدیران باید در مسیر شهدا گام بردارند و خدمت رسانی به مردم باید همواره اولویت اول مدیران قرار گیرد و تلاش کنند ارتباط های بیشتر با مردم به عنوان سرمایه اصلی نظام صورت بگیرد.

قدرت اله ولدی بیان کرد: مدیران در راستای حل مشکلات مردم باید تلاش کنند، مطالبات و خواسته های آنها را پیگیری و مرتفع کنند و همه مدیران و مسوولان شهرستان موظف به انجام و پیگیری این مهم هستند.

وی ادامه داد: مسوولان باید یار و یاور مردم باشند و هر کدام تکلیف و وظیفه ای داریم که مهمترین انها رفع مشکلات مردم و انجام دادن به موقع کارها است.

فرماندار بروجرد افزود: همه باید همواره به دنبال کسب رضایت مردم باشیم، مردم ولی نعمت ما هستند و آنها باید نتیجه عملکرد ما در رفع مشکلات به وضوح مشاهده کنند.

در دنیای پرشتاب امروز که همه می‌خواهند سهمی در حرف زدن و سخنرانی داشته باشند، شنیدن و نشستن پای حرف مردم هنری فاخر است که لازمه آن، صبوری و اندکی درنگ بر شنیدن صحبت دیگری است، رویکردی که با تسهیل ارتباط مردم و دولت و عملکرد برخی مسوولان می توان به تحقق آن امیدوار بود.