به گزارش ایرنا، محسن یمینی روز یکشنبه در حاشیه نشست شورای ترافیک مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راههای محورهای اصلی و نقاط پر تصادف مازندران به طول یک هزار و ۷۵۰ کیلومتر انجام شده است.
او بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راهها در کاهش تصادفات جادهای تأکید کرد و افزود: ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راهها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جادهها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می شود.
یمینی گفت: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادف های جادهای بسیار مهم است.
رئیس اداره ایمنی راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران افزود: اغلب تلفات و تصادف های جادهای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جادهای دارد.
برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است. مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.
هراز، کندوان، سوادکوه، کیاسر، کناره و جاده گلوگاه ۶ محور اصلی مازندران است که این استان را به استانهای تهران، البرز، سمنان، گیلان و گلستان متصل می کند.
مسافران و رانندگان میتوانند جهت آگاهی از آخرین وضعیت راهها، انسدادها یا محدودیتهای احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل کنند.