به گزارش ایرنا، سرهنگ فیروز کشیر روز شنبه درباره اعمال قانون تخلفات در رابطه با حرکت به شیوه مارپیچ اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال گذشته نسبت به امسال ۱۰ درصد افزایش تخلفات در این بخش به ثبت رسیده در حالی که از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۸۲ هزار و ۸۶۱ فقره به دلیل تخلف حرکات مارپیچ جریمه و اعمال قانون شدند.
وی درباره اعمال قانون تخلفات حادثهساز در خصوص تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۳۰ و ۶۰ کیلومتر در ۱۰ ماهه ۱۴۰۳ نیز گفت: در رابطه با تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۳۰ کیلومتر، حدود ۲۰ هزار و ۱۷۰ فقره اعمال قانون شده که ۳۳ درصد کاهشی شده و تجاوز سرعت مجاز بیش از ۶۰ کیلومتر، حدود ۳۱ هزار و ۹۷۵ فقره است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰۴ درصد افزایش داشته است.
معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ با مقایسه آمار عدم رعایت حق تقدم در سال گذشته و امسال نیز اضافه کرد: بیش از ۱۶۱ هزار و ۵۷۶ فقره در ۱۰ ماهه سال جاری اعمال قانون شدند که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایشی شد.
به گفته وی، سیستمهای کنترل تخلفات پلیس راهور به طور دائم در حال بهروزرسانی و بررسی است و تخلفات به دقت ثبت میشوند با این حال، رانندگانی که نسبت به جرایم خود اعتراض دارند، میتوانند از طریق سامانههای مربوطه درخواست و بررسی مجدد اقدام کنند.
رانندگان از چه مسیرهایی اعتراضهای خود را پیگیری کنند
سرهنگ کشیر تاکید دارد که هرگونه اعتراض به جرائم، از مسیرهای قانونی پیگیری شده و در صورت تایید خطا، اصلاحات لازم انجام میشود، اداراه اجراییات راهنمایی و رانندگی موظف است ظرف ۲۴ ساعت پس از وصول اعتراض از طرف متخلفان آن را بررسی کرده و به فرد اطلاع دهد.
وی اظهار کرد: یکی از دغدغههای اصلی رانندگان، دوبار پرداختی جرایم است که مالک میتواند با رسید و قبض پرداختی به همراه کارت وسیله نقلیه و همراه داشتن شماره شبا و شماره کارت بانکی به مرکز اصلی اجراییات راهنمایی و رانندگی (جنب کلانتری ۱۱۸ ستارخان) مراجعه کرده و برای رفع مشکل اقدام کنند.
وی تاکید کرد: هر شخصی برای اعتراض به جریمههای پیامکی میتواند به دفاتر موجود در شمال تهران منطقه ۲۸، جنوب تهران ۲۰، غرب منطقه تهران منطقه ۲۲، شرق منطقه ۱۴ و در مرکز جنب کلانتری ۱۱۸ ستارگان مراجعه کنند.