شناسهٔ خبر: 71122378 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

۱۰ نکته برای تهیه بسته بندی بلک فرایدی

جمعه سیاه، جمعه بعد از روز شکرگزاری در ایالات متحده است. به طور سنتی، فروش های عظیمی برگزار می شود که نشانه شروع فصل خرید کریسمس است. اصطلاح «بلک فرایدی» از دهه ۱۹۵۰ با خرده‌فروشان مرتبط بوده است، با عمل فروش جمعه سیاه در دهه ۱۹۸۰. نام خرده فروشی از این واقعیت الهام گرفته شده است که بسیاری از خرده فروشان آن را به عنوان روزی مهم در سال می دیدند که عملیات آنها سودآور شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

جمعه سیاه یا بلک فرایدی چیست؟

جمعه سیاه، جمعه بعد از روز شکرگزاری در ایالات متحده است. به طور سنتی، فروش های عظیمی برگزار می شود که نشانه شروع فصل خرید کریسمس است. اصطلاح «بلک فرایدی» از دهه 1950 با خرده‌فروشان مرتبط بوده است، با عمل فروش جمعه سیاه در دهه 1980. نام خرده فروشی از این واقعیت الهام گرفته شده است که بسیاری از خرده فروشان آن را به عنوان روزی مهم در سال می دیدند که عملیات آنها سودآور شد .

از دهه 1990، این فروش با تخفیف هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین انجام می شود.

این سنت در سراسر ایران مهاجرت کرده است و بلک فرایدی اکنون فصل اوج خرده فروشان است. فروش اغلب از روزها یا هفته ها قبل شروع می شود و تا دوشنبه (به طور سنتی دوشنبه پس از روز شکرگزاری) ادامه می یابد. برخی از خرده فروشان اکنون این هفته را "هفته بلک فرایدی " می نامند.

10 نکته برای تهیه بسته بندی بلک فرایدی

اهمیت جمعه سیاه در ایران

بنابراین، بلک فرایدی در خرده فروشی ایران چقدر مهم است؟

طبق گزارش  ، در سال 2023، کل فروش در بلک فرایدی حدود 1300 میلیارد بود. برای قرار دادن این موضوع، تنها در یک روز، تنها بیش از 3٪ از کل خرده فروشی های ایران در طول سال 2023 را به خود اختصاص داد!

این یکی از نقاط کلیدی فروش سال برای خرده‌فروشان آنلاین است، به طوری که  81٪ از خرده‌فروشان گزارش داده‌اند  که با برگزاری دوره‌های فروش طولانی‌تر درآمد بیشتری کسب می‌کنند. اکثر فروشگاه های بزرگ در این روز از دستگاه لیبل چسبان و دستگاه پلمپ جعبه برای سریع کردن کار خود استفاده میکنند.

در اصل، همه این حقایق اهمیت بلک فرایدی را در خرده فروشی بریتانیا نشان می دهد. بنابراین، برای خرده فروشان بسیار مهم است که بلک فرایدی یا عملیات اوج را برای رسیدن به اوج موفقیت ساده کنند.

چالش های بسته بندی بلک فرایدی

مقیاس گسترده جمعه سیاه، که در 29 نوامبر امسال برگزار می‌شود، فشار قابل‌توجهی بر تمام جنبه‌های کسب‌وکار شما وارد می‌کند. افزایش فروش و فعالیت های تبلیغاتی بر همه اینها تأثیر می گذارد.

بنابراین، با توجه به اینکه تمرکز بیشتر کسب‌وکارها احتمالاً برآورده کردن تقاضای فصلی جمعه سیاه به راحتی می‌توان بسته‌بندی جمعه سیاه (و فرآیندهای مرتبط) را نادیده گرفت یا نادیده گرفت.

در واقع آمار نشان می دهد که این موضوع وجود دارد. تقریباً هشت درصد از تمام محصولات ارسال شده در بلک فرایدی آسیب دیده به دست می‌رسند. از این تعداد، حدود 30 درصد آنقدر آسیب دیده اند که غیرقابل استفاده هستند. 40 درصد معتقدند که آسیب تقصیر حامل است، در حالی که 15 درصد معتقدند بسته بندی نامناسب عامل اصلی است.

آماده شدن برای بلک فرایدی

گام هایی که باید برای یک بلک فرایدی موفق بردارید

صرف نظر از میزان برنامه ریزی کسب و کار شما برای شرکت در تخفیف ها و تبلیغات جمعه سیاه، افزایش تقاضا در آستانه کریسمس تقریباً اجتناب ناپذیر است.

اما، با برنامه ریزی، تفکر خلاق و کار با شرکت بسته بندی مناسب، بسته بندی بلک فرایدی شما می تواند به یک مزیت رقابتی شگفت انگیز تبدیل شود.

14 نکته برای تهیه بسته بندی بلک فرایدی شامل موارد زیر است:

  • سازماندهی و آماده سازی عمومی در مرکز تحقق شما.
  • ارزیابی سطح موجودی بسته بندی شما
  • بررسی فرآیندهای تکمیل و زمان بسته بندی شما.
  • اطمینان از سطوح و آموزش مناسب کارکنان.
  • اجتناب از بسته بندی بیش از حد
  • استفاده از بسته بندی که از آسیب در حمل و نقل جلوگیری می کند.
  • با در نظر گرفتن تجربه مشتری ( جعبه گشایی ).
  • بهبود قابلیت استفاده از بسته بندی شما.
  • قابلیت بازیافت و پایداری بسته بندی شما.
  • پتانسیل برای بسته بندی نسخه ویژه
  • حفظ تداوم و ثبات برند.
  • همچنین اطمینان از آماده سازی کامل کریسمس.
  • تاکتیک های اضافی برای به دست آوردن مزیت رقابتی.
  • تلاش برای فراتر از انتظارات مشتری

نقش بسته بندی در بلک فرایدی

بسته بندی نسخه ویژه

بسته بندی به طور خاص برای دوره فروش جشن توسعه یافته است

اگر بلک فرایدی مهم‌ترین رویداد فروش سال شماست، شاید ارزش آن را داشته باشد که بسته‌بندی‌های نسخه محدود را برای مطابقت با آن در نظر بگیرید.

انتخاب واضح استفاده از تجارت الکترونیک یا جعبه‌های خرده‌فروشی با چاپ سیاه است، اگرچه ایده‌های مختلفی برای برندسازی وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید.

در حالی که هزینه ای در بر دارد، بسته بندی نسخه ویژه می تواند تجربه جعبه گشایی را بهبود بخشد، به طور بالقوه مشتریان جدیدی را به دست آورد و به حفظ مشتریان موجود کمک کند. همچنین می تواند به شما کمک کند از رقبا متمایز شوید و به طور بالقوه به شناسایی و یادآوری برند کمک می کند.

نقش بسته بندی در بلک فرایدی

اگر یک فروشگاه آنلاین هستید، بسته بندی که استفاده می کنید نقش مهمی در ارسال موفقیت آمیز محصولات شما به مصرف کنندگان دارد. در ظاهر، هدف اولیه بسته‌بندی این است که کالاها را از A به B برساند – بی‌معنی، درست است؟

در واقع، بسته‌بندی می‌تواند بر بسیاری از نقاط تماس در زنجیره تأمین شما تأثیر بگذارد، می‌تواند بر همه چیز تأثیر بگذارد، از آسیب‌دیدگی محصول و بازگشت تا ارسال کارآمد، ذخیره‌سازی و حتی هزینه‌های پیک و هزینه‌های نیروی کار.

بسته‌بندی‌هایی که جمع‌آوری آن‌ها دشوار است، سرعت را کاهش می‌دهد (مخصوصاً اگر کارکنان موقت داشته باشید). اگر مقدار زیادی از بسته بندی را در انبار خود نگهداری می کنید، ممکن است فضای ارزشمندی را برای نگهداری محصول خود هدر دهید. مواد بسته بندی که برای محصولات شما خیلی بزرگ یا خیلی کوچک هستند؟ شما ممکن است با افزایش بازده، هزینه های لجستیک معکوس و جایگزینی پرهزینه روبرو شوید.

به عبارت ساده، مواد بسته بندی که استفاده می کنید و فرآیند بسته بندی که به کار می گیرید می تواند به شدت بر موفقیت عملیات جمعه سیاه یا بلک فرایدی شما تأثیر بگذارد.

با در نظر گرفتن این موضوع، چگونه می توانید بسته بندی بلک فرایدی را آماده کنید؟

10 نکته برای تهیه بسته بندی بلک فرایدی

1- پیش بینی های بسته بندی را مرور کنید

آماده سازی بسته بندی مورد نیاز در اسرع وقت، اولویت بالایی دارد.

منابع بسته بندی فعلی خود را ارزیابی کنید و آنچه را که برای برآورده کردن تقاضای مورد انتظار نیاز دارید، شناسایی کنید. تهیه پیش‌بینی‌ها در حال حاضر به شما کمک می‌کند از تداوم عرضه در طول فصل شلوغ اطمینان حاصل کنید.

2- بسته بندی بلک فرایدی خود را از قبل سفارش دهید  

تمام شدن مواد بسته بندی در بلک فرایدی می تواند منجر به تاخیر و ناامید شدن مشتریان شود. هنگامی که پیش‌بینی سهام خود را دریافت کردید، می‌توانید لوازم ضروری بسته‌بندی خود مانند صندوق‌های پستی، نوارهای بسته‌بندی و پر کردن فضای خالی را پیش‌سفارش دهید.

سفارش به صورت عمده می تواند باعث صرفه جویی در هزینه شود و سفارش زودهنگام می تواند به شما کمک کند از زمان عرضه طولانی تر جلوگیری کنید که با افزایش تقاضا به اوج خود نزدیک تر می شود. با این حال، ممکن است نخواهید همه مواد بسته بندی خود را یکجا در اختیار داشته باشید. استفاده از خدمات انبار و قطره‌ای یا تولید فقط در زمان می‌تواند به شما در به حداقل رساندن ذخیره‌سازی، صرفه‌جویی در فضا و محافظت از جریان نقدی کمک کند.

بسته بندی بلک فرایدی

3- فرآیندهای بسته بندی خود را بهینه کنید

بررسی فرآیند بسته بندی فعلی شما می تواند به شناسایی ناکارآمدی ها و تنگناها کمک کند.

این می تواند شامل نمای سرتاسری از چیدن تا سازمان نیمکت بسته بندی و نحوه مونتاژ بسته بندی و سپس ارسال برای ارسال باشد. حتی تنظیمات کوچک می تواند روند بسته بندی شما را به میزان قابل توجهی سرعت بخشد. به عنوان مثال، می توانید از روش "آب عنکبوت" برای ذخیره سازی مجدد نیمکت های بسته بندی استفاده کنید. اینجا جایی است که یکی از اعضای تیم شما ایستگاه های کاری را دوباره پر می کند، بنابراین عوامل بسته بندی برای دریافت مواد بسته بندی اضافی نیازی به خرابی ندارند.

اگر توزیع سریع بسته بندی مشکلی است، می توانید برای افزایش بهره وری بیشتر راه حل های اتوماسیون بسته بندی سریع را نیز نصب کنید.

4- کیفیت مواد بسته بندی خود را بررسی کنید

آیا بسته بندی شما بهینه شده است؟

بسته بندی با کیفیت که برای هدف مناسب است برای محافظت از محصولات شما و ارائه کارایی عملیاتی حیاتی است. از خود بپرسید:

  • آیا بسته بندی سریع و آسان مونتاژ می شود؟
  • آیا بسته بندی برای هر محصولی خیلی بزرگ است یا خیلی کوچک؟
  • آیا بسته بندی شما با قوانین، اندازه یا نیازهای مکعبی برای پیک های شما مطابقت دارد؟
  • آیا بسته بندی شما نشان دهنده برند شماست؟
  • آیا بسته بندی محافظت کافی را ارائه می دهد؟
  • آیا مشتریان هرگز شکایت دارند که بسته بندی ضایع شده است؟
  • آیا بسته بندی قابل بازیافت است؟

5- بسته بندی سفارشی را برای حداکثر تاثیر در نظر بگیرید

همه بسته بندی ها یکسان ساخته نمی شوند.

انتخاب بسته بندی سفارشی برای بلک فرایدی می تواند یک راه حل بسته بندی را با نیازهای دقیق شما تنظیم کند. این می تواند اطمینان حاصل شود که اندازه آن برای محصولات شما مناسب است یا نام تجاری آن برای متمایز شدن از رقبا.

به عنوان مثال، جعبه های مارک دار، نوار چسب یا حتی دستمال کاغذی چاپ شده می توانند تجربه جعبه گشایی را برای مشتریان شما افزایش دهند. این نه تنها یک لمس شخصی را اضافه می کند، بلکه به افزایش شناخت برند نیز کمک می کند.

6- آماده شدن برای بازگشت

در دنیای ایده‌آل، تحویل‌های بلک فرایدی شما به صورت یکپارچه به آنجا می‌رسند و بازگردانده نمی‌شوند. با این حال، گرایش زیادی در بین مصرف کنندگان برای بازگرداندن اقلام وجود دارد، حتی زمانی که آسیب نبینند. علاوه بر این، فصل اوج به معنای بسته های بیشتر در شبکه های پیک، افزایش فشار و اغلب افزایش خسارت است.

اطمینان حاصل کنید که روند بازگشت شما به همان راحتی فرآیند تحویل شما است. استفاده از بسته بندی هایی که به راحتی قابل بازگرداندن است مفید و پایدارتر است. یک کیسه پستی یا جعبه حمل و نقل با پوسته و نوار چسب اضافی، یک راه آسان برای تسهیل بازگشت بدون دردسر است.

7- ارزیابی کنید که آیا بسته بندی بلک فرایدی شما سازگار با محیط زیست است یا خیر

بازیافت بسته بندی شما چقدر آسان است می تواند بر تجربه مشتری نهایی شما تأثیر بگذارد.

مصرف کنندگان به طور فزاینده ای نسبت به محیط زیست آگاه هستند و 20 درصد گزارش کرده اند که از خرده فروشی که از بسته بندی های غیر پایدار استفاده می کند خرید نمی کنند. بنابراین، ارزیابی اینکه آیا بسته بندی جمعه سیاه شما سازگار با محیط زیست است، راه خوبی برای آماده سازی است. ارائه دستورالعمل‌های بازیافت واضح می‌تواند ضایعات را کاهش دهد و اثرات زیست‌محیطی شما را کاهش دهد.

8- تیم خود را برای موفقیت در بسته بندی آموزش دهید

تیم بسته بندی شما نقش مهمی در حصول اطمینان از بسته بندی کارآمد و دقیق سفارش ها ایفا می کند.

ارائه آموزش‌های تازه‌سازی به همکاران دائمی و دستورالعمل‌های بسته‌بندی به کارکنان موقت می‌تواند منجر به موفقیت در بسته‌بندی شود. استفاده از مواد و فرآیندهای مناسب ضایعات را کاهش می دهد، زمان بسته بندی را کاهش می دهد و به شما کمک می کند محموله های بیشتری را از درب خارج کنید.

9- بسته بندی بلک فرایدی خود را تست کنید

قبل از روز بزرگ، محلول‌های بسته‌بندی خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که تحت فشار خوب عمل می‌کنند.

چند سفارش آزمایشی را بسته‌بندی و ارسال کنید تا بررسی کنید که صندوق‌های پستی، کیسه‌های پستی و پر شده‌های خالی شما مطابقت دارند یا خیر. این می تواند به شما کمک کند تا هر گونه مشکل بالقوه را قبل از تأثیرگذاری بر مشتریان خود شناسایی کنید.

10- برای موارد غیر منتظره برنامه ریزی کنید

حتی با بهترین آمادگی، چالش های غیرمنتظره ای ممکن است ایجاد شود.

قرار دادن یک برنامه اضطراری برای مقابله با مسائل احتمالی، مانند تمام شدن مواد بسته بندی، می تواند به کاهش خطرات کمک کند. برای مثال، اگر از بسته‌بندی سفارشی استفاده می‌کنید، ممکن است ارزیابی شود که آیا محدوده موجودی عرضه‌کننده بسته‌بندی دارای اندازه‌های مشابهی است یا خیر، بنابراین می‌توانید در مواقع اضطراری آنها را سفارش دهید.