سعید ساکت در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مشکلات ترافیکی در چهارراههای فرایبورگ و شیخ صدوق بیش از حدود یک دهه پیش وجود داشته است و بررسیهای گذشته و مطالعات اخیر بهویژه تأکیدات شهردار، نشان میدهد بعضی چالشهای موجود در این مناطق موجب ایجاد مشکلاتی در حرکت خودروها و افزایش زمان توقف پشت چراغهای راهنمایی شده است.
وی افزود: در ورودیهای خیابان سعادتآباد به مصلی و بالعکس، خودروها مدت زیادی پشت چراغها معطل میمانند، زیرا عرض خیابان کافی نیست تا گردشهای راست آزادانه و بدون توقف انجام شود.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: این مسئله طول زمان توقف را افزایش داده است و چراغهای سبز نیز به ناچار طولانیتر شده که این شرایط تنش ترافیکی در دیگر خطوط چهارراه را نیز تشدید کرده است.
ساکت با اشاره به طرحهای پیشین برای کاهش این مشکلات گفت: احداث زیرگذر در این ناحیه یا تونل از سهراه حکیم نظامی جزو طرحهایی بود که در دورههای مختلف بررسی شد، اما طبق مطالعات اخیر این اقدامات از دیدگاه ترافیکی راهحل مؤثری محسوب نمیشود.
وی ادامه داد: مطالعات نشان داده است که اقدامات عمرانی بزرگ همچون احداث تونل یا زیرگذر، به دلیل محدودیتها و پیامدهای بلندمدت، راهحل مناسبی نیست و به همین دلیل، تلاشها روی بهبود فازبندی چراغها متمرکز شده است تا بدون دخالتهای عمرانی گسترده، شرایط ترافیکی بهبود پیدا کند.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمرکز اصلی روی بهبود فازبندی چراغهای راهنمایی است، زیرا تأثیرات مثبتی بر کاهش تنشهای ترافیکی در این محدوده خواهد داشت.
ساکت با اشاره به مذاکرات جاری با ادارات مرتبط برای تعریض بخشی از مسیر از مصلی به سعادتآباد افزود: این اقدام میتواند به کاهش زمان توقف خودروها کمک کند، اما نیازمند هماهنگیهای بیشتری است.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: تمام این اقدامات در راستای کاهش تنشهای ترافیکی و بهبود وضعیت تردد در چهارراههای فرایبورگ و شیخ صدوق انجام میشود و نتایج اولیه این تغییرات به اطلاع شهروندان خواهد رسید.