سیدحبیب موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود افزایش تعداد خودروها در استان حتی یک متر هم به متراژ خیابانها افزوده نشده و این امر موجب افزایش میزان ترافیک، تصادفات جرحی و خسارتی شده است.
وی گفت: در این شرایط، ماموریت های پلیس راهور افزایش یافته و برای کنترل ترافیک درون شهری حتی ستادی های راهور را نیز به کار گرفته ایم.
موسوی با تاکید بر الزام قانون برای پایش های الکترونیکی ترافیک، اظهار داشت: شهرداری ها از سال ۱۳۸۹ موظف شده اند پای کار باشند و تمامی معابر و نقاط کور شهری را به دوربین مجهز کنند تا حضور فیزیکی ماموران کاهش یابد و وضعیت ترافیک از این طریق کنترل شود.
رییس پلیس راهور استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر کمتر از ۳۰ درصد معابر درون شهری زنجان به دوربین مجهز شده و الکترونیکی پایش می شود و کنترل ترافیک مابقی نقاط با حضور فیزیکی ماموران انجام می شود.
وی با بیان اینکه خروج خودروهای فرسوده از چرخه ترافیک نیز به کندی انجام می شود، ادامه داد: این امر به وضعیت اقتصادی جامعه مربوط می شود درحالیکه از لحاظ قوانین مشکلی وجود ندارد اما مالکان رغبتی برای اسقاط خودروهای با عمر تعیین شده ندارند.
موسوی افزایش جرایم رانندگی را برای کاهش تخلفات رانندگی ناکافی دانست و گفت: افزایش این جرایم تنها در ۶ ماه ابتدایی جوابگو بود و پس از آن عادی شد چراکه جرایم تخلفات رانندگی با نرخ تورم افزایش نمی یابد و بازدارندگی لازم را ندارد.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۹ کشته و ۲ هزار و ۷۵۰ مجروح در حوادث رانندگی درون شهری استان ثبت شد.
موسوی اظهار داشت: در وقوع سوانح رانندگی عوامل زیادی دخیل هستند که علت تامه تصادفات در ۷۵ درصد موارد، رانندگان خودرو و موتورسیکلت هستند و ۲۵ درصد موارد نیز مربوط به نا ایمن بودن خودروها و نقص وضعیت راه ها و معابر باز می گردد.