شناسهٔ خبر: 71090444 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرد؛

آینده روشن برای تولید اتوبوس‌های برقی داخلی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به لزوم نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تأکید کرد: نیاز شهروندان به اتوبوس‌های جدید فراتر از ظرفیت تولید داخلی است، اما با این وجود، تلاش شده است از تمامی ظرفیت‌های داخلی در این مسیر بهره گرفته شود و به این موضوع افتخار می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، احمد قیومی در بازدید از گروه صنایع خودروسازی عقاب افشان، ضمن قدردانی از تولیدکنندگان داخلی، گفت: تولیدکنندگانی که با وجود چالش‌های موجود، در راستای افزایش ظرفیت تولید و توسعه فناوری‌های جدید گام برمی‌دارند، چشم‌انداز روشنی پیش روی خود دارند. این اقدامات نه‌تنها موجب اشتغال‌زایی می‌شود، بلکه به انتقال دانش و فناوری نیز کمک خواهد کرد.
وی افزود: در تاریخ شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، که یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های اتوبوسرانی کشور است، طی دهه‌های اخیر چنین تلاشی برای تجهیز و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی صورت نگرفته بود. این اقدام گامی بلند در جهت بهبود خدمات حمل‌ونقل شهری است و اثرات مثبت آن با ورود ناوگان جدید در سطح شهر قابل مشاهده خواهد بود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اهمیت حمل‌ونقل عمومی در کاهش آلودگی هوا و بهبود امنیت و صرفه‌جویی در انرژی و زمان، خاطرنشان کرد: در دوره کنونی مدیریت شهری، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

قیومی با اشاره به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی پیش از آغاز دوره ششم مدیریت شهری گفت: پیش از این دوره، تعداد اتوبوس‌های فعال در خطوط شهری به کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه کاهش یافته بود. اما در سه سال گذشته، با تلاش‌های صورت‌گرفته و حمایت شهرداری تهران، تعداد این اتوبوس‌ها به حدود ۳۲۰۰ دستگاه افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. بر اساس مطالعات انجام‌شده، برای دستیابی به یک حمل‌ونقل پایدار در تهران، به ۹ تا ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس نیاز است تا فاصله زمانی بین اتوبوس‌ها مطابق استانداردهای جهانی کاهش یابد و استفاده از حمل‌ونقل عمومی در شهر افزایش پیدا کند.

قیومی با اشاره به برگزاری جلساتی با خودروسازان داخلی برای افزایش ظرفیت تولید اتوبوس افزود: متأسفانه، نیاز ما با ظرفیت تولید داخلی همخوانی نداشت. امیدواریم روزی به این هم‌ترازی برسیم، اما تا آن زمان، برای تأمین نیاز شهروندان و هماهنگی با فناوری‌های روز، ناگزیر به حرکت به سمت برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستیم.

وی همچنین از تلاش تولیدکنندگان داخلی برای ساخت اتوبوس‌های برقی خبر داد و گفت: نمونه اولیه این اتوبوس‌ها در داخل کشور تولید شده و این روند با جدیت دنبال می‌شود. شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز تمام ظرفیت‌های داخلی را برای توسعه ناوگان برقی به کار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به نقش شرکت‌های خودروسازی داخلی، از جمله گروه خودروسازی عقاب افشان و شرکت شتاب، در توسعه اتوبوس‌های برقی، ابراز امیدواری کرد که مشکلات تولید این نوع اتوبوس‌ها برطرف شود.

وی افزود: هدف ما این است که با بهره‌گیری از توان داخلی و انتقال تکنولوژی، تولید اتوبوس‌های برقی متناسب با نیاز کشور را به مرحله مطلوب برسانیم.

بنا براعلام روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، قیومی در پایان تأکید کرد: ظرفیت‌های ایجادشده در کشور به همت جوانان این سرزمین شکل گرفته است و ما افتخار می‌کنیم که از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم. امیدواریم در آینده نه‌تنها نیاز داخلی را تأمین کنیم، بلکه بتوانیم اتوبوس‌های تولید داخل را به سایر کشورها نیز صادر کنیم. این امر مستلزم خودباوری است، چراکه علم و دانش این کار در کشور ما وجود دارد.