شناسهٔ خبر: 71036517 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار یزد: میزان توجه به روابط عمومی از شاخص‌های ارزیابی مدیران است

یزد- ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با تاکید بر ضرورت پرهیز مدیران از نگاه سطحی به روابط عمومی‌ها گفت: میزان توجه به روابط عمومی‌ از شاخص‌های ارزیابی مدیران است تا با تبدیل آن به یک برنامه نظارتی به‌طور عملی به حل مسائل و ارتقای وضعیت این بخش منجر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، " اسماعیل دهستانی " در همایش شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان ، این بخش را حلقه وصل حاکمیت و بدنه اجتماع دانست و افزود: روابط عمومی‌ به‌عنوان چشم بینا و زبان گویای سازمان‌ها و دستگاه‌ها نقش هدایتگری در مدیریت کلان را ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: اکنون مدیران و جامعه به نقش بی‌بدیل روابط عمومی‌ها در تنظیم گری روابط و ایفای نقش‌ آنها در اطلاع‌رسانی و نکات تحلیلی واقف بوده و احساس نیاز به خدمات این بخش بیش از پیش در میان مدیران و جامعه دیده می‌شود.

دهستانی با بیان اینکه اکنون بخش خصوصی نیاز به روابط عمومی فعال و توانمند را به وضوح درک کرده است، گفت: این مهم نشانگر افزایش سواد رسانه‌ای مدیران و احساس نیاز جامعه به روابط عمومی‌ها برای پاسخ‌گویی به ابهامات، اطلاع‌رسانی، اقناع سازی و جریان سازی است‌.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در همین راستا ادامه داد: برخلاف گذشته مدیران اکنون به نقش حیاتی روابط عمومی‌ها در موفقیت مجموعه‌های تحت مدیریت خود پی برده و به همین دلیل در آینده نزدیک شاهد بهبود وضعیت و توجه بیشتر به این حوزه خواهیم بود.

دهستانی همچنین با تاکید بر جبران عقب ماندگی‌ها در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی گفت: در این راستا ایجاد یک جریان مستمر، هدفمند و منسجم در فضای روابط عمومی استان با هدایت روابط عمومی استانداری یزد راهگشا خواهد بود.

وی بر حضور روابط عمومی‌ها در شورای معاونان دستگاه‌ها و ادارات برای انتقال اطلاعات و ایده های اساسی و راهبردی به مردم و امیدآفرینی در جامعه هدف ایجاد یک جریان منسجم و هدفمند در این حوزه تاکید کرد.

دهستانی با اظهار امیدواری نسبت به خروجی مطلوب طرح های اجتماعی استان یادآور شد: فارغ از لزوم انجام اقدامات عملی برای امیدآفرینی به جامعه به ویژه در حوزه های معیشتی، نباید از کارکردهای رسانه‌ و روابط عمومی برای ایجاد امید در مردم غافل شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد اضافه کرد: این موضوع جزو وظایف دستگاه‌های اجرایی و مدیران بوده و بخشی از آن نیز به شرایط کشور و اتخاذ تصمیمات کلان در حاکمیت بستگی دارد.

دهستانی با ابراز امیدواری نسبت به اجرای موفق ۲ طرح «نام» و «مرکز نوآوری اجتماعی» گفت: در این راستا صاحب‌نظران و مجموعه روابط عمومی های استان می‌توانند با همکاری در تکمیل این طرح‌ها باعث ایجاد انگیزه و امید مضاعف در جامعه شوند.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از بازخوردها و نظرات مردمی در طرح‌های اجتماعی استان افزود: بر این اساس طرح‌های نام و مرکز تحول پس از اعلام عمومی و دریافت نظرات مختلف صاحب‌نظران، نخبگان و مردم اجرایی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در ادامه از «نشاط اجتماعی، امیدآفرینی و مردم محوری» به عنوان سه رویکرد مهم استان در برگزاری مراسم دهه مبارک فجر نام برد و گفت: به همین منظور دستاوردهای ۴۶ ساله انقلاب اسلامی ارائه و گروه های مختلف مردمی در برگزاری برنامه‌ها و جشن‌ها مشارکت خواهند کرد.