شناسهٔ خبر: 7103475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حجتی تاکید کرد

توقف ثبت سفارش واردات برنج

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون 10 ماه است که ثبت سفارش انجام نمی‌شود و وارداتی که صورت گرفته از ثبت سفارش‌های قبلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمود حجتی امشب در جلسه شورای اداری که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: توجه به منابع آبی در مازندران در برنامه ششم توسعه باید عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه از طریق دو استان مازندران و گیلان 10 میلیارد مترمکعب آب سطحی وارد دریا می‌شود، افزود: این در حالی است که مازندران از بی‌آبی رنج می‌برد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ضریب تراکم کشت در مازندران را باید افزایش دهیم، بیان داشت: اگر در مازندران اراضی را تسطیح کنیم ارزش افزوده بالایی در این اراضی ایجاد می‌شود و می‌توان تا سه دوره کشت در مازندران داشت.

این مسئول با بیان اینکه ظرفیت‌های توسعه‌ای جدای از کشت در مازندران داریم، تصریح کرد: در بحث شیلات و به‌ویژه پرورش ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در قفس ظرفیت‌های بسیاری در مازندران وجود دارد.

حجتی با تاکید بر اینکه مازندران در واردات برنج و مرکبات حساس است، ادامه داد: این استان تولیدکننده عمده برنج و مرکبات است و به همین دلیل در بحث واردات نگرانی دارد.

وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار تعرفه واردات برنج را تا 40 درصد افزایش دادیم اما هند قیمت تمام شده برنج را هزار تومان کاهش داد، خاطرنشان کرد: اکنون 10 ماه است که ثبت سفارش انجام نمی‌شود و وارداتی که صورت گرفته از ثبت سفارش‌های قبلی است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تولید مکانیزه برنج از پیشرفت‌های قابل توجهی برخوردار است، گفت: در بحث مرکبات هم تصور بر این است که تولید مرکبات امسال مازندران دو برابر تولید سال گذشته باشد.

انتهای پیام/86007/ج20/ظ1004

نظر شما